Niin ja tuon kalkin saa kuulemma pois keittämällä veden, jos jotain kiinnostaa..Sekoita tiiviste sitten akkuveteen 50/50. Jos vaihtaa liian usein ja käyttää kraanavettä niin kalkki voi tukkia kyylarin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin ja tuon kalkin saa kuulemma pois keittämällä veden, jos jotain kiinnostaa..Sekoita tiiviste sitten akkuveteen 50/50. Jos vaihtaa liian usein ja käyttää kraanavettä niin kalkki voi tukkia kyylarin.
Flektin huutaminen on normaalia joo, mutta onko moottori silloin optimilämpötilassaan? Aivan, ei ole, joten silloin on sitä parempi mitä enemmän jäähdytystehoa on.Flektin huutaminen kuumalla kelillä kaupunkiruuhkassa on kyllä aivan täysin normaalia, ja jos laihemmasta syylarinesteesta todella saataisiin jotain hyötyä, se varmaan herran vuonna 2009 tiedettäisiin myös tehtaalla.
Eli tällainen on täysin turhaa sooloilua, jolla ei saavuteta mitään (kuin ehkä korkeintaan omien korvien välissä), mutta voidaan pahimmassa tapauksessa saada jotain vahinkoa aikaiseksi. Mistäs tiedät varmaksi, miten laihempi neste esim. voitelee vesipumppua pitkässä juoksussa, tuskinpa oikein mistään. Aina silloin, jos tekee toisin kuin ohjekirja suosittaa, tulisi olla todella vankka tietopohja aiheesta, ja pelkkä ´minusta tuntuu´ ei riitä (minun mielestäni).
Vaan ei sen puoleen, oma on koneesi, joten ei ole minulta poijes, vaikka teet sen kanssa ihan niin kuin itse parhaaksi näet.
Nestejäähdytyksen tehtävä on pitää kone optimilämpötilassa, mikä ei käytännössä ole vain yksi tietty lämpötila, vaan alue, ja eräs nestejäähdytyksen etu on juuri se, että koneen sisäisiä lämpöjä pystytään kontrolloimaan ilmajäähdytystä paremmin, jolloin tapahtuu vähemmän esim. lämpölaajenemista. Tuulettimen oleminen vaikkapa jatkuvasti päällä ei ole yhtä kuin ylikuuma moottori, ylikuumeneminen on vaarana vasta sitten, jos ei järjestelmän kapasiteetti enää riitä jäähdytykseen. Suomen ilmastossa en tuosta murehtisi.Flektin huutaminen on normaalia joo, mutta onko moottori silloin optimilämpötilassaan? Aivan, ei ole, joten silloin on sitä parempi mitä enemmän jäähdytystehoa on.
Ja sitten toi vesipumpun voitelu, mitä osia tarkalleen tuo jäähdytysneste siellä voitelee? Toi asia ei ole mulle kovinkaan selvä, viittisitkö antaa pienen briiffauksen asian tiimoilta?
Ei saa laittaa viemäriin. Tappavaa myrkkyä. Vedenpuhdistamon bakteerit eivät tykkää siitä, kuolevat pois ja sen jälkeen saammekin paskavettä juotavaksi.saakos vihreät nesteet (glykoli?) kaataa viemäriin vai pitää nämä raijata jonnekin jätteekäsittelylaitokselle?
Ei kyllä saa.Niin ja tuon kalkin saa kuulemma pois keittämällä veden, jos jotain kiinnostaa..Sekoita tiiviste sitten akkuveteen 50/50. Jos vaihtaa liian usein ja käyttää kraanavettä niin kalkki voi tukkia kyylarin.
Niin no, termari yrittää pitää lämpötilan kutakuinkin 90 asteessa, kun taas ruuhkassa seisoessa veden lämmöt pyörii 110 asteen nurkilla. Ainakin kaasarimopossa noiden lämpötilojen välillä huomaa selvän eron käynnissä, joten mielelläni pitäisin koneen normilämpöisenä. Flektin huutaessa kone ei siis ole normilämpöinen, joten mielelläni käytän hieman paremmin jäähdyttävää seosta. Tulisiko sulle mieleen viedä mopo huoltoon, jos siinä flekti huutaisi koko ajan? Eli onko se ihan normaalissa lämpötilassa se kone silloin?Nestejäähdytyksen tehtävä on pitää kone optimilämpötilassa, mikä ei käytännössä ole vain yksi tietty lämpötila, vaan alue, ja eräs nestejäähdytyksen etu on juuri se, että koneen sisäisiä lämpöjä pystytään kontrolloimaan ilmajäähdytystä paremmin, jolloin tapahtuu vähemmän esim. lämpölaajenemista. Tuulettimen oleminen vaikkapa jatkuvasti päällä ei ole yhtä kuin ylikuuma moottori, ylikuumeneminen on vaarana vasta sitten, jos ei järjestelmän kapasiteetti enää riitä jäähdytykseen. Suomen ilmastossa en tuosta murehtisi.
Vesipumpuissa löytyy yleensä siipipyörä, joka pyörii kohtalaisen ahtaassa tilassa (jotta se siirtää nestettä tehokkaasti) ja se kaipaa ympärilleen mahdollisimman liukasta ainetta. Sekä vähintään yksi akseli, jota ei vesipuolelta pystytä voitelemaan ainakaan öljyllä, ilman että öljy sekoittuisi veteen.
Jos ei asia ole sinulle kovinkaan selvä, siinä on mielestäni yksi todella pätevä syy lisää olla tekemättä suosituksen vastaisesti. Mututietous harvemmin ylittää laitteen suunnitelleen tehtaan tietoutta koneestaan, ja menee joskus myös täysin metikköön.
Kyllä se fifti fifti taitaa olla alumiini osien takia tuppaa muuten hapettumaanTämä jaksaa ihmetyttää ja tälläkin foorumilla erittäin moni suosittelee tuota fifti-sixti suhdetta mopon jäähdytysjärjestelmään. Ajaako porukka mopoillaan ihan oikeasti -40 asteen lämpötiloissa, vai minkä takia jäähdytysnesteen pitää tommoisia pakkaslukemia kestää?Sekoita tiiviste sitten akkuveteen 50/50.
Kaikissa jäähdytysnestepurkeissa mitä mulle on vastaan kävellyt, on luvattu täysi korroosionesto jo 20/80-30/70 sekoitussuhteella, jolloin pakkasenkestokin on jo -10 paremmalla puolella. Ja tommosella seoksella neste ei jäätyessään enää mene umpijäähän, vaan semmoiseksi sohjoksi joka ei paikkoja halkaise.
Ainakin mulla on mopossa ongelmana useammin liian lämpimänä käyminen kuin pakkasnesteen jäätyminen, eli olen päätynyt käyttämään jäähdytysjärjestelmässä laihinta mahdollista seosta, jolloin jäähdytysteho on parempi kuin 50/50-seoksella.
Melkoiset bakkanaalit tästäkin aiheesta.Nesteet kannattaa vaihtaa parin vuoden välein, eikä koskaan pitäisi käyttää pelkkää vettä, koska se aiheuttaa syöpymistä koneen sisällä. Jos haluaa ratakäytössä välttää glykolia, niin ainakin Water Wetter nimistä tuotetta on olemassa jota pistää veden sekaan.
Itse olen laittanut punaista "VW"-nestettä ja akkuvettä. Jäähdytysnesteen pitäisi olla silikaattivapaata.
Tekniikka on vakava asia eikä mitään pelleilyä!Älkää ottako niin vakavasti kaikkea.![]()
Oikein!Sekoita tiiviste sitten akkuveteen 50/50. Jos vaihtaa liian usein ja käyttää kraanavettä niin kalkki voi tukkia kyylarin.
Olen nyt sanottavani tästä asiasta sanonut, mutta nimimerkki Ghostrider mitä ilmeisimmin on päättänyt nähdä asiat toisin, ja nyt kai haluaisit sitten kinastella eriävistä näkökannoistamme maailmantappiin?
Sori, en näe siinä mitään järkeä, ihmiset vaan on asioista eri mieltä, eikä juupas-eipäs tyylinen jankkaaminen sitä muuta. En suinkaan väitä olevani absoluuttisen oikeassa, voin toki olla väärässäkin. Tehdään kumpikin omien pyöriemme kanssa niin kuin itse tykätään.
Kyllä se fifti fifti taitaa olla alumiini osien takia tuppaa muuten hapettumaanKaikissa jäähdytysnestepurkeissa mitä mulle on vastaan kävellyt, on luvattu täysi korroosionesto jo 20/80-30/70 sekoitussuhteella,