Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hassua miten öljykeskustelussa painotetaan valmistajan suosituksia mutta jäähdytysnesteessä sillä ei olekaan mitään väliä. Kaipa nuo tehtaat ihan syystä suosittavat puhtaan veden käyttöä.Miettikääpäs todellakin sitä kokonais litramäärää,vaikka vaihtaisitte nesteet joka toinen vuosi.Hirvee haloo mitättömästä asiasta.Kraanavettä pelkäävien kannatta kerätä sadevettä tai sulattaa lunta.
Miten sitten mahtaa vaikuttaa sadeveden happamuus.. Enpä lähtis sitä euroa säästämään tuossa.Puhdas sadevesi ja puhdas lumi ovat tislaantunutta vettä
Esim. silitysraudoissa on huomattavasti pienempi kokonaislitramäärä käytössä ja vaihtoväli huomattavasti tiheämpi, ja silti suosituksena tislattu vesi - ainakin toisilla paikkakunnilla. Kuten aiemmin sanoin, ja sen jokainen lähde vahvistaa, vesissä on paljon eroa. Kaveri asui toisella paikkakunnalla vuoden-pari ja kertoi ettei koko aikana pystynyt juomaan hanavettä kun haju ja maku olivat hirveitä. Kalkkeutuminen on vain yksi tekijä, siellä joukossa on montaa muutakin jäämää.Miettikääpäs todellakin sitä kokonais litramäärää,vaikka vaihtaisitte nesteet joka toinen vuosi
Ei tässä ole mitään hirveetä haloota jos et halua siitä sellaista tehdä. Itse voit toki laittaa sinne vaikka Coca-Colaa jos haluat. Ja ei tarvitse käyttää mitään likaisia sadevesiä tai sulatella puhdastakaan lunta, kun valmista tislattua vettä on jokaisessa supermarketissa myytävänä maidon hinnalla.Hirvee haloo mitättömästä asiasta.Kraanavettä pelkäävien kannatta kerätä sadevettä tai sulattaa lunta.
Samoin. Itse olen hifisti, ilman muuta, mutta pyörän hoidossa enemmänkin pelkästään realisti. Eikä todellakaan haittaa yhden euron ylimääräinen satsaus vaikka joku löisi tutkimustuloksen nenän eteen jossa sanottaisiin että se on mennyt hukkaan.Jotkut vaan tykkää mennä aina sieltä mistä aita on matalin, ja kaikki muu on olevinaan hifistelyä. Itse tunnustaudun hifi-mieheksi, niin musiikin kuin monen muunkuin asian suhteen.
Mietin samaa, ja samalla ihmettelin, miksi tislatun veden halpa hinta jätetään kokonaan huomioimatta ja sen sijaan heitellään peliin täysin asiaan liittymättömiä kommentteja siitä, mistä kaikkialta tislattua vettä voisi itse kerätä. Sitten tajusin, mistä on kyse: se on eräille liian halpaa ollakseen hyvää! Jos tislattua vettä myytäisiin erityisesti moottoripyörille tarkoitettuna, vaikkapa 20 euron litrahintaan, ja jonkun tunnetun valmistajan etiketillä varustettuna, niin johan alkaisi ylistyspuheita tulla.Hassua miten öljykeskustelussa painotetaan valmistajan suosituksia mutta jäähdytysnesteessä sillä ei olekaan mitään väliä.
sanoi:Sitten tajusin, mistä on kyse: se on eräille liian halpaa ollakseen hyvää! Jos tislattua vettä myytäisiin erityisesti moottoripyörille tarkoitettuna, vaikkapa 20 euron litrahintaan, ja jonkun tunnetun valmistajan etiketillä varustettuna, niin johan alkaisi ylistyspuheita tulla.![]()
Heh tässähän olis markkinarakoNauru pidentää ikää. Hyvä, jos senkin taidon hallitsee.
Mietin samaa, ja samalla ihmettelin, miksi tislatun veden halpa hinta jätetään kokonaan huomioimatta ja sen sijaan heitellään peliin täysin asiaan liittymättömiä kommentteja siitä, mistä kaikkialta tislattua vettä voisi itse kerätä. Sitten tajusin, mistä on kyse: se on eräille liian halpaa ollakseen hyvää! Jos tislattua vettä myytäisiin erityisesti moottoripyörille tarkoitettuna, vaikkapa 20 euron litrahintaan, ja jonkun tunnetun valmistajan etiketillä varustettuna, niin johan alkaisi ylistyspuheita tulla.Hassua miten öljykeskustelussa painotetaan valmistajan suosituksia mutta jäähdytysnesteessä sillä ei olekaan mitään väliä.![]()
Mulle heti pari purkkia tota "Cool as Ice" vettä. Mut saiskos sitä minkään muun hajuisena?
Ihan mielenkiinnosta vaan, että mikä siinä pakkasnesteessä on kalkkeutumista estävää. Korroosionsuojahan siinä on se oleellisin, ja nimenomaan sen takia neste onkin vaihdettava säännöllisesti. Ja tietty jos pakkasessa mopoa säilyttää, on se glykolin jäätymisenesto ihan hyvä asia. Muutoin sitä onkin turha sinne jäähdytysjärjestelmään laittaa.mutta epäilen ettei kenelläkään ole kalkkeutumista estävää pakkasnestettä kodin putkistoissa
Onko tuo sitten järkevää? Ihan vaan korroosiosuojan kannalta..Ratapyörässä käytän pelkkää vettä(ei saa käyttää pakkasnestettä)