• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jakopäänketjun vaihtaminen alakertaa halkaisematta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Perkele
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos oikeilla tiedoilla osasin hakee eli 2001 mallin kawan zx-9r ninja niin näyttäis e-ketjulle (liekko sama kuin tuo HI-VO?) olevan noita ketjulukkoja ja 3 euroa hintaa. Merkkikohtasista osista hakemalla löytyi tuo.

Jos oikeilla tiedoilla osasin hakee eli 2001 mallin kawan zx-9r ninja niin näyttäis e-ketjulle (liekko sama kuin tuo HI-VO?) olevan noita ketjulukkoja ja 3 euroa hintaa. Merkkikohtasista osista hakemalla löytyi tuo.
Juu sama ketju varmastikin on. HI-VO tietääkseni on ulkomaanelävien kutsumanimi tuolle ketjutyypille, jossa on (paljonkos niitä levyjä nyt olikaan?) n. 4 laattaa/levyä saman tapin varassa..

Kiitoksia tiedoista muuten! En tänään ehtinyt Stormille ottaa yhteyttä ja töissä pukkas sen verta kiirettä, etten ees sivuillensa ehtinyt.

HI-VO eli suomeksi ilmeisesti e-ketju

- P

Mikä vittu on HI-VO ketju? Kawassa tapasin kyllä HYVO ketjun, siis seiskaärrässä.
Buahaha, jepulis & pohtimista.. tuohon nimitykseen olen törmännyt tuon ketjutyypin kohdalla niin useesti että alkanut käyttämään tuota. Olisko se sitten tuo "e-ketju" oikeampi nimitys?

Sorry jos mettään meni.. pääasia että puhutaan samasta tuotteesta
biggrin.gif

- P

Edit: mulla voi välillä olla terminologia pahastikin hakusessa. Noh, kuvat auttaa asiaa.. kertokee joku tietävämpi tuon ketjutyypin suomenkielinen nimi, jos tietoa on
smile_org.gif
yritin muka nohevasti laittaa jotain tyyppiä tuohon, jotta semmoinenkin kaveri, joka ei kawoihin ole seonnut, tietäisi suoraan mistä puhutaan. Sorry väärät termit..

Morse-ketjuinahan noista on ainakin puhuttu yhden valmistajan mukaan, enpä noita virallisempia nimiä ainakaan itse tuntenut.

Mikä vittu on HI-VO ketju? Kawassa tapasin kyllä HYVO ketjun, siis seiskaärrässä.
Buahaha, jepulis & pohtimista.. tuohon nimitykseen olen törmännyt tuon ketjutyypin kohdalla niin useesti että alkanut käyttämään tuota. Olisko se sitten tuo "e-ketju" oikeampi nimitys?

Sorry jos mettään meni.. pääasia että puhutaan samasta tuotteesta
biggrin.gif

- P

Edit: mulla voi välillä olla terminologia pahastikin hakusessa. Noh, kuvat auttaa asiaa.. kertokee joku tietävämpi tuon ketjutyypin suomenkielinen nimi, jos tietoa on
smile_org.gif
yritin muka nohevasti laittaa jotain tyyppiä tuohon, jotta semmoinenkin kaveri, joka ei kawoihin ole seonnut, tietäisi suoraan mistä puhutaan. Sorry väärät termit..

Tuostakaan en osaa sanoa että onko tuo e-ketjukaan se oikea nimitys mutta stromilla näkyy olevan noin. Itellä tuon mukaan hondassa a-ketju. Mäkään näistä nyt niin hirveesti tiedä mutta toisaalta nimitys onkin mulle ihan sama kunhan vain on oikee osa.
tounge.gif

Tjööh, auttakaapas taas tyhmää, kun eihän tuo mun Motion-pro kopiovärme eli katkaisu/niittaustyökalu taivu kuin hollow-pin tyyppisiin lukkopaloihin kun taas Stormilta tilatussa palassa on umpinaiset päät (kuten oletettua olikin) ja tuolla työkalulla ei näitä niitata. Menee varmaankin perinteisellä tavalla sitten, eli jotain taustalle (10kg hienosäätöleka) ja naputtelemaan toiselta puolen? Minkälaisella "tuurnalla" tuommoista tasaista päätä olis hyvä ruveta muotoilemaan? Hitto, olis pitänyt tilata kaksi linkkiä kerralla, niin olis voinut treenata
biggrin.gif

Ei oo kokemusta, kuin noista järeämmistä ketjuista ja ontolla päällä, eli meni työkalulla kivuitta ja tuommoinenhan on helmpompi niitata perinteisinkin konstein.

- P

Pitäisi onnistua niittaus ihan vasarallakin kovaa alustaa vasten. Niittaukseenhan on olemassa sellaisiakin tuurnia jotka on koveria päästään millä saa sitten siistin niitin pään.

Tuota minäkin vähän ihmettelen.

HY-VO on Morse Chainin jostain 60't luvulta kotoisin oleva tuote jota löytyy motskarin jakopäiden lisäksi piljoonasta vaihteistosta sun muusta vikineestä.

HIVO ketjusta en ole ikinä kuullutkaan.

Borg Warner on kyllä tainnut sittemmin nielaista koko Morse Chainin.

Pitäisi onnistua niittaus ihan vasarallakin kovaa alustaa vasten. Niittaukseenhan on olemassa sellaisiakin tuurnia jotka on koveria päästään millä saa sitten siistin niitin pään.
Kiitosta taas kerran jta:lle. Pitää käydä tänään hakemassa tuurnasarja niittaamista helpottamaan. Alkas olla yläkerta muuten kasassa ja päätin vielä tuon ketjunkin vaihtaa, kun kerta tuli tilattua
smile_org.gif
eipähän tuo hukkaankaan mene.

Oli vain suurin osa noista tuurnista tasapäisiä, pitäis jostain löytää sopivan pieni, itse asiassa aika helkkarin pienellä päällä oleva tuurna, joka on sisällepäin kupera että reunat linttaantuis näppärästi.

- P

Back