• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jos ajaisit Italiaan prätkällä,

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ruotsin E4 eli Tukholmasta kohti Tanskaa on ihan hirveä! Siis yksitoikkoinen ja mitäänsanomaton.....
.......Tai sitten pieniä teitä pitkin ajan kanssa, tosin itäisen Saksan maisematkin on ajoittain masentavia.
Mä en edelleenkään tajua miksi Ruotsista ei löydy pikkuteitä jos Saksasta niitä löytyy  
withstupid.gif
Jätä se Ruotsi väliin ihan aikuisten oikeasti!!
Mopo laivalla tai autolla lähelle Sveitsin rajaa,homma hoituu!!
Sveitsiin et voi tietysti ajaa,mutta päivässä halkaiset euroopan ja olet pelipaikolla!!! Eli laivalla Saksaan ja ripeä siirtyminen kohti etelää.

Kannattaa ajaa n. 2000 km/vrk, niin ei tarvii istua kolmea päivää. Mahdollinen kyytiläinen ei ehkä tykkää, joten laita hänet Milanon koneeseen.
Jees, matka-aikaa saa lyhennettyä vain yhdellä keinolla...
biggrin.gif

Mitä tulee kyytiläisen lattamiseen Milanon koneeseen, sehän on loistava idea. Saa otse moottoripyöräillä ja ajaa ne tarvittavat kyytikilsat sitten paikanpäällä Italiassa.

Mitä tulee takasinpäin ajeluun, poikkeaisin itse mielelläni Italia-Slovenia-Kroatia-Unkari-Itävalta-Sakta tai Puola... jne... Mulla on hyvät kokemukset ajaa kotilolla Unkarin seutuja. Olin siellä useasti töissä muutaman edellisenä vuotena, joten kyytyläistä voisi sitten tuulettaa siellä. Siellä kun kadut on sellasia, ettei nillä todellakaan ajeta kovaa. V-Strommi nielee kivasti pahimmat patit tiestä, joten Unkari on sille hyvä rata...

Lisäksi siellä idän suunnalla majoittuminen ja eläminen on hupi edullista. Esim. Unkarissa maksaa pullo hyvää olutta suoraan jääkaapista vähemän, kuin tölkki Cocceliscolaa. Todella vaarallinen paikka siinä mielessä.

033102beer_1_prv.gif

Ruotsin E4 eli Tukholmasta kohti Tanskaa on ihan hirveä! Siis yksitoikkoinen ja mitäänsanomaton.....
.......Tai sitten pieniä teitä pitkin ajan kanssa, tosin itäisen Saksan maisematkin on ajoittain masentavia.
Mä en edelleenkään tajua miksi Ruotsista ei löydy pikkuteitä jos Saksasta niitä löytyy
withstupid.gif
Kyllähän niitä löytyy,mutta kuka nyt ruotsissa viitsii turata jos on keski/etelä eurooppaan menossa
cool.gif

kävin 2007 Riminillä asti:
- via baltica on kiva ajaa kerran elämässään, aika hyvää baanaa vaikka aika tylsää suoraa enimmäkseen. huononee liettuaa kohti
- puola: uskomaton. kun haluaa 'race'-fiiliksiä eli ohittelua ja mutkaa niin tänne.
- tsekki & slovakia: tosi monipuolista pätkää, ei käy tylsäksi
- itävalta: wienistä motaria kohti Italian rajaa, tosi hienoa ajaa kovaa kun lopulta motari alkaa tehdä todella tiukkoja mutkia: tällaista et pohjoismaista löydä. vuoristomaisemat!
- Italia: helevetin pitkää tasaista suoraa; hyvä puoli että voi ajaa loputtomiin punarajalla  
cool.gif

Perjantai-iltana Turusta Tukholmaan, lauantaina 12 tuntia ajoa Hampuriin, siitä juna Muncheniin, jossa perillä sunnuntaiaamuna. Olet maanantai-iltana jo kaukana Italiassa.

Perjantaina jos lähtee Finnlinesilla, niin on sunnuntaiaamuna vasta Travemundessa. Päivää hitaampi.

Svärje ja svärje, siirtymät on tylsiä niin motorilla, laivalla kuin junallakin.

-Finnlinesilla Travemundeen

-Kaahaat Itävallan kautta yöksi Bolzanoon ja otat maisemahuoneen Hotelli Eberlestä (hinnat ei huimaa)

-Höyläät pari pvää tai vkoa Alpeilla

-Jos on pakko, jatka etelään.

-Firenzestä alaspäin pääsee mutkapätkää, tosin aikaa menee..

-Kaupunkeja, kuten Rooma ja jätteisiin hukkunut Napoli kannattaa välttää (ellei hyppää laivaan Napolissa).

-Sicilian vuoristoisessa sisäosassa esim. kaikille tuttu Corleone jne. oikein hyvää pätkää. (yleisesti ottaen Sicilian sisäosa "mafia country" on aivan toista kuin likainen narkkirannikko)

Takaisin voi ajaa vaikka Romanian ja Slovakian kautta...

Meidän reitti oli semmonen että laivalla saksaan, illalla ajettiin Berliiniin.
Seuraava päivä olikin sitten aivan per**estä, isoja teitä niin lujaa kun pystyy, ja vaan pakolliset pysähdykset, ja yöks Florenceen.
Seuraavana päivänä sitten roomaan.
Takasin tultiin:
päivä 1: Bari - Joku pikku kylä Sienan lähellä
päivä 2: ajo Wieniin
päivä 3: päivä Wienissä
päivä 4: ajo prahaan
päivä 5: prahassa
päivä 6: ajo varsovaan
päivä 7: ajo riikaan
päivä 8: kotiin

Seuraava päivä olikin sitten aivan per**estä, isoja teitä niin lujaa kun pystyy, ja vaan pakolliset pysähdykset, ja yöks Florenceen.
Tuokin riippuu vähän pyörästä ja mielihaluista.

Henkilökohtaisesti nautin lomareissulla ainakin yhdestä tuollaisesta kuvaamastasi ajopäivästä.

Nykyinen pyörä kun tuntuu olevan juuri tällaisessa käytössä parhaimmillaan.

Tankki saisi kyllä olla isompi.

Joo pari päivää uhrausta Vauhdin Jumalalle motareilla Euroopassa kuuluu aina kesäreissun ohjelmaan...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

withstupid.gif
Jätä se Ruotsi väliin ihan aikuisten oikeasti!!
Mopo laivalla tai autolla lähelle Sveitsin rajaa,homma hoituu!!
Sveitsiin et voi tietysti ajaa,mutta päivässä halkaiset euroopan ja olet pelipaikolla!!! Eli laivalla Saksaan ja ripeä siirtyminen kohti etelää.
Nuo Saksaan menevät laivat ovat ylihinnoiteltuja, mutta kukin tavallaan. Itse en suostu tuolla lailla ryövättäväksi. Aikaa kannattaa varata vähintään 2-3 viikkoa. Moni valittaa Ruotsin läpi ajamisen tylsyyttä. Makuasia sekin. Itse tykkään. Reittiä voi suunnitella vaikka Norjan kautta. Mielikuvituksesta se vaan on kiinni. Aikaa pitää olla ja tietty rahaa. Minä tykkään mopolla ajamisesta. Laivalla menen vain hyvästä syystä ja Hki-Saksa laivareitti ei ole minulle hyvä syy.
wink.gif

Italiaan meno kesti viime kesänä melkein viikon. Matkalla yövyin aina kun siltä tuntui ja esim Itävallassa oltiin kaksi yötä samassa hotellissa kun kaverin kanssa tykästyttiin Alppiretkeilyyn.

Nuo Saksaan menevät laivat ovat ylihinnoiteltuja, mutta kukin tavallaan. Itse en suostu tuolla lailla ryövättäväksi.
Olen itse aina ajanut Ruotsin kautta mutta tartun tuohon "ryöstöön": laskin tuossa viikko sitten näin (2 hlö + pyörä):

SuperFast: 4 hengen B-hytissä, 243e + mopo 75 + ateriapaketti 100 ==> 418e

Ajaen: Viking n 150e + bensat 70e (1000 km) + Juutinrauma 20e + Purgarden 30e + 50e (ruokaan) + yöpyminen 60e  ==> n. 380e

Ei tuossa nyt niin iso ero ole vai laskenko jossain ihan pieleen ?  Finnlines on selkeästi kalliimpi eli 650e (varmaan myös parempikin).

sport05.gif

Ajaen: Viking n 150e + bensat 70e (1000 km) + Juutinrauma 20e + Purgarden 30e + 50e (ruokaan) + yöpyminen 60e  ==> n. 380e

Ei tuossa nyt niin iso ero ole vai laskenko jossain ihan pieleen ?  Finnlines on selkeästi kalliimpi eli 650e (varmaan myös parempikin).
Se vähän riippuu. Mä lasken:

Meno-paluu, hytti, 2 henkilöä, 2 mopoa

Finnlines =1832e
Viking (HEL-STO) =1160e.

Bensat, safkat, yöpyminen noilla sun luvuilla.

Näitä voi laskea monella tavalla.

Nuo Saksaan menevät laivat ovat ylihinnoiteltuja, mutta kukin tavallaan. Itse en suostu tuolla lailla ryövättäväksi.
Olen itse aina ajanut Ruotsin kautta mutta tartun tuohon "ryöstöön": laskin tuossa viikko sitten näin (2 hlö + pyörä):

SuperFast: 4 hengen B-hytissä, 243e + mopo 75 + ateriapaketti 100 ==> 418e

sport05.gif
Niin, me menimmekin talvihinnoilla viime keväänä, ja smoton jäsenetuna mopo ilmatteeks= 286 eur/hlö (kaverit joutui maksamaan lisäks pyörästä 60 /nuppi). Ei paha raha täysihoidosta, ajankohta tietysti vähän aikainen.

Henkilökohtaisesti nautin lomareissulla ainakin yhdestä tuollaisesta kuvaamastasi ajopäivästä.

Pyörä oli 600cc ninja.
Lujaa tykkään ajaa mutta meni turhan tylsäks mun makuun.
Mutta kyllä sitä voi vetää motaria kun tietää että pääsee kikkaileen italian mutka pätkiä parin päivän päästä
062802moto_prv.gif

Ajaen: Viking n 150e + bensat 70e (1000 km) + Juutinrauma 20e + Purgarden 30e + 50e (ruokaan) + yöpyminen 60e ==> n. 380e

Ei tuossa nyt niin iso ero ole vai laskenko jossain ihan pieleen ? Finnlines on selkeästi kalliimpi eli 650e (varmaan myös parempikin).

Finnlines =1832e
Viking (HEL-STO) =1160e.

Minä menin viime kesänä Vikingillä mopon kanssa Hesasta Tukholmaan ja hyttikin sisältyi 108 euron hintaan. Samalla hinnalla tulin takaisin.Mistä tuo yli tonnin hinta tulee?
nixweiss.gif

Pyörä oli 600cc ninja.
Lujaa tykkään ajaa mutta meni turhan tylsäks mun makuun.
Mutta kyllä sitä voi vetää motaria kun tietää että pääsee kikkaileen italian mutka pätkiä parin päivän päästä
062802moto_prv.gif
Kyllähän se tuollaisella "porkkanasorvilla" voi tylsäksi käydä
biggrin.gif

Italissa on kyllä tiestön ja ajokulttuurin suhteen hyvät puolensa, kun vaan muistaa että ei tarvitse pysyä paikallisten vauhdissa mukana.

Finnlines =1832e
Viking (HEL-STO) =1160e.

Minä menin viime kesänä Vikingillä mopon kanssa Hesasta Tukholmaan ja hyttikin sisältyi 108 euron hintaan. Samalla hinnalla tulin takaisin.Mistä tuo yli tonnin hinta tulee?  
nixweiss.gif
Siis mä tein vertailun kahdelle mopolle ja kahdelle kuskille, edestakas.

Vikingin sivuilta: A hytti 200e suuntaansa, eestaas 400e. Kaksi mopoa, a' suuntaansa 34e yhteensä 136e. Bensaan 70e/ 1000km, eli yhteensä 280e.

Sapuskaan 100e, siltamaksut 80e, Puttgarden -lautta 120e, yöpyminen 60e.

Tosta tulee 1116e, jos ostaa ajoissa laivapaikan.

Sitä voi verrata Finnlinesin hintaan.

Ajaen: Viking n 150e + bensat 70e (1000 km) + Juutinrauma 20e + Purgarden 30e + 50e (ruokaan) + yöpyminen 60e ==> n. 380e

Ei tuossa nyt niin iso ero ole vai laskenko jossain ihan pieleen ? Finnlines on selkeästi kalliimpi eli 650e (varmaan myös parempikin).

Finnlines =1832e
Viking (HEL-STO) =1160e.

nixweiss.gif
Siis mä tein vertailun kahdelle mopolle ja kahdelle kuskille, edestakas.

Vikingin sivuilta: A hytti 200e suuntaansa, eestaas 400e. Kaksi mopoa, a' suuntaansa 34e yhteensä 136e. Bensaan 70e/ 1000km, eli yhteensä 280e.

Sapuskaan 100e, siltamaksut 80e, Puttgarden -lautta 120e, yöpyminen 60e.

Tosta tulee 1116e, jos ostaa ajoissa laivapaikan.

Sitä voi verrata Finnlinesin hintaan.
Ilmeisesti kalliimman mukaan olet laskenut? Voihan sitä niinkin matkustaa. Joku moka niille on vissiin sattunut, kun päästivät minut 108 eurolla?
smile_org.gif

[Ilmeisesti kalliimman mukaan olet laskenut? Voihan sitä niinkin matkustaa. Joku moka niille on vissiin sattunut, kun päästivät minut 108 eurolla?  
smile_org.gif
Halvemmallakin voi päästä, mutta on toi Finnlines vaan kallis, tollakin laskelmalla Ruotsin läpiajossa jää kahdelle 700e säästöön.

Back