Siis kyse oli että ilman työkaluja. Kuvassa esimerkkinä Burgmanin säätö, tuo pystyssä oleva, alapuolelta käsin pyöriteltävä nuppi, joka kiinnitetään pultilla nJuu pyörii se käsin vääntämällä - haka-avaimen kanssa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis kyse oli että ilman työkaluja. Kuvassa esimerkkinä Burgmanin säätö, tuo pystyssä oleva, alapuolelta käsin pyöriteltävä nuppi, joka kiinnitetään pultilla nJuu pyörii se käsin vääntämällä - haka-avaimen kanssa.
lyhyt perustelu,minkäköhän takiakäytän pitkiä,mutta vain ruuhkaisia risteyksiä lähetyessä joissa ei ole liikennevalojaViikon sisään ollessani autolla liikenteessä on tullut pyörä sekä edestä että takaa pitkät päällä ja kyllä siinä verenpaine hiukan nousee vaikka itse(kin) on pyöräilijä => en kannata/käytä.![]()
Kawassa on juurikin tuollainen Bilteman H4 Gold (35503, 4.99e) nokalla ja kyllä tuolla ihan säkkipimeässäkin hyvin mentiin. Tuo on myös E-merkitty = hyväksytty tiekäyttöönJos haluaa erottua niin keltaiset polttimot ainakin tekee sen.
sanoi:Kun itse aloitin ajamaan viime vuoden keväällä, niin moni vanhempi motoristi neuvoi ajelemaan aina kirkkaalla päivällä pitkät päällä. Viime kesänä ajoinkin tietyissä paikoissa. On totta että pitkät:
- voivat häikäistä vastaantulijaa
- voivat estää vilkun näkymisen
- voivat vaikeuttaa nopeuden hahmottamista.
Jos valo pilkahtaa vastaantulijan silmään, on homma toiminut. Mutta jos näen taustapeilistä yhden, kaksi tai jopa kolme valopalloa niin homma on kyllä ihan persiistä ja täysin tolkkua vaille. Näitä ääliöitä näkyy valitettavan paljon. Ja vain todellinen idiootti ajaa risteysalueelle kääntymistarkoituksessa pitkät päällä! Nopeuden hahmottamisessa sillä ei liene suurtakaan merkitystä. Onhan täällä kurssikokemuksina kerrottu täysin pieleen menneistä arvauksista eri nopeuksin ohi ja vastaan ajaneista pyöristä.
Viime kesänä ajelin usein Nurmonjoen vartta Nurmosta Lapualle päin ja jos ajoin puolivaloin, niin 90 prosentin varmuudella Ruhan liittymästä työnsi auto eteen. Kun ajoin pitkät päällä niin minut huomattiin joka kerta. Taajamissa, kääntyessäni ja varsinkaan jonkun takana ajaessani en koskaan pitänyt pitkiä. Muutoin ne eivät häirinneet vastaantulijoita, paitsi yhtä Dodge Aspen kuskia ja yhtä perheen äippänää.
Kun nyt muutettuani ajelen melko usein Kustavintietä, niin tuntuisi turhalta pitää pitkiä päällä, kun vastaan tulee varsinkin sunnuntaisin autoja yhtenä nauhana. Silti sieltä alkukesästä pompahteli ohittavia autoja eteen tämän tästäkin. Sinänsä en ymmärrä mikä järki yleensä on lähteä kilometrien pituisessa autojonossa? Viikonloppu mennyt mökillä saaristossa käteen; viinat loppu/sammui, ei saanut piparia tai enhän minä voi tietää.
Hommasin mopooni Philipsin Moto Vision polttimon ja sen jälkeen ei mainitulla tiellä kukaan ole tukkinut samalle kaistalle - siis vastakkaisiin suuntiin ajaen. Oli vaan pikkusen vaikea löytää H7 kannalla. Yleensäkkin minua huolestuttaa se lukuisa joukko joka ajaa kokonaan ilman valoja. Miksi? Uudemmissa pyörissä tuo ei taida olla ilman polttimon rikkoutumista edes mahdollista, minulla ainakaan ei ole katkaisijaakaan.
Eli laitetaan ne valot nyt edes päälle. Suunnataan ne oikein ja ei ajella ainakaan kenenkään takana niillä pitkillä!
Merkkien väliseksi eipäs-juupas väittelyksi sortumisen uhallakin totean, että sehän on melkein yhtä hyvä kuin 90-luvun Pannarissa, jossa ko. säätönuppi on kojetaulussa kuljettajan näkyvillä.BMW moottoripyörissä, on ollut pikasäätö valoille, esim. 2 päällä ajoon, ainakin jo vuodesta 1993, mun R1100RS, mallia 1996, sielläkin katteen uumenissa se pikasäätövipu on! Ja toimii kun vaan haluaa säätää1
Edit: Eikä häikäise sen jälkeen, pimeällä tiellä voi sit säädöt ottaa uusiks!