Jos ajan kotilon johonki ahtaaseen väliin, ni kamerakännyllä aina kuva omasta kyljestä, viereisestä autosta ja sen rekisteriplatasta.
Näillä keinoin kerran saanut maksatettua naarmutetun auton oven. Syyllinen ensin kiisti koko jutun, mutta kun polliisi näytti kuvat ja varmisti, että maali mun ovessa oli samanväristä ku syyllisen autossa ja mun auton maalia löyty sen ovesta, ni tunnusti onneks koko jutun. Ja vielä kehtas kertoa, että teki ihan tahallaan, kun hänen mielestään "sen kaupan pihalla on liian ahtaat parkkiruudut!" !!!
Halvattuako se tarvi mun autolle kostaa, ei se auto enkä minä oo niitä ruutuja suunniteltu!
Jos nyt välttämättä haluaa kotilokusiaista kopauttaa ns. oman käden oikeudella, niin "suosittelen" jotain rasvaa/öljyä/muuta tahmaa tuulilasinpyyhkijöihin! En oo ite kokeillu, mutta ollu paikalla todistamassa, kun yks puoliperäkuski poltti kääminsä.
Lahdessa on keskustan Sokokselle semmonen äärimmäisen ärsyttävä lastauslaituri, -ajetaan sisälle sellaseen "halliin" jossa sitte on ne laiturit-, johon on puolikkaalla just just mahdollista mahtua, kunhan kukaan ei oo jättäny siihen oven eteen autoa kieltopaikalle parkkiin... Niinpä...
Yks kaunis kesäpäivä sitte jonoteltiin vuoroamme laituriin ja manailtiin, että joskohan pakun kuski tulis siirtämään kotteronsa sivummalle, että päästäis tupaan. No puolikkaan vuoro tuli mennä sisälle ja lähti sitte peruuttamaan. Menin siihen pakun viereen sitte näyttämään, että kauanko tilaa riittää.
Ahdastahan siinä tuli ja monen väännön ja vekslauksen jälkeen parin sentin varalla se rekka siitä ohi mahtu.
Aattelin että perreettää suoraan sisään, mutta vetäskin liinat kiinni ja kuski hyppäs autosta ulos. Olin että
ja kattelin ku kaveri kumartu kärryn alle, laappas tukevan mällin vetopöydästä rasvaa hanskaan ja "puhdisti" pakukuskin pyyhkijät sillä!
Siinä sitten purettiin kuormat ja jatkettiin matkoihimme, Kouvolaan asti ehdittyäni rupes tiputtelemaan vettä ja hiljaa mielessäni hymyilin, että yllätys yllätys, kun pakukuski ekan kerran pyyhkäsee ikkunaa...
Periaatteessa vastustan oman käden oikeuden käyttämistä, mutta tuo ei ollut ensimmäinen kerta, kun ko. kottero siinä seisoo. Parin viikon päästä joku Micranisti sai kokea melkein saman kohtalon, tosin tällä kertaa kaveri sipasi ne rasvat kuskin ovenkahvan alle.
Aika äijä, ei musta tommosiin olis, vaikka välillä korpeaakin aika rankasti noi väärin pysäköivät.
Oon mä sen verran pahaa saanu aikaseks, että kerran nykäsin yhden fiiun nahkoneen pois lastauslaiturin edestä parkista!
Kevyesti tuli 18t kuorkin perässä toiselle puolelle pihaa. Olin siinä purkamassa kuormaa, kun sellanen 8-kympin ja kualeman välillä oleva papparainen tuli siihen pyörimään hätääntyneen näkösenä. Sitte se hoksas hyökätä mun luo ja rupes tivaamaan, että oonko nähny punasta Fiatia siinä lähistöllä.
Huitasin pihan perälle päin ja totesin, että tonne mä sen vedin penkan viereen!
Pappa siinä, että no hän meni vaan parturissa käymään, ei kai ny kukaan halua 8.00-11.00 välisenä aikana tulla kauppaan tuomaan mitään tavaraa... Että aina hän on tässä parkkeerannu.
Ilmotin sitte, että ens kerralla soitan hinurin ja saa käydä vähän kauempaa hakemassa ajokkinsa takasin.
Vaan eipä ottanu pappa onkeensa, tuttu kaljakuski oli muutaman viikon päästä tehny saman ja taas oli pappa saanu ettiä autoaan.
Paljon olis juttuja, mutta eiköhän tässäkin oo tarpeeks yhdelle kertaa, mä millonkaa oo mitään osannu sanoa lyhyesti...
Mut varmaan bannataan kohta, kun jutut vie liikaa tilaa...