• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jännitenäyttö akulle ja lataukselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pekkavee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
juky2200 sanoi:
Nuo negatiiviset kommentit aiheesta saattaa kummuta sieltä, kun ei osata käyttää nettiä järkevänhintaisten mittarien tilaukseen saati sitten osattaisi asentaa vieraan kielisiä kikkareita.. :grin:

Foorumin eniten kysytty kirja taitaa olla suomenkielinen korjaamokäsikirja! :p

2saj66p.jpg

Mäki halusin laittaa kuvan!

HondaCebari sanoi:
Sama homma,staattorien palamisen jälkeen tuli laitettua mittari.
Jos ja kun pidemmälle reissulle lähtee niin voi heti päätellä että nyt on jotain vikaa kun jännite vain tippuu ja tippuu.
Toi mun mittarihanke lähti muuten liikkeelle juurikin staattorin palamisesta. Yksi HMPK kerhomme jäsen oli Kawallaan lähdössä Eurooppaan. Kertoi, että pyörä käynnistyi aamulla vähän heikosti. Mitattiin latausjännite ja todettiin, että staattori on sökö. Hommattiin uusi staattori ja sellainen typakansytkärimittari jännitteen seuraamiseen. Siitä sain idean, että mulle kans jännitemittari.

Ei se ole keltään pois jos joku tarvii tai laittaa omaan pyöräänsä volttimittarin. Toiset kokee tarpeellisekai peittää ruman naamansa tummalla visiirillä tai huivilla, jotkut ei kanna ikinä mukana mitään työkaluja kun toisilla on mukana vähintään letermanni tms.

Tähän asti ei ole ollut jännitemittaria entisissä pyörissä mutta nykyiseen laitoin, regun hajoaminen on jonkinlainen tyyppivika ja siinä vaiheessa latausjännite on +30v joka rikkoo muut sähköt pyörästä ja pahimmassa tapauksessa jysäyttää persuksien alla olevan akun. Kyllä mua kiinnostaa tietää jos pyörään tulee ongelma, ennen kun se simahtaa tien päälle, kaikki ei aja pelkkää korttelirallia vaan käy teillä tietämättömillä ja pitemmillä reissuilla missä ei ole tallia ja peräkärryä turvana.

Mutta mitäpä sillä jännitemittarilla tekee, ihan turha kampe. Yhtä turha on öljynpainevalo. Mulle on eri vehkeillä 7 numeroinen kilsamäärä takana eikä öljynpainevalo ole koskaan syttynyt ajossa. Tämäkin on turha varuste jonka valmistajat voisi jättää kokonaan pois...

Ennen kun joku totuuden torvi puuttuu öljynpainevaloon niin se oli sarkasmia.

Pahoittelut provosta. Oli ihan pakko töksäyttää töksähtävään kommenttiin. Jokainen tyylillään myös moottoripyörien varusteissa. :thumbup:
Laitoin itse sivuponttooneihin jännitemittarin vasemmalle puolelle ja lämpömittarin oikealle puolelle.
Lisäksi kun noita lisälaitteita alkaa olemaan kahvalämppäreistä ja tarvittaessa ilokaasuista lähtien, niin tein rele ja sulakeboxin, mihin on helppo lisätä haluttuja optioita. Laatikon sisään mahtuu kaikki liittimet ja halusinkin kokeilla siellä sokeripaloja korvaavia pikaliittimiä ja hyvin näyttää toimivan myös monisäiejohtoihin..

Viimeksi muokattu:
Koheltaja sanoi:
Ei se ole keltään pois jos joku tarvii tai laittaa omaan pyöräänsä volttimittarin. Toiset kokee tarpeellisekai peittää ruman naamansa tummalla visiirillä tai huivilla, jotkut ei kanna ikinä mukana mitään työkaluja kun toisilla on mukana vähintään letermanni tms.

Tähän asti ei ole ollut jännitemittaria entisissä pyörissä mutta nykyiseen laitoin, regun hajoaminen on jonkinlainen tyyppivika ja siinä vaiheessa latausjännite on +30v joka rikkoo muut sähköt pyörästä ja pahimmassa tapauksessa jysäyttää persuksien alla olevan akun. Kyllä mua kiinnostaa tietää jos pyörään tulee ongelma, ennen kun se simahtaa tien päälle, kaikki ei aja pelkkää korttelirallia vaan käy teillä tietämättömillä ja pitemmillä reissuilla missä ei ole tallia ja peräkärryä turvana.

Mutta mitäpä sillä jännitemittarilla tekee, ihan turha kampe. Yhtä turha on öljynpainevalo. Mulle on eri vehkeillä 7 numeroinen kilsamäärä takana eikä öljynpainevalo ole koskaan syttynyt ajossa. Tämäkin on turha varuste jonka valmistajat voisi jättää kokonaan pois...

Ennen kun joku totuuden torvi puuttuu öljynpainevaloon niin se oli sarkasmia.

Täyttä asiaa! Kaikille ei tuu koskaan teknisiä murheita mutta eipä se keltään oo pois jos haluu tietää vähän enemmän mitä siellä hanurin alla tapahtuu :thumbsup:

tontze sanoi:
http://www.dx.com/p/3-digit-0-56-dc-0-200v-voltage-display-module-black-4-5v-30v-303598#.VaNGrPntlBc

Itse tilasin aikoinaan tuollaisen, en ole vielä saanut asennettua :) Tuo tosin vaatii suojalakkaa ja reiän katteeseen, mutta varaderossa on mukavasti katteissa tilaa :)

Akku ongelmat tosin katos kun heivasin lyijyakut ja tilasin lifepo akut tilalle, notta mittarille ei ole enää sillänsä käyttöä...
Ei se mittarin tarvetta poista vaikka olis libresse akku.

Mä en laittanut suojalakkaa, vaan moottorisilikonia täyteen tuon mokkulan. Hyvin on pelittänyt pari kesää. Vastaavassa lämpömittarissa tuli himmennyskalvo mukana kaiketi auton sisätiloihin, mutta sitä ei kannata laittaa, kun lukemia ei näy auringonpaisteessa. Ai mistäkö tiedän?.
Jos tuntuu liian kirkkaalta jatkuvaan käyttöön, niin helppo lisätä pieni kytkin virtajohtoon..

Triplex sanoi:
Ei, vaan negatiivinen kommentti omalta osaltani oli vain sitä ettei ole koskaan ollut ongelmia autoissa tai pyörissä eikä näin asia kiinnosta (enkä usko, että tuleekaan).

Vedenpitävät ajosaappaat ja hanskat ovat ihan turhat, koska en aja sateella. Miksi niitä edes tehdään? Sama jonkin matkasohvan kanssa. Ei voisi vähempää kiinnostaa moiset vehkeet.

Motskareissa tuntuu olevan latausongelmia paljon enemmän kuin autoissa. Latausjärjestelmä on alkeellinen autoon verrattuna, staattorit palavat ja säätimet kyrvähtävät.

Ystävämme ebay antaa paljon pilkkahintaisia jännitemittareita kun laittaa hakuun "voltage display". Eurosta lähtee hinta kotiin kannettuna. Waterproof on vähän kalliimpi, mutta näyttävät olevan epoksilla täyteen valettuja. Voi tehdä toki itsekin.

Back