Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse asiassa Etelä-Saimaan lehtijutun mukaan motoristi palasi paikalle. Ihailtavaa toimintaa motoristista sinällään päättömän toimintaketjun jälkeen. Itsestä en tiedä jäisinkö mestoille, haluan ajatella että jäisinTuskinpa on jäänyt ihmettelemään jos on ollut muutakin liikennettä kun on silminnäkijäkin. Aika päätöntä touhua ajaa kotilolla kilpaa prätkän kanssa ja vielä ilmeisesti ilman turvavöitä kun on lennelty pitkin poikin. Ei siinä että prätkälläkään kovin fiksua kotilon kanssa on kilpasille lähteä tulee pian niskaan kun ei sierra käännykkään tai pysähdy yhtä hyvin...
Tuskin se nyt on sen mopo kuskin vika ettei tuuningtero osannutkaan ajaa? Ja itseltä ei kyllä heru sympatia pisteitä autosta ulos lenteville pölvästeille kun eivät osaa käyttää turvavöitä, se on ihan oma vika siinä kohtaa.Jos oletetaan että se loukkaantunut kaveri vaikka halvaantui ja/tai menetti työkykynsä, niin eikö olisi reilua jos sekä kotilo- että mopokuski joutuisi maksamaan ikäänkuin loukkaantuneen kaverin eläkemaksut jonkin keskiarvoeläkkeen summan verran, eli tuosahan pilataan nuoren elämä joka loppuelämänsä sitten on jollain minimi(työkyvyttömyys)eläkkeellä tms. kun ei ole mitään vielä kerinnyt omasta työstä karttua?
Eikös se ole vähän ennenaikaista laittaa mopokuskia maksumieheksi.Jos oletetaan että se loukkaantunut kaveri vaikka halvaantui ja/tai menetti työkykynsä, niin eikö olisi reilua jos sekä kotilo- että mopokuski joutuisi maksamaan ikäänkuin loukkaantuneen kaverin eläkemaksut jonkin keskiarvoeläkkeen summan verran, eli tuosahan pilataan nuoren elämä joka loppuelämänsä sitten on jollain minimi(työkyvyttömyys)eläkkeellä tms. kun ei ole mitään vielä kerinnyt omasta työstä karttua?
Hyvin sanottu. Itsekin haluan ajatella, että kyllä kääntyisin ja menisin tarkistamaan onko loukkaantuneita ja tarvetta avulle.Itse asiassa Etelä-Saimaan lehtijutun mukaan motoristi palasi paikalle. Ihailtavaa toimintaa motoristista sinällään päättömän toimintaketjun jälkeen. Itsestä en tiedä jäisinkö mestoille, haluan ajatella että jäisin![]()
http://www.esaimaa.fi/Online....4
Siinä vaiheessa kun autosta ulos lentäny istui auton kyytiinJos oletetaan että se loukkaantunut kaveri vaikka halvaantui ja/tai menetti työkykynsä, niin eikö olisi reilua jos sekä kotilo- että mopokuski joutuisi maksamaan ikäänkuin loukkaantuneen kaverin eläkemaksut jonkin keskiarvoeläkkeen summan verran, eli tuosahan pilataan nuoren elämä joka loppuelämänsä sitten on jollain minimi(työkyvyttömyys)eläkkeellä tms. kun ei ole mitään vielä kerinnyt omasta työstä karttua?
Samaa mieltä, auttamaan on mentävä. Oli syyllinen tai ei. Itse joudun viime viikolla tilanteeseen, jossa ajoin mopolla ja edessäni sattui autokolari. En siis aiheuttanut kolaria, mutta olin itse vaaratilanteessa, kun jouduin väistelemään irto-osia ennenkuin sain mopon seisahtumaan. Välittömästi ja juosten auttamaan uhreja. Moni auto ajoi ohi ja paikalle kerääntyi lähitaloista ja autoista siihen tölläämään viereen tekemättä mitään. Huusin siinä auttaessani muutamille, että soittaa 112, mutta kun ei mitään tapahtunut, niin piti sekin itse soittaa. Ja varmasti kaikki kyllä ymmärsivät, että tosi on kyseessä kun autosta kuului parin ihmisen valitusta ja huutoa. Ja olisivat voineet edes liikennettä ohjata, jos ei ensiapua osaa antaa. Tai rauhoitella shokissa olevia uhreja. Ei todellakaan tee mieli ajatella, että sitä itse olisi tuskissaan jumissa ja kukaan ei yritä/viitsi/uskalla/osaa auttaa. Enkä varmaan siinä tilanteessa kysyisi syyllisiä. Paikalle hieman myöhemmin tulleet ensiapuyksiköt tai poliisikin keskittyivät ensisijaisesti uhrien auttamiseen.Hyvin sanottu. Itsekin haluan ajatella, että kyllä kääntyisin ja menisin tarkistamaan onko loukkaantuneita ja tarvetta avulle.Itse asiassa Etelä-Saimaan lehtijutun mukaan motoristi palasi paikalle. Ihailtavaa toimintaa motoristista sinällään päättömän toimintaketjun jälkeen. Itsestä en tiedä jäisinkö mestoille, haluan ajatella että jäisin![]()
http://www.esaimaa.fi/Online....4
Se vaan, että ainakaan oman pyörän peileistä ei kovin hyvin näe mitä takana tapahtuu. Eikä ainakaan millään mutkapätkällä tuollaisessa tilanteessa varmastikaan kukaan kovin aktiivisesti peilejä kyttää. Eli voi jäädä kokonaan huomaamattakin ja luulee toisen vain luovuttaneen tai kääntyneen jonnekin.