• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jälleen kerran pitää dissata autoilijaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PrivateeR

MotOrg ry jäsen
Monasti oon tääl nähny kuinka autoilijan "toheloinnista" on valitettu ja sitten taas kyseessä ollu tapahtuma, joka tapahtuu monesti ehkä vahingossaki myös omalle kohdalle. Mutta tänään kävi kyl sellanen veto, etten kyl oo mopoilijoiden ikinä nähny viel tekevän. Olenko vain sokea tai onnekas, sitä en tiedä...

Kävi siis kello 14:45 Valtatie 1:llä Helsingistä Lohjalle päin mentäessä. Juuri ennen Lohjan liittymää Lohjalle päin menevät ottavat vasemman kaistan ja nopeus putoaa ensin 100 km/h ja siitä edelleen 80km/h. Ajoin täysperävaunun perässä muija takapenkillä about 60 metrin turvavälin kanssa. About 100 metriä ennen ramppia alkaa sulkuviiva, joka levenee ramppia eteenpäin mentäessä viivoitukseksi. Viivoitus päättyy betoniseen väliseinään. Juuri ennenku tämä ko. seinänpääty tulee vastaan, vetää musta ohi punanen Citroen about 150km/h ohi, tulee mun ja sen rekan väliin ja vetää jarrut pohjaan nii että savu nousi. Jäi varmaa rekan perseeseen puskurista vajaa metri. Olin varma että nyt osuu ja vedin iteki melko rankasti jarrua. Ei se sitte osunu rekan perään se heppu, vaan heti rampin jälkee 120 alueella väänsi lusikan lattiaan. Sen verra kiehahti, että pistin pintakaasua busaan ja 150 lasissa otin hepun kiinni ku 2 kaistaa oli tyhjää edessä. Ajoin siihe etuviistoon ja pistin peukun pystyyn about kilometrin ajaksi kuskille. Kuski sitte viel yritti tosissaa lähtee haastaa busaa ja paino kaasuu lisää... Vetelin siinä kutosella tasasta suoraa vierellä niin kaua että tajus ettei ole mahiksia...

Okei myönnän suoraan, ettei toi oma actioni tossa lopussa ollu myöskää sen järkevämpää, mutta halpaa tuohon kusipään toilailuun verrattuna. Kyl vaa kiehahti kyytiläisen vuoksi, ku sanoi että säikähti iha hullun lailla sitä viivan yli ohitusta.

Ja tosiaan en oo kyl ikinä tällasii koheltajia liikenteessä nähny jotka viivakolmion yli ohittaa about 2 x nopeudella. Kyl varmaa joku hullu motoristi / kotilokuski tällasia on ennenki tehny, mutta kyllä saatana säikähdin.

Oikein. Ite olisin näyttänyt sentteriä peukalon sijasta.
062802jumpie_prv.gif

Kukkahattuilua odotellessa...

Kerran olen itsekin törmännyt samaan, tai siis näin vastaavan en kirjaimellisesti törmännyt mihinkään. Erona vaan että auto oli kuplavolkkari joka tuskin kulkee 150 km/h tunnissa mutta kuitenkin ihan viimehetkellä rampille minun eteen reilulla vauhdilla.

Viimeksi tänään edellä ajava sitikka jarruja aika hyvin kiinni, että pääsi käännyttyä oikeelle menevään liittymään... ei vaan ole kiva alkaa tekemään mitään 110 --> 60 jarrutuksia 3kk ajokokemuksella 16.00 ruuhkassa 51:tiellä. Tuossa kanssa pelottaa se, että joku kotilo tulee hanuriin...
omg.gif

Sitten vielä rekkari ylös,nimi selville ja puhelinnumero,sitten soitat sille ja sanot että terve,tiedätkös että naapurin kale käy pumppaamassa sun vaimoas joka aamu heti kun sun perävalot katoaa kulman taakse
tounge.gif
Tää oli pahkasikaa,siis vitsi
wink.gif
Mutta kyllä noi tollaset mulkut vit..ttaa tuolla liikenteessä,ja pitää niiden tietää että väärin tekivät.

Noitahan näkee joka aamu lahdentiellä stadiinpäin mentäessä.
Ajavat ohituskaistaa kunnes tulee kehä I liittymä, viimehetkillä pujahtavat ohituskaistalta suoraan oikean kaistan ylitte liittymään. Jarruvalot vaan loistavat ja läheltäpiti tilanteita satelee  
thumbs-up.gif

Ajavat ohituskaistaa kunnes tulee kehä I liittymä, viimehetkillä pujahtavat ohituskaistalta suoraan oikean kaistan ylitte liittymään. Jarruvalot vaan loistavat ja läheltäpiti tilanteita satelee  
thumbs-up.gif

Ja 3-tiellä Klaukkalan liittymässä ja ja ja... Joskus iskee piru kun on itse oikealla kaistalla, en todellakaan anna tilaa vaikka joskus käyttävät jopa vilkkua - tosin ei sekään kiilaamista oikeuta.

Wittu tommosii mulkkuj pitäis joka miehen oikeudell saada vetää turpii iha mite pal vaa lystää
veryangry.gif

Oisin iha saletti ottanu rekkarin ylös ja tehny ilmoituxen
033102bebe_1_prv.gif

Tuo Lohjan liittymä on vekkuli paikka. Kotilolla Lohjan suuntaan ajaessani päätti eräs takanani ollut sankari liipasta Turkuun menevien kaistan kautta ohi ja tinttas suoraan meikäläisen etulokasuojaan. Luikki karkuun, mutta onneksi seriffit tavoitti Muurlassa ja nyt sitten odotellaan syyttäjän syyttämis- tai syyttämättäjättämispäätöstä. Onneksi olin autolla enkä mopottimella liikentessä...jälki olisi voinut olla rumaa.

thumbs-up.gif

Ja 3-tiellä Klaukkalan liittymässä ja ja ja... Joskus iskee piru kun on itse oikealla kaistalla, en todellakaan anna tilaa vaikka joskus käyttävät jopa vilkkua - tosin ei sekään kiilaamista oikeuta.
Onhan tää läppä?

Tässä on hyvä esimerkki taas tästä suomalaisesta joustavuudesta tuolla liikenteessä. Jos on kaksi kaistaa, niin kai niitä silloin voi käyttää. Vai pitääkö sun mielestä sille oikeanpuoleiselle kaistalle ryhmittyä jo 5 kilsaa ennen kuin vasen loppuu? Tuleppa kokeilemaan samanlaista kikkailua tänne kehä ygösen tai kolmosen ruuhkiin. Oppisit varmasti jotain..

Näissäkin tapauksissa se paljon puhuttu turvaväli hei ihan oikeasti lisää liikenteen joustavuutta ja turvallisuutta. ei 60m ole mikään turvaväli ajettaessa yli 80km/h! Ja oikeasti hei, ei ole aina pakko painaa jarrua, kaasun oikea aikaisella käytöllä saa aikaan joustavuutta.
Tehkääpä niin että seuraavan kerran jätätte eteen kunnon välin, ettekä provosoidu näistä kiilaajista, kun on kunnon väli ei se kiilaus aiheuta mitään vaaraa! Se kukkahattu kiilaaja on noin sekunnin nopeemmin perillä kuin sinä, sinä vain ajoit taloudellisemmin ja muita liikenteessä kunnioittavammin perille! Ugh....

Ai että kiilaaminen on hyväksyttävää ja sallittua?
eek.gif
Onhan se toki kohteliasta antaa myös kiilaajille tilaa.
pftroest.gif

Näissäkin tapauksissa se paljon puhuttu turvaväli hei ihan oikeasti lisää liikenteen joustavuutta ja turvallisuutta. ei 60m ole mikään turvaväli ajettaessa yli 80km/h! Ja oikeasti hei, ei ole aina pakko painaa jarrua, kaasun oikea aikaisella käytöllä saa aikaan joustavuutta.
Tehkääpä niin että seuraavan kerran jätätte eteen kunnon välin, ettekä provosoidu näistä kiilaajista, kun on kunnon väli ei se kiilaus aiheuta mitään vaaraa! Se kukkahattu kiilaaja on noin sekunnin nopeemmin perillä kuin sinä, sinä vain ajoit taloudellisemmin ja muita liikenteessä kunnioittavammin perille! Ugh....
Ja onko se sitten enää kiilaamista vai vain kaistan vaihtoa joka lienee sallittua.
Kiilatahan on joskus pakko suomalaisessa kulttuurissa jos esim ruuhkassa tai vastaavassa on tarve todellakin vaihtaa kaistaa tai päästä edes liittymään siihen ruuhkaan,se on harvakseltaan fiksuja siellä seassa.

eek.gif
pftroest.gif
Herranjestas...
omg.gif
Jätä sitä väliä edellä ajavaan niin se kaistanvaihto ei tunnu siltä, niinkuin joku kiilaisi eteesi! Ärsyttävämpää on kun ruuhkassa ei anneta tietä vaan katsotaan suoraan eteen niinkuin ei "huomattaisi" kaistalle pyrkivää. Kukkahattuja sanon minä!
Kiilaamisesta ei pidä provosoitua, eikä ottaa mallia!
wink.gif

eek.gif
pftroest.gif
Onhan se kyllä ärsyttävää.

Mutta tätä pitäs markkinoida jonojen lyhentymisellä ja liikenteen sujuvuuden parantamisella. Siis pujottelijat, kaahajat ja kiilaajat on yhteisen hyvän asialla liikennettä tehostamassa.

Mikäs olis sopiva nimi? Splittaus? Jaa..mutta sehän onkin jo käytetty.

Näytäs mulle yks kerta ku ajat 80km/h alueella 60m välimatkalla ilman, että joku molo puolittaa sen sun turvavälis saman tien.

Ja siis en mä ainakaa välitä paskan vertaa noista ketkä loikkii kaistojen yli viime tipassa... mutta siis tämä heppu tuli sulkuviivoituksen yli reilua ylinopeutta jo valmiiks ahtaaseen väliin.

Jollain on suhteellisuuden taju täällä ilmeisesti melkoisen hakusessa, kun väittää että tollaset manööverit ois jotenki sujuvuutta parantavia yms ... Jos noi ko. replyt ei liittyny allekirjoittaneen alkuperäisviestiin, pyydän anteeksi.

Ja niinku totesin, en väitä toimineeni oikein, kun otin hepun kii ja näytin peukkua. Keskisormi on vaa jotenki niin vanhentunu homma, että piti jotain toista keksiä. Yleensä oon aika rauhallinen liikenteessä, mutta tän idiootin tempaus meni kyl munki sietorajan yli.

Näytäs mulle yks kerta ku ajat 80km/h alueella 60m välimatkalla ilman, että joku molo puolittaa sen sun turvavälis saman tien.

Ja siis en mä ainakaa välitä paskan vertaa noista ketkä loikkii kaistojen yli viime tipassa... mutta siis tämä heppu tuli sulkuviivoituksen yli reilua ylinopeutta jo valmiiks ahtaaseen väliin.

Jollain on suhteellisuuden taju täällä ilmeisesti melkoisen hakusessa, kun väittää että tollaset manööverit ois jotenki sujuvuutta parantavia yms ... Jos noi ko. replyt ei liittyny allekirjoittaneen alkuperäisviestiin, pyydän anteeksi.

Ja niinku totesin, en väitä toimineeni oikein, kun otin hepun kii ja näytin peukkua. Keskisormi on vaa jotenki niin vanhentunu homma, että piti jotain toista keksiä. Yleensä oon aika rauhallinen liikenteessä, mutta tän idiootin tempaus meni kyl munki sietorajan yli.
Ei ne varmaan sun tapaukseen liittyneet,juttu elää.

Sarkarmi on vaikea laji, mutta kaikkea ei tarvitse ottaa tosissaan ilman  
062802jumpie_prv.gif
    ta.

Yksittäisestä tapauksesta ei yleensä jakseta kauaa vääntää, ennenpitkää joku alkaa yleistämään ja ketju muuttuu toiseksi.

Mutta helposti motoristien omaa kiilailua yritetään puolustella sujuvuudella jne. Aika monien splittailu päättyy vaan samaan jonoon takaisin etuiluun.

Back