Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toisaalta tuo naukkis on kertonut, että moottoripyörää pitää ajaa joka lihas jäykkänä, eikä renkaan kuviolla ole mitään merkitystä sadekelillä ajaessa. Jokainen ottakoon neuvot tuolta suunnalta omalla vastuulla.ei kai sitä pyörän madaltamista turhaan tehdäkkään noihin vetoihin...Pitäiskö ottaa kunnia?oletko ihan itse keksinyt tuon?![]()
en ainakaan ole koskaan moisesta tekniikasta kuullut.
http://www.sportrider.com/tips/146_0004_drag_racing/index.html
Jarrulla sitomisessa on vielä se perän painuminen, eli jarrulla sitomalla myös perä laskee valmiiksi jolloin se ei tee sitä enää itse kiihdytyksen aikana mikä vähentää keulimisherkkyyttä.
etujarrun käyttö on kyllä mulle ihan uusi asia, mutta en nyt muutenkaan mistään mitään tiedä kun en ole stripillä koskaan edes ollut.
No en tiedä mitä renkaita olet käyttänyt, kaikki mitä mulla on ollut on parantanut pitoa aivan sairaasti kunnolla lämpöisenä, ts. tapeilta on ylipäätään hankala saada murrettua pitoa enää ekan polttokerran jälkeen.Just... Älä nyt kuitenkaan käytä sitä etujarrua. Ja normi katurenkaalla ei mitään "kunnon burniksia", lyhyt pyöräytys korkeintaan, jolla puhdistetaan rengas. Muuten pito huononee, kun pinta sulaa.
Juu, eikä tartte mitään turhia etukäteis-burniksia..Etujarrua vasten koko matka vaan... Ei keuli ja kaikilla on kivaa
Samaa olen ihmetellyt joskus itsekin renkaiden osalta. Sporttipyörien renkaissa on ja on olematta kuviota jos jonkinlaista eri merkeissä ja kaikki ovat tieteellisesti suunniteltuja, tietokoneella simuloituja, miljoona kilometriä koeajettuja ja aivan ehdottomasti kaikkein parhaita. Itsestänikin vähän alkaa tuntua siltä, että yksi ja sama, millaiset urat niissä on.Toisaalta tuo naukkis on kertonut, että moottoripyörää pitää ajaa joka lihas jäykkänä, eikä renkaan kuviolla ole mitään merkitystä sadekelillä ajaessa.
Reippaasti pitää parantaa, tuolla vauhdilla tulee noutaja... Kai muistat vaihtaa vasta juuri ennen kierrosrajointa? Ja maastoutua hyvin sinne katteen taakse.. Tietty kaasu tiukasti pohjassa koko ajan, ja nopeat vaihdot..Toisella kerralla sain kerättyä tuohon 1km kohtaan about vaivaset 230km/h
Jos ei ala ala onnistumaan, niin kokeile lähteä alemmilla kierroksilla. Toista. Laita vähän lisää. Toista....Kävin eilen illalla tuolla kentällä huvikseni testailemassa pari vetoa ja voi poijjaat, että saapii harjotella tuota lähtöä seisaaltaan. Ei taho luonto vain antaa periksi nostaa kierroksia korkealle ja siitä lähteä sitten luistattelemaan.
Ensimmäisellä kerralla meni kakkonen hukkaan ihan täysin (ei vain noussut vaihde päälle) ja se meni häneksi. Toisella kerralla sain kerättyä tuohon 1km kohtaan about vaivaset 230km/h
sanoi:1km ja 230km/h kuulostaa kyllä oudolta. Olen tuon ikäisiä giksuja vastaan rykkösellä ajanut eivätkä ne kaukana tule. Rykkösellä on aina ollut varttimailin kohdalla 227-231km/h. Tuon ikäisillä giksuilla helposti 220km/h niilläkin. Ethän aja pää pleksin yläpuolella?
No sitä voi harjotella, onhan sitä paska jäykkänä jos pelkää keulimista ja sutimista. Älä aloita ihan paikaltaan, eli perinteinen renkaanpoltto ensin, aja vaikka pariakymppiä, nosta kierrokset vääntöalueelle, paina yhdellä sormella jarrua ihan reippaasti ja lipsauta kytkin ylös, sulla on takarengas palamassa. Nyt sitten kun perä on irti joudut ohjaamaan sitä kokoajan tai se menee tien kaltevuuden mukaan, tässä vaiheessa huomataan että niitä lihaksia tarvitaan jotta sitä mopoa saa käskettyä, no tuossa tilanteessa suoralla voimaa ei kyllä tarvii käyttää mutta kroppa pitää olla sen verran jäykkänä että pystyt tuntemaan pyörän elämisen alla.Sen olen kyllä huomannut omassa ajossa, että jos pyörä liikkuu etes hiukan niin uskallan kyllä ykköselläkin repasta ihan reippaasti, mutta kun paikoiltaan lähtee niin se alotus on sellasta.. miten sen nyt selittäs, himmailua. Pelottaa varmasti se että vahingossa lipsauttaa kytkimen ja sitten pyörä heittää ympäri. Joskus penskana pyöräytin 250cc crossin itelle ottaan noin niin siitä varmaan jäänyt paska maku takaraivoon tai ottalohkoon. Tiiä sitten.
Ei tuossa(kaan) jäykkänä tarvitse olla. Ihan perus ajoasento, eli jalat tapeilla, polvilla kevyt ote tankista ja yläkroppa mahdollisimman rentona. Selkä- ja vatsalihakset kantavat yläkropan painon. Kun kuski ei jäpittämällä häiritse pyörän tekemistä, tulee se mukana sinne mihin kuski ohjaa vaikka perä hieman puolelta toiselle eläisikin.Tuossa tilanteessa suoralla voimaa ei kyllä tarvii käyttää mutta kroppa pitää olla sen verran jäykkänä että pystyt tuntemaan pyörän elämisen alla.
No irrotappa kädet stongasta... Eli siinä kuskin on pakko ohjata kokoajan, ja nyt jos vaikka on noin 45 asteen sladissa pidon palatessa löysillä lihaksilla ukko lähtee satulasta kuin leppäkeihäs, jäykkänä pystyy ottamaan em. iskun vastaan ihan ongelmitta.Ei tuossa(kaan) jäykkänä tarvitse olla. Ihan perus ajoasento, eli jalat tapeilla, polvilla kevyt ote tankista ja yläkroppa mahdollisimman rentona. Selkä- ja vatsalihakset kantavat yläkropan painon. Kun kuski ei jäpittämällä häiritse pyörän tekemistä, tulee se mukana sinne mihin kuski ohjaa vaikka perä hieman puolelta toiselle eläisikin.
Kaikki irronnut paska jää renkaaseen noin, jos ei nyt suoraan tapeilta halua aloittaa niin vetää ainakin pari metriä viivaa kuitenkin jotta renkaan pinta puhdistuu.Eiköhän tuo burnis mikä renkaan lämmittämiseksi/puhdistamiseksi tehdä ihan paikallaa etujarrua vasten...
Mikä paska siihen renkaaseen jää kiinnii jos samasta paikasta tapahtuu lähtö kun burniskin? Todennäköisesti kun ajetaan tavan asfaltilla ilman liimaa, niin tolla burniksella ei ole edes hirveästi merkitystä. Ja kun otetaan pari metriä viivaa siihen suditukseen ja sen jälkeen rullaillaan lähtöviivalle, niin kai se paska siihen renkaaseen jää ihan samalla tavalla, ellei jopa enemmänkin kiinni, kuin paikallaan lähtöviivalla tehdyn burniksen jälkeen? Korjaa toki jos olen väärässä...Kaikki irronnut paska jää renkaaseen noin, jos ei nyt suoraan tapeilta halua aloittaa niin vetää ainakin pari metriä viivaa kuitenkin jotta renkaan pinta puhdistuu.Eiköhän tuo burnis mikä renkaan lämmittämiseksi/puhdistamiseksi tehdä ihan paikallaa etujarrua vasten...