• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ja autoilijat tykkää meistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesuZ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyviä pointtteja suuntaan ja toiseen, mutta se on kyllä totta että "ei mopoilevat" autoilijat joskus ottavat vi***maisen asenteen päälle ja yrittävät tahallaan kiusata. Jarruttelevat, kiilailevat, heittelevät tupakantumppeja ja pesevät liikennevaloissa tuulilasejaan. Kaikista noista on kokemusta, ja veikkaan että pyörän omistava autoilija ei noita tekisi.

Pakko on kyllä myöntää että tässä joku aika sitten pitäjänmäellä meinasin ajaa risteyksessä suoraan pyörän eteen/päälle. Odotin että kaikki autot oli mennyt, tein vielä varmistuksen että ketään ei tule ja lähdin liikkeelle. Yht' äkkiä edessäni olikin pyörä joka joutui minun takiani tekemään rajun väistöliikkeen. En kertakaikkiaan nähnyt pyörää, mitä ihmettelen vieläkin. Eli kaikki autoilijoiden "kiusa" ei ole tahallista, varovaisuutta ja ennakointia tuolla liikenteessä tarvitaan!!!
Sama juttu, t-risteys, Passat vasemmalta kääntymässä sinne mistä olin tulossa, itse kaistan yli kolmion takaa Passatia tien tukkona hyväksikäyttäen vasemmalle ripeästi, mutta kuitenkin Passatin takana oli XJR jota en ollut nähnyt; yammukuski ei varmaankaan takiani joutunut jarruttamaan ripeästä toiminnastani johtuen,  mutta syystä kuitenkin heristi etusormea,  kyllä mua harmitti. XJR toimi täysin oikein; ei lähtenyt risteysalueella ohittamaan, vaan himmaili Passatin perässä. Jos yammukuski muistaa tämän tilanteen Tampereelta Korkinmäestä niin ei voi muuta sanoa kuin tietysti sorry, ja se vielä että kun etäisyydet  eri osapuolten suhteen 'sopivat' kohdalleen niin moottoripyöräilijää ei näe auton takaa/yli.

edit: niin olin autolla, musta subaru forester

Asenne kohdalleen ja sit liikenteeseen
smile_org.gif
Eli muuten tulee iso pipi jos alkaa autojen kanssa kokeilee
wink.gif

Itse en osaa kyllä aina hillitä tunteitani, mutta tosissani yritän
sad_orig.gif
Eli takoa omaan pieneen päähäni että rauhallisuutta ja vaikka olenkin oikeassa niin silti väistän mopolla...

ps: muutaman kerran olen jopa kansainväliset käsimerkitkin jättänyt näyttämättä "töppäjälle"
biggrin.gif

Taitaa olla muotia tämä muiden tienkäyttäjien ja erityisesti autoilijoiden haukkuminen, varsinkin tuoreempien tosimotoristien mielestä. Muutamat faktat, jotka eivät muutu ja jotka kannattaa painattaa takaraivoon, ovat:

1. Autoiljat eivät näe sinua, koska olet keskimäärin alle kolmasosa mamman kauppakassin näkyvyydestä, etkä sitäkään jos ajat ilman valoja kuolleessa kulmassa.
2. Liikut keskimääräistä nopeammin, koska tehopainosuhteesi on  vähintään kolme kertaa parempi kuin naapurin Jorman ja sen Avensiksen. Jorman mielestä sinäkään et ehdi risteykseen niin nopeasti.
3. Olet mielenyhtymä pitsaskootteriin sekä Hjalmar-vaarin pappamöpediin, ja sellaistenhan kuuluukin ajaa pientareen puolella. Kaistalle voi siis kiilata sinusta piittaamatta.
4. Kolaritilanteessa sinä olet 99,512% tapauksista se johon sattuu.

Eli aja ihan aikuisten oikeasti niinkuin olisit muille näkymätön.

Ride safe, ride free.  
thumbs-up.gif
Aivan uskomattoman totta joka sana. Kyllähän noita läheltä piti tilanteita sattuu sangen tiuhaan. Surkeaa lienee se, ettein niihin jaksa enään kiinnittää huomiota ja ainoastaan hyvin harvat tulee edes huomioitua sen kummemmin (tämä se vasta lienee surkea tilanne).

Itse on käynnyt kerran niin, että meikäläinen selvisi ruhjeitta ja pystyssä auton kanssa "kolaroidessa". Ajoin kaupungilla hiljokseen oikeaa kaistaa kun vasemmalta jonosta ponnahti auto suoraan rinnalle ja osui. Sen verran singahdin sivulle, että pyörä osui katukiveykseen. Ilmeisesti tämän anisosta pysyi pystyssä. No ei muuta kuin parkkiin ihmettelemään. Pyörästä ei löytynyt osuma jälkiä, mutta ajuhousujen reidessä ja polvessa iloisen punaista ruosteenesto maalia. Kun kotilon kuskikin tuli paikalla alettiin sitten tutkimaan autoa ja eikös mitä siinähän oli koko vasen etulokasuoja painunut sisään. Osui vissiiin juuri heikkoon kohtaan. Kotilon kuski oli juuri kortin saanut kloppi (asiallinen sellainen). Kun mopottimeen ei tuntunut tulleen mitään vikaa niin jätettiin asia siihen. Ai niin auto 70-luvubn lopun toyota. Tämän jälkeen en koskaan haukkunut japanilaisia autoja taikka niiden peltejä.

Back