• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jääkiekon syytäkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skeleton
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Torstaina aamuyöllähän oli Suomella lätkämatsi. Oliko porukka valvonut sitä katsomassa, vai miksi kaksikin autoilijaa oli teloa minut töihin mennessäni. Ensin Sipoontietä ajaessani Jäken keskustasta päin tuli harmaa Hiace, jonka kuski kyllä pysähtyi ennen risteystä, mutta lähti sitten ajamaan tylysti eteeni. Pysähtyi lopulta keskelle kaistaani, kun olin jo minäkin lähes pysähtynyt.
veryangry.gif

No ei mitään, matka jatkui Hyvinkäälle. Kaapelitehtaan parkkikselle on auto edeltäni kääntymässä, siis ajosuunnastamme oikealle. Vilkku oli oikealle. Olin parin metrin päässä tarkoituksenani ohittaa normaalisti, edes kaistanvaihto ei olisi normaalisti ollut tarpeen, kun autoilija muutti mieltään ja vaihtoi vilkun vasemmalle ja alkoi kääntyä eteeni. Taas jarrut hommiin, ja pyörä parkkiin keskelle tietä. Odottelin, mitä autoilija oikeasti aikoo tehdä, lopulta ajoi sen verran eteenpäin, että mahduin oikealta ohi. Autoilija ei pystynyt ajamaan Rekan pihaan, koska portilla oli rekka. Pakko myöntää, että käsi tärisi vähän.
crazy.gif

Sitten pääsin työpaikalleni, jossa pihalla juttelen pomoni kanssa. Pomo kertoi, että se olikin motoristin vika se onnettomuus siellä Tuusulanväylällä taannoin. Pomo oli jutellut silminnäkijän kanssa, joka oli kertonut motoristin ajaneen autojonojen välissä. Kysyin, miten se tilanne sitten syntyi. Vastasi oikeanpuoleisessa jonossa ajaneen mustan auton motoristin lähestyessä siirtyneen metrin vasemmalle, jota väistäessä motoristi sitten tunnetuin seurauksin kaatui.

Eihän jonojen välissä ajaminen ehkä hyväksyttävää ole, mutta kovan pikatuomion antoi mustan auton kuljettaja.
mad.gif

Tuli vähän pitkä juttu, sorry.

Mikähän mahtaa olla mustan auton ajajan mietteissä tälläkin hetkellä?

... Todella toivon että oli niin sanotusti en nähnyt peilistä, arvaan kuitenkin et huonosti nukkuu kyseinen autoilija loppuelämänsä

Mikähän mahtaa olla mustan auton ajajan mietteissä tälläkin hetkellä?

... Todella toivon että oli niin sanotusti en nähnyt peilistä, arvaan kuitenkin et huonosti nukkuu kyseinen autoilija loppuelämänsä
Voisiko joku kertoa mustan auto rekisteritunnuksen? Ei se minua kiinnosta, mutta poikia kenties...

Minusta muuten tyhmyys ei ole tappajalle lieventava asianhaara (vaikka liikuvien jonojen valissa splittailija on riskinsa itse ottanutkin)

Ilmeisesti Tuusulantiellä autoilja sai jotain perverssiä tyydytystä tempauksestaan... Varmaan helpotti omaakin elämää siinä kohtaa, kun piti "etuoikeudestaan" kiinni.

Olettasin hetken jäävän ikuisesti mieleen loppu elämäksi.

Kuinkakohan tuollaisen asian kanssa pystyy elämään... Meinaan kun hermo ei pitäny sitä ennenkään.
eek.gif

Siteeraan itseäni:  Ensin Sipoontietä ajaessani Jäken keskustasta päin tuli harmaa Hiace, jonka kuski kyllä pysähtyi ennen risteystä, mutta lähti sitten ajamaan tylysti eteeni. Pysähtyi lopulta keskelle kaistaani, kun olin jo minäkin lähes pysähtynyt.  
veryangry.gif
Tässä saattoi aamuaurinko häikäistä, ainakin Puistotieltä Sipoontielle ajamista kuuden aikaan aamulla aurinko haittaa aika tavalla. Minä tulin siis idästä päin, eli aurinko oli takanani. Valot oli kyllä päällä, ja onneksi tulin rajoituksen sallimaa nopeutta. (Kuten aina
talktohand.gif
)

Liikenteessä liikkuu paljon kuljettajia jotka eivät katsele peileihin. Tähän ilmiöön törmää sekä mopolla että autolla, joten kulkupelin koosta se ei voi olla kiinni. Mopolla ajellessa vaan kannattaa välttää autojen takakulmalla ajamista ja asennoitua siihen että autoilija voi tehdä ihan mitä vaan. Autollla kolhiessa menee yleensä peltiä, mopolla aika usein henki.

En ole yllättynyt vaikka se Tuusulantien onnettomuus olisikin johtunut siitä että autoilija halusi "vähän" opettaa splittaajaa ikävin seurauksin. Kanssamotoristien keskusteluissa on lisääntynyt selvästi aihe epävirallisista liikennekouluttajista, joita tuntuu vilisevän liikenteessä. Ei ole enää Suomessakaan ihmishenki oikein minkään arvoinen.

Vaikka yrittää asennoitua joustavasti tuolla liikenteessä, niin on se välillä kuin sotaan lähtis...

Näin se HOMMELI on jri66 VALITETTAVASTI.

Yx mikä korpee kanssa vietävästi, on toi tuulilasien pesu, kun takana motoristi, ei nyt sinänsä vaaratekijä, mutta ei givaa, kun tulee Lasolia päin taulua litra tolkulla ? Pari kertaa oon päässyt vierelle valoissa kommentoimaan, mutta lähinnä hölmistyneenä tsiigataan, että mitä toi nyt tosa viduilee ??
omg.gif

Jossain tilastossa oli joskus maininta, että motoristi Auton Ratissa ottaa muun liikenteen keskimääräistä paremmin huomioon, kuin "VAIN" auotoilija . Liekö totta vai tarua, mutta ite sen tietää kuinka orpo olo on, kun ei ooo kattoo, eikä seiniä ympärillä tiukossa paikoissa .
confused_orig.gif

Näin se HOMMELI on jri66 VALITETTAVASTI.

Yx mikä korpee kanssa vietävästi, on toi tuulilasien pesu, kun takana motoristi, ei nyt sinänsä vaaratekijä, mutta ei givaa, kun tulee Lasolia päin taulua litra tolkulla ? Pari kertaa oon päässyt vierelle valoissa kommentoimaan, mutta lähinnä hölmistyneenä tsiigataan, että mitä toi nyt tosa viduilee ??    
omg.gif
Jotkut lasinpesuaineethan on kovasti myrkyllisiä hengitettynä, oliko niissä jotain metanolia vai mitä se nyt oli.

Voihan olla, että sitä ei vain tule ajatelleeksi aina, mikä tai kuka siellä takana on. Seuratkaapa joskus autolla ajaessanne (jos moista harrastatte), kuinka kaukanakin takana ajava autoilija pesee tuulilasin sen jälkeen, kun itse olet moisen toimenpiteen suorittanut. Eli kauas lentää pesunestesumu.

Jep ! Metanolia .
cool.gif

mm. Pokepirsseissä käytetään vain etanolipohjasia pesunesteitä, kuten myös suurin osa Taxareista ja MÄ .
cool.gif

Back