• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ja autoilijat tykkää meistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesuZ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olin tänään ajelemassa kaupungin keskustassa, ku tuli taas todistettua, että kaikkee sitä mahtuu liikenteeseen...
Noh... Ajelin kivasti jonon yhtenä lenkkinä, kun oikeelta kolmion takaa pykkäs uudehko mersu siihen eteen... Vaikka oli selvästi huomannut mut...  
veryangry.gif

Ajojärjestys oli:
Auto, Auto, Auto, Minä, Auto, Auto

Kyllä se kiltisti odotti, että nuo kolme ensimmäistä autoo pääsee alta pois, ja kun mun vuoro, ni eikun siihen eteen niin PRKL:sti  
veryangry.gif

Pistää vihaks tommoset  
veryangry.gif

Kaipa sitä tarvii hommasta semmonen nyrkin kokonen kivi siihen johonki pyörään silleen kätevästi käsille, just tollasten ku**päitten varalle  
veryangry.gif

juu kaikellaista, ostin just bilttemast semmosen rautamötikän johon saadaan semmonen systeemi mötikkä kiinni ja avataan takapyörä, en mä tiiä mikskä niit sanotaan. Sellasen ku virittäis johonkin kiinni prätkään ja tarpeen tullen huitaisis mulukkuja!

Vedä henkeä ja rauhoitu... yks, kaks, kol...

Tällaista se on ja siitä on turha verenpainetta nostaa. Hyväksy asia tosiasiana ja koko ajan sellaisena huomioitavana niin elät pidempään
cool.gif

Tässäkin tilantessa on huomioitava se tosi seikka että auton (tai siis mersun) kuljettaja on voinut katsoa että seuraavana tuleva auto (luullut mopoasi kaukana olevaksi autoksi) on sen verran etäällä että ehtii vielä vaikka koko kylä ennen sitä. Kyllä näitäkin "puusilmiä" mahtuu vielä liikenteeseen.

Mopon kanssa liikenteessä liikkuessa kannattaa muistaa ettei paljoo ruumisarkussa lohduta että oli oikeassa... Joten ei kannata  herneillä ja pitää aina kiinni oikeuksistaan henkeen ja vereen jos autoilijat puusilmineen käyttävät härskisti hyväkseen isomman oikeuttaan.

edit:typot

Ite meinaan hommata sellasen nokialaisen nuoriso-ohjaajan mopottimeen. Kun joku meinaa lähennellä niin täräytän sillä kattoon niin eiköhän ota väliä....
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif

edit:ne v*** typot

Vuosien saatossa on huomannut, että ainoa oikea asenne autoilijoita kohtaan on epäileväinen. Luulen, että autoilijat, jotka eivät ole koskaan ajaneet mp:llä, huomaavat meidät huonoimmin.
buttrock.gif

No näitä sattuu. Tänä aamuna töihin mennessä joku omilla säännöillä ajeleva kääntyi sujuvasti kolmion takaa viereen ajelemaan ?!? Siinä sitä jarrutuksen ja väistön jälkee ihmettelin auton vieressä ajellessa että mitä hel****iä kunnes käänsiä oikealta ja menin ohi. Toinen tilanne oli jokunen päivä takaperin samassa risteyksessä kun joku vanha passat pysähtyi keskelle kaistaa jossa ajoin ja nähtävästi jäi hakemaan siihen uutta suuntaa. Eikä se siitä mihinkään lähteny vaikka sillee torvea soitteli metri auton kyljestä mitattuna. Viime päivistä on jäänyt sellainen vaikutelma että jotkin autolijat rinnastaa 200 kiloisen 2-pyöräisen möhkäleen polkupyörään mutta meitä on moneen junaan...
crazy.gif

Taitaa olla muotia tämä muiden tienkäyttäjien ja erityisesti autoilijoiden haukkuminen, varsinkin tuoreempien tosimotoristien mielestä. Muutamat faktat, jotka eivät muutu ja jotka kannattaa painattaa takaraivoon, ovat:

1. Autoiljat eivät näe sinua, koska olet keskimäärin alle kolmasosa mamman kauppakassin näkyvyydestä, etkä sitäkään jos ajat ilman valoja kuolleessa kulmassa.
2. Liikut keskimääräistä nopeammin, koska tehopainosuhteesi on vähintään kolme kertaa parempi kuin naapurin Jorman ja sen Avensiksen. Jorman mielestä sinäkään et ehdi risteykseen niin nopeasti.
3. Olet mielenyhtymä pitsaskootteriin sekä Hjalmar-vaarin pappamöpediin, ja sellaistenhan kuuluukin ajaa pientareen puolella. Kaistalle voi siis kiilata sinusta piittaamatta.
4. Kolaritilanteessa sinä olet 99,512% tapauksista se johon sattuu.

Eli aja ihan aikuisten oikeasti niinkuin olisit muille näkymätön.

Ride safe, ride free.
thumbs-up.gif

Tollaistahan se on aina ollut, ei auta kun tottua, kyllä se siitä. Ja hävettää tunnustaa, että oon joskus ittekin lähteny tien laidasta parkista autolla suoraan pyörän eteen. En vaan yksinkertaisesti nähnyt fillaria. Anteeksi.
confused_orig.gif

Ite meinaan hommata sellasen nokialaisen nuoriso-ohjaajan mopottimeen. Kun joku meinaa lähennellä niin täräytän sillä kattoon niin eiköhän ota väliä....
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif

edit:ne v*** typot
Joo ja sitten autonkuljettaja tempaisee mielenvikaistuksissaan rattia kiilaten sinut vasemmalle pusikkoon / rekan alle / siltapilariin / ihan mihin vaan.

Mun mielestä kannattaa vaihtaa harrastusta (oikeasti ei kannata
smile_org.gif
) tai muuttaa asennetta "ammattimaisempaan" suuntaan. Mua on Helvetin paljo helpottanut kun ajattelee miten säälittävä raukka siellä ratin takana istuu kun se yrittää haastaa kisaan / kiilata / tehdä ihan mitä vaan. Ei sen oloa kannata tehdä enää sen vaikeammaksi, sitäpaitsi sitä vituttaa vielä enemmän kun huomaa ettet reagoi hölmöilyyn millään tavalla...
smile_org.gif

Esimerkki: Mäntsälän kylässä teinilauma uudessa tumman metallinsinisessä maksalaatikossa (maksa 3 tjs.). Kaverit yritti kaikkensa saadakseen pinnan kireälle.. lähti liikennevaloista "myöhässä", ajoi 40 alueella kävelyvauhtia, pysähtyi suojatien korokkeiden kohdalla vaikkei tullut kävelijöitä, viittoilivat takaikkunasta mitä ikinä mieleen tulee ja lopuksi tietyöosuuden kohdalla, missä oli karkeaa hiekkaa, veti käsijarru päällä hana tiskissä tavoitteena nostaa mahdollisimman suuri pölypilvi mun nenille... Mä en voinut muuta kuin nauraa, kävi oikeasti poikia sääliksi
smile_org.gif

Eli ei tuollaisten räkänokkien kanssa kannata pinnoja polttaa liikenteessä, samat jätkät pissii grillijonossa housuun kun joku röyhtäsee vähän turhan kovaa mutta auton sisällä monelle kasvaa sarvet ja hölmöilyn seurauksia ei tulla etukäteen ajatelleeksi...

EI sillä etteikö mullakin olis joskus hermo mennyt jopa mopon kanssa mutta nuo tilanteet on vähentyneet koko ajan kuta enemmän on tullut ajokokemusta ja sitä myöten ehkä vähän pidempää pinnaa & rauhallisuutta.

Siellä kun kolmion takana mersu odottaa, kannattaa se jalka ja käsi laittaa jo valmiiks sinne jarrulle ja ottaa ihan iisisti.

juu ja aiheeseen vois lisätä nämä ohittajat...satuin vähän pidemmälle tietyö osuudelle ja ymmärrettävistä syistä katu-pyörä menee siin vähä hiljempaa ku asfaltilla.Ni eikös sieltä jo joku p***u-corolla meikän tuurilla tule ja vedä kahvassa ohi n.10cm päästä,niin et v****moista murikkaa alkaa sataa pyörän kylkeen ja jaloille...
mad.gif
 tos ei kyl voi puhuu etteikö ois huomannu mua,ku roikku aikasa hanurissa kiinni!En saanu sitä kiinni,ku meni kotvanen tönkiessä sen pellon läpi ennenku asfaltti taas alko,ni se romu oli jo varmaan kaartanu jonneki sivutielle piiloon,miettimään suuttukohan se pyörä-kuski...oli sen onni et mitään ei hajonnu prätkästä pieniä kiveniskuja lukuun ottamatta.

onhan se vähän kornia aina haukkua autoilijoita rumilla sanoilla, kun kaikki, ainakin mun tuntemat, pyörillä ajelevat kaverit ajaa myös autoilla ja suurimman osan vuodesta! Tuntuu siltä, että tässä haukutaan itseämme silloin kun on pakko ajella autolla keli, työ, perhe tai muun syyn takia. Joten eiköhän lopeteta toi autoilijoiden haukkuminen ja muistetaan, että tämöiset tilanteet kuuluu yhtenä osana mopoiluun ja niihin on varauduttava ja ne on hyväksyttävä!

onhan se vähän kornia aina haukkua autoilijoita rumilla sanoilla, kun kaikki, ainakin mun tuntemat, pyörillä ajelevat kaverit ajaa myös autoilla ja suurimman osan vuodesta! Tuntuu siltä, että tässä haukutaan itseämme silloin kun on pakko ajella autolla keli, työ, perhe  tai muun syyn takia. Joten eiköhän lopeteta toi autoilijoiden haukkuminen ja muistetaan, että tämöiset tilanteet kuuluu yhtenä osana mopoiluun ja niihin on varauduttava ja ne on hyväksyttävä!
Hyvin sanottu, yhdyn edelliseen mutten fyysisesti.
Mulla ainakin kasvaa sarvet kun istun mopon selkään mä oon teiden kingi.
mad.gif

biggrin.gif

MÄ OLEN JOSKUS AJATTELLU,ET MIKÄ SE MAHTAA PROVOSOIDA MEITÄ JA KOTILON KÄYTTÄJÄÄ..............
062802moto_prv.gif

Hyviä pointtteja suuntaan ja toiseen, mutta se on kyllä totta että "ei mopoilevat" autoilijat joskus ottavat vi***maisen asenteen päälle ja yrittävät tahallaan kiusata. Jarruttelevat, kiilailevat, heittelevät tupakantumppeja ja pesevät liikennevaloissa tuulilasejaan. Kaikista noista on kokemusta, ja veikkaan että pyörän omistava autoilija ei noita tekisi.

Pakko on kyllä myöntää että tässä joku aika sitten pitäjänmäellä meinasin ajaa risteyksessä suoraan pyörän eteen/päälle. Odotin että kaikki autot oli mennyt, tein vielä varmistuksen että ketään ei tule ja lähdin liikkeelle. Yht' äkkiä edessäni olikin pyörä joka joutui minun takiani tekemään rajun väistöliikkeen. En kertakaikkiaan nähnyt pyörää, mitä ihmettelen vieläkin. Eli kaikki autoilijoiden "kiusa" ei ole tahallista, varovaisuutta ja ennakointia tuolla liikenteessä tarvitaan!!!

Back