• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Josko Rovaniemelle menijoitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w4p2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvin on nastat pysynyt, tänään tulin Hesasta pikkuteitä kotosalle, keli persuksista, +3 astetta lämmintä, sulat tiet...
meinasi itku tulla kun nastoja ajattelin, vaan hyvin pysyivät.

Siitä Turkuun Turvanastan pojille täydet pisteet.

Sinuahan minä vähän olen ajatellut Mc-Huurre... vaan kun olet valmiiksi siellä pohjoisessa.

Pane pyörä junaan ja tule etelään. Ajetaan yhdessä pohjoiseen + kierros, sitten panen puolestani minä pyörän junaan ja takaisin.

Itse olen kyllä turkasen innostunut tästä hommasta. Ainoa negatiivinen asia toistaiseksi on visiirin ja lasien jäätyminen
(ei huurtuminen).

En tiedä kuinka tätä hommaa oikein osaisi mainostaa ettei mene elvistelyksi / extream suorituksiksi... koska kumpaakaan tämä ei ole.

Ompahan vaan aivan poskettoman hauskaa.

myöhemmin lisää + kuvia

w4p2

En tiedä kuinka tätä hommaa oikein osaisi mainostaa ettei mene elvistelyksi / extream suorituksiksi... koska kumpaakaan tämä ei ole.

Ompahan vaan aivan poskettoman hauskaa.
...nimenomaan... tarkoitus on ajaminen, ei perille pääsy. Tai onhan sekin yks hyvä tavoite.
tounge.gif

Ite taistelin 5 min kypärän remmin kans ku sormet ei taipunu... ja kahvia sai juoda kaksin käsin et kuppi pysyi jotenkuten vaaterissa ja noin puolet takinsisällä...
tounge.gif

Toimiko tuo navi ok noissa lämpötiloissa, ajoviiman kanssa pakkasta on aika rapsakasti ? köh.. tai siis vielä enemmän.

LOSKAA
Jovain ei pienet pakkaset pelota .
Mutta ennen ajeltiin siinä rajoilla että pitemmillä siivuilla oli melkeen sulaa keliä,mitä sitten pohjosessa saatto olla koko tie lumessa .
Nykysin kun nuo varusteet on niin lämpimiä että vaikka millon ajeleis
kutittelee niin vietävästi ko pyörä seisoo pitkään.

Onkos nuo nasta ihan samoja kuin henkilöautoissakin käytetään ?

huima suoritus. mielestäni voittaa suuruudessaan päitsinkiertämisen, rr-sm:n, huippunopeuskokeilut, rautaperseilyt, keulimiset pisimmälle ym. mennen tullen.
...eikös muuten ainakin joku kaveri muutamia vuosia sitten ajellut rautaperseajon -10 asteen pakkasissa. Olikohan Yamaha-endurolla, taisi olla Kopterissa jutunpätkä tuolloin.

Joo, mutta w4p2:lle hatunnosto syvällisestä paneutumisesta talviajohommaan. Mitä olen tuolta toiselta foorumilta lueskellut, niin muutama tuumailuhetki on vissiin asian parissa vietetty. Ja kirjoittele vaan lisää, mielenkiintoista lukea vaikka ehkä itsellä ei heti tule lähdettyä samanlaisille ajeluille.

Mutta ennen ajeltiin siinä rajoilla että pitemmillä siivuilla oli melkeen sulaa keliä,mitä sitten pohjosessa saatto olla koko tie lumessa .
Jovvain..
sport05.gif

Meinasikko sää Maläkättäjä niinku tämmöstä jutaamista:
UT-ILumentulolakkas.jpg

vai ku Kilpparin Shellin mittar näytti -12´C varjos...
cool.gif

UT-II1.jpg

Vai meinasikkos tätä kun Jyykeäs POLITI-mannen meinas viijä jo meät "hoijettavaksi" -hopsusti ku "Ikke föörståa"
nixweiss.gif

UTmv-kuvat.jpg

Mitähän kaveri ruiskuttaa pullosta renkaan pintaan??
Joskus takavuosina oli huoltiksilla kaupan spraypulloissa jotain tervan näköistä mömmöä, jota ruiskittiin renkaisiin esim. jos oli jäänyt kiinni pahaan paikkaan. Se jopa toimi, teki renkaan pinnan liimamaisen tarttuvaksi. Pysyi kiinni pinnassa vain muutaman kilometrin, mutta auttoi pois pahasta paikasta. (Oli siis tarkoitettu autoille).

En ole nähnyt ainetta vuosiin, mutta eiköhän tuo ole jotain vastaavaa tuossa videossa.

Jovvain
sport05.gif

Joo ja mitä ihmeen nupukoita siinä renkhaassa oikein ol ?

Ja tais muutenki pienet pyörät olla ku net alko huilaammaan kesken matkan.....
withstupid.gif

Ei pohojosiin pienillä pitäs lähtee !

talvi ajelua
Mitähän kaveri ruiskuttaa pullosta renkaan pintaan??
Joku slovakki kirjoitti aiheesta jotenkin näin (googlen mukaan):

Liquid chains
If there's a need to move a car a short distance
(such as a journey to a garage or a few one hundred meters to the cottage)
on an extremely slippery surface (ice) and one doesn't want to put snow chains on,
then the helping product will be the Turtle Wax Snow Grip, which applied to the
tires acts as glue and ensures the necessary grip. But only for short periods.  
crazy.gif

Navi ja pyörä ovat pelanneet moitteettomasti.

Nastotus on turvanastan tekemä, samoin lopullinen rengasvalinta. Odotan että saan myöhemmin tarkemmat tekniset tiedot ja pistän niitä sitten tähän ketjuun, käytössä erikoisnastat, poratut ja liimatut, joissa keskirenkaassa ulkonema 2mm, sivuilla 3mm.

Pari vuotta tätä rojektia ja pyörän varustusta on hierottu. Sillä minä siitä puhunkin, että josko saisi tietoa eteenpäin niin ei tarvitse alkaa keksiä pyörää uudestaan.

Seuraavat kuvat sitten varmaan pistänkin pilkkijäiltä, kuhan vähän taas täällä etelässä kylmenee, tarkoitus on lähteä pyörällä ulkojäille, ahkiota hinaten jossa varustuksena kotateltta ja sissikamina.

Kylmenisi nyt helvatissa.

tsemppiä: w4p2

Sairasta touhua
biggrin.gif

Ite en kyllä lähtis ihan pikkurahasta talvikelillä tonne maanteille koheltaan.

Mut hattua nostan kavereille. Asennetta löytyy

Tarkootus olisi lähteä ajeleen heti ku saan LTD:n läjään ketju-ratas paketti asentamatta... Viikolla 9 olis tarkootus käyrä sukuloimassa pohojammaalla.
thumbs-up.gif

Aika äijiä olette kyllä ja polte ajamiseen täytyy olla helv.... ,kun viittii lähtee näillä/noilla/talvisilla keleillä liikenteeseen.

Lahjottaisin motoristi -kunniakirjan, jos sellaisen omistaisin.

Turvallisia kilometrejä edelleen  
thumbs-up.gif

edit: Ja minä kun olen valittanut kesäkuussa lapin kylmyyttä. Pah. Siellähän oli sentään lämpöasteita
tounge.gif

Seuraavat kuvat sitten varmaan pistänkin pilkkijäiltä, kuhan vähän taas täällä etelässä kylmenee, tarkoitus on lähteä pyörällä ulkojäille, ahkiota hinaten jossa varustuksena kotateltta ja sissikamina.

Kylmenisi nyt helvatissa.

tsemppiä: w4p2
Tää oli parasta mitä oon lukenu pitkään aikaan  
biggrin.gif

Mahtaa siinä olla pilkkimiehillä ihmettelemistä! Tsemppiä ja onnea talven liukkaille  
thumbs-up.gif

Mikäs tämä tälläinen harrikka-ketju on, kun kyykkymiehetkin ylistää eikä vittuile? Helvetti on siis jäätynyt?

Bongattiin tämä pyörä kuskeineen ekan kerran uudenmaankadulta ajamassa kohti turkua viikko-pari sitten -5 kelillä ja leuka loksahti auki
biggrin.gif

Ite ajatteli että menipäs hilkulle toi ajokausi kun vei pärrän sisätiloihin marraskuun 8.pvä, kun ollu jo viikon verran yö pakkasia mutta toiset jatkaa vaan!

Ainakin on ympärivuotiset vakuutukset(oletan että sellaset on) tehokkaassa käytössä!

bowdown.gif

Back