• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Joku on siirtänyt pyörääni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Joku propellihattu oli mennyt siirtämään pressun alla ollutta kolmella lukolla kahlittua pyörää, joten sitä ei voinut todellakaan siirtää kuin nostamalla! Oli vielä jättänyt vain sentin verran tilaa sen ja kotilonsa väliin!
veryangry.gif

veryangry.gif

veryangry.gif

033102ass_1_prv.gif

033102ass_1_prv.gif

033102ass_1_prv.gif

Mikä ihme näitä vaivaa, kun ei ole minkäänlaista kunnioitusta toisten omaisuuden koskemaattomuutta kohden? Onko mitään vinkkejä millaisia källejä tällaisille kotiloille / kuskeille voi tehdä, jotta saadaan ne aisoihin?

Jos on pieni kotilo, niin ei kun kavereita kasaan ja kotilon kulmiin kiinni ja nostaa kotilon vaikka parkkiruutuun poikittain.  
tounge.gif
 Varsin mukava miettiä mitenkähän sen saisi pois varsinkin jos molemmilla puolilla sivuilla sattuu olemaan jotakin tiellä. Mieluiten ei oma pyörä.
biggrin.gif

No sit tuli vielä toinen mieleen. Kaverin kanssa parkkeeraatte kotilot molemmin puolin kyseistä kotiloa sentin päähän. Luulis viestin menevän perille parissa päivässä.
tounge.gif

Tee rikosilmoitus.
Ajoneuvon siirtäminen ilman omistajan/haltian/viranomaisen lupaa on rikos.

No ehkä ei poliisille kantsi soittaa, tuskinpa järjestävät mitään suurtutkintoja tuollaisesta asiasta ja jos mitään vahinkoa ei ole tapahtunut niin on tuo aika ajanhaaskausta.

Laitappa vaikka lappu tuulilasiin jossa ystävällisesti kehoitat olemaan koskematta toisten pyöriin.

Vähän vaikeaa on tehdä jotain takaisin missä ei vahingoittaisia toisen autoa. paitsi joku tennispallo pakoputkeen tms. tai partavaahtoa tuulilasiin. Tosin saako tuolla aikaiseksi vain "sodan".

Joku propellihattu oli mennyt siirtämään pressun alla ollutta kolmella lukolla kahlittua pyörää, joten sitä ei voinut todellakaan siirtää kuin nostamalla! Oli vielä jättänyt vain sentin verran tilaa sen ja kotilonsa väliin!
veryangry.gif

veryangry.gif

veryangry.gif

033102ass_1_prv.gif

033102ass_1_prv.gif

033102ass_1_prv.gif

Mikä ihme näitä vaivaa, kun ei ole minkäänlaista kunnioitusta toisten omaisuuden koskemaattomuutta kohden? Onko mitään vinkkejä millaisia källejä tällaisille kotiloille / kuskeille voi tehdä, jotta saadaan ne aisoihin?
Oliks tuo sun pyöräs oikee fillari, mopedi vai prutku.
Meillä kiinteistössä jouduin siirrättämään yhden polkupyörätelineistä toiseen paikkaan ja pyörät myös, kun saivat aikaan liian suuren hässäkän. Ahtoivat pyöriä tuplamäärän ja pyörät alkoivat kaatuilemaan pysäköityjen autojen päälle.

Parilla pitkävartisella hallitunkilla saa pari kaveria näppärästi maksettua potut pottuina siirtämällä jälkiä jättämättä painavankin ajoneuvon sivusuunnassa. Riittää siinä tyypillä ihmettelyä, miten se nyt tässä on
nixweiss.gif

Hanki hälytin. Se voi kummasti vähentää siirtohaluja jos koko naapurusto katsoo kun joku siirtelee lukittua pyörää hälytin ulvoen.

Ilman sen suurempaa kiihkoa voin kuvitella, että tilanteessa on ollut koko ajan hiuskarvan varassa, ettei pyörä ole kaatunut.

Tuo on niin törkeää toimintaa, että todellakin kannattaa ottaa yhteys poliisin. Seuraavaksi kyljellään on jonkun tutun pyörä kun kaverit ovat keksineet hauskan harrastuksen.

Aikanaan kun kulkuväline oli Mini merkkinen maantielaiva, niin kaverit nosteli sen poikittain parkkiruutuun.

Hauskaa oheistoimintaa sinänsä, mutta kolmannella kerralla ei enää naurattanu niin kauheesti sahata sitä vartin verran ulos sieltä ruudusta...  
confused_orig.gif

Ninja-kusiaisestani siis kyse. On mulla siis kaikki jarrulevylukot sun muut, joten pyörä on siirtynyt ihan poikittaissuuntaisesti. Itsekin olin varma, kun aloin pressuja vetämään pois, että olisi jotain kaatumisjälkiä, mutta en kyllä onneksi löytänyt mitään, vaikka joka millin syynäsinkin. Pitäis olla joku painavampi matkalehmä, niin olis vaikeampaa siirrellä. Hälytin menee tilaukseen, mutta spyballiin ei ole nyt just kyllä oikein varaa.

Onglema on se, että asun täällä bushlandiassa, enkä tiedä oikein, että miten noi lait täällä menee ton suhteen. Ihmisetkin vähän kummallisia. Eikä mulla periaatteessa oo todisteita, että se on sen auton omistaja, joka siinä oli sentin päässä kyljestäni, joka pyörää siirsi. Jos olisin sattunut just käymään kattomassa pyörää rikoksen tapahtuessa, niin olisin kyllä soittanut jepet paikalle. No, täällähän sitä on vähän vapaammat kädet omankäden oikeuden kanssa, joten ei kun pusikkoon passiin haulikon kanssa. Pitää toki varoa, ettei osu haulit pyörään.

Hyviä vinkkejä, kiitti niistä!  
sport05.gif

hyvä niksi hankaloittaa kotilo kuskin elämään on miehissä nostaa betoniporsas pysäköidyn auton taakse
idea3.gif

Ajoin muuttokuorman Hervantaan pari vuotta sitten, ha + pv yhdistelmällä. Parkkipaikkaa haeskellessani muuttajan faija sanoi, että siirretään tuo mp tonne nurtsille. Jouduin pitämään lyhyen, mutta ytimekkään puheen: "Siihen ei kosketa, kun ei ole kenenkään meistä!" Eikä koskettu.
Vieläkin pistää vihaksi, että kehtasi edes ajatella moista, saati ääneen lausua.

hyvä niksi hankaloittaa kotilo kuskin elämään on miehissä nostaa betoniporsas pysäköidyn auton taakse
Juuri näin teimme takavuosina Tampereen keskustassa taloyhtiön pihalle asukkaan vuokraamaan ruutuun parkkeeranneelle ulkopuoliselle. Auton edessä kiinteä seinä ja takapuskurissa lähes kiinni betonipossu, jossa kaikeksi onneksi sattui olemaan vielä pystyssä pysäköintikieltoliikennemerkki varustettuna lisäkilvellä "sallittu paikan varanneille" tms...

Eikun kutsut kerhon pojat paikalle. Vetelette miehissä pesismailoilla kotilon rusinaksi. Sitten odottelette että kuski tulee paikalle ja sille sama käsittely.
veryangry.gif

Olitkos kenties parkkeerannut jotenkin huolimattomasti?
Itse en kyllä nostaisi mitään vehjettä lähes kiinni omaan autooni.

Hei.Nykyäänhän melkein kaikilla on kännyssä kamera eli kuva pyörästä ja autoista edessä ja takana niin että rekkarit näkyy.Kuvaan jää päiväys ja kellonaika jotka pitäis käydä toditeena.

Jos ajan kotilon johonki ahtaaseen väliin, ni kamerakännyllä aina kuva omasta kyljestä, viereisestä autosta ja sen rekisteriplatasta.

Näillä keinoin kerran saanut maksatettua naarmutetun auton oven. Syyllinen ensin kiisti koko jutun, mutta kun polliisi näytti kuvat ja varmisti, että maali mun ovessa oli samanväristä ku syyllisen autossa ja mun auton maalia löyty sen ovesta, ni tunnusti onneks koko jutun. Ja vielä kehtas kertoa, että teki ihan tahallaan, kun hänen mielestään "sen kaupan pihalla on liian ahtaat parkkiruudut!" !!!
veryangry.gif

Halvattuako se tarvi mun autolle kostaa, ei se auto enkä minä oo niitä ruutuja suunniteltu!
kaboom.gif

Jos nyt välttämättä haluaa kotilokusiaista kopauttaa ns. oman käden oikeudella, niin "suosittelen" jotain rasvaa/öljyä/muuta tahmaa tuulilasinpyyhkijöihin! En oo ite kokeillu, mutta ollu paikalla todistamassa, kun yks puoliperäkuski poltti kääminsä.

Lahdessa on keskustan Sokokselle semmonen äärimmäisen ärsyttävä lastauslaituri, -ajetaan sisälle sellaseen "halliin" jossa sitte on ne laiturit-, johon on puolikkaalla just just mahdollista mahtua, kunhan kukaan ei oo jättäny siihen oven eteen autoa kieltopaikalle parkkiin... Niinpä...

Yks kaunis kesäpäivä sitte jonoteltiin vuoroamme laituriin ja manailtiin, että joskohan pakun kuski tulis siirtämään kotteronsa sivummalle, että päästäis tupaan. No puolikkaan vuoro tuli mennä sisälle ja lähti sitte peruuttamaan. Menin siihen pakun viereen sitte näyttämään, että kauanko tilaa riittää.

Ahdastahan siinä tuli ja monen väännön ja vekslauksen jälkeen parin sentin varalla se rekka siitä ohi mahtu.

Aattelin että perreettää suoraan sisään, mutta vetäskin liinat kiinni ja kuski hyppäs autosta ulos. Olin että
eek.gif
ja kattelin ku kaveri kumartu kärryn alle, laappas tukevan mällin vetopöydästä rasvaa hanskaan ja "puhdisti" pakukuskin pyyhkijät sillä!

Siinä sitten purettiin kuormat ja jatkettiin matkoihimme, Kouvolaan asti ehdittyäni rupes tiputtelemaan vettä ja hiljaa mielessäni hymyilin, että yllätys yllätys, kun pakukuski ekan kerran pyyhkäsee ikkunaa...
033102bebe_1_prv.gif

Periaatteessa vastustan oman käden oikeuden käyttämistä, mutta tuo ei ollut ensimmäinen kerta, kun ko. kottero siinä seisoo. Parin viikon päästä joku Micranisti sai kokea melkein saman kohtalon, tosin tällä kertaa kaveri sipasi ne rasvat kuskin ovenkahvan alle.
buttrock.gif

Aika äijä, ei musta tommosiin olis, vaikka välillä korpeaakin aika rankasti noi väärin pysäköivät.

Oon mä sen verran pahaa saanu aikaseks, että kerran nykäsin yhden fiiun nahkoneen pois lastauslaiturin edestä parkista!

Kevyesti tuli 18t kuorkin perässä toiselle puolelle pihaa. Olin siinä purkamassa kuormaa, kun sellanen 8-kympin ja kualeman välillä oleva papparainen tuli siihen pyörimään hätääntyneen näkösenä. Sitte se hoksas hyökätä mun luo ja rupes tivaamaan, että oonko nähny punasta Fiatia siinä lähistöllä.

Huitasin pihan perälle päin ja totesin, että tonne mä sen vedin penkan viereen!
biggrin.gif

Pappa siinä, että no hän meni vaan parturissa käymään, ei kai ny kukaan halua 8.00-11.00 välisenä aikana tulla kauppaan tuomaan mitään tavaraa... Että aina hän on tässä parkkeerannu.

Ilmotin sitte, että ens kerralla soitan hinurin ja saa käydä vähän kauempaa hakemassa ajokkinsa takasin.

Vaan eipä ottanu pappa onkeensa, tuttu kaljakuski oli muutaman viikon päästä tehny saman ja taas oli pappa saanu ettiä autoaan.

Paljon olis juttuja, mutta eiköhän tässäkin oo tarpeeks yhdelle kertaa, mä millonkaa oo mitään osannu sanoa lyhyesti...
talktohand.gif

Mut varmaan bannataan kohta, kun jutut vie liikaa tilaa...
blush.gif

Viime kesänä Kalajoella oli pienimuotoinen kevari-miitti, ja siellä oli joku taulapää jättäny Golfinsa meille varatulle parkkipaikalle. Parkkis oli siis varattu temppuiluun sun muuhun häröilyyn. Nätisti se siirty kun muutama kaveri nosti sen poies tieltä. Muutama peukalonjälkikin oli jääny ja korvauksia jouduttiin maksamaan puoliks syödyn munakkaan ja 30e verran. Mistäköhän ne ties ketkä sitä oli siirtäny? älä ainakaan tee NÄIN jos teet jäynää toisen autolle
withstupid.gif

Pakittaa oman mopon sentin päähän autosta ja laskee reilun burniksen esim. kuskin oveen. Ja jos auto on vaalea niin aina vaan parempi..
idea3.gif

Kai siinä kannattaa omat hermot kuitenkin hallita, varsinkin jos oot jossain vieraalla maaperällä. Eihän niistä tiedä mitä keksivät..Suunnattoman ärsyttävää tuollainen toiminta on, itselleni tehty kerran samalla tavalla..
033102ass_1_prv.gif

Back