• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Itku "pitkästä" ilosta..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sussutar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin mutta kun se kyydissä ollut potilas, jolta tulee vaahtoa suusta ja korisee, yrittää kertoa kuinka gikseri keuli kaasulla kakkosella ja Laurakin oli Esson pihalla ja näki kun mä keulin. Voi Ilmari parkaa, kaikki olikin hänen syytään.

Taisipa tumion langettaja olla mies
biggrin.gif

Ihme, mitä kunnon meikillä ja minihameella saa aikaan
smile_org.gif

Onneksi olkoon vaan, enään 40 päivää niin pääset taas ajeluihin mukaan
062802jumpie_prv.gif
Kiitos!
Ja olihan se mies..
wink.gif

sanoi:
Ärrätär Lähetetty Heinä. 26 2006,11:19
--------------------------------------------------------------------------------
Lainaa (Ärrätär @ Heinä. 22 2006,18:00)
Kaikkien niiden iloksi joiden mielestä mun asenteessa on paljonkin parantamisen varaa, voin keskiviikkona päivittää tilanteen kertomalla
kuinka kauan saa vielä turvallisesti kaduilla liikkua, niin jalkamiehet, mopot, kotilot kuin ne hirvetkin..

No nyt on sitten lopullinen tuomio langetettu.
Kortti takasin 5.9, joten vielä jää ajokelejä tälle kaudelle

Hieno homma, toivottavasti syksystä tulee lämmin
062802moto_prv.gif

mutta nopeudet saa myös pudotettua huomattavasti autoa nopeammin  
nixweiss.gif
Ei saa.
Johan sä kovajätkä oot jos auton pysäytät nopeammin/lyhyemmässä matkassa kuin kunnollisen kilokyykyn???
Empä hirveästi pysty siteeraamaan fysiikanlakeihin, mutta jotain vaikutusta tolla kymmenkertaisella massalla ainakin maalaisjärjellä on.  
withstupid.gif

Vertaus: Tyrkkään tuolla minun aah niin ihanalla T5R volgalla 250km/h ja haluan pysäyttää sen täysjarrutuksella... ennen kuin nopeus on pudonnut alle sataseen... ei minulla tod.näk. ole enään jarruja?? Miksi? Jarrulevyt on mennyt ropeliksi, palat on kuumentunut yli parhaan jarrutustehon ja ystävällinen ABS järjestelmä on omalla toiminnallaan poistanut autosta ohjauskyvyn... empä jaksa jatkaa tilitystäni enempää... joku varmaan jatkaa fysiikanlakien pohtimisella jne  
thumbs-up.gif

nixweiss.gif
Ei saa.
Johan sä kovajätkä oot jos auton pysäytät nopeammin/lyhyemmässä matkassa kuin kunnollisen kilokyykyn???
Empä hirveästi pysty siteeraamaan fysiikanlakeihin, mutta jotain vaikutusta tolla kymmenkertaisella massalla ainakin maalaisjärjellä on.
withstupid.gif

Vertaus: Tyrkkään tuolla minun aah niin ihanalla T5R volgalla 250km/h ja haluan pysäyttää sen täysjarrutuksella... ennen kuin nopeus on pudonnut alle sataseen... ei minulla tod.näk. ole enään jarruja?? Miksi? Jarrulevyt on mennyt ropeliksi, palat on kuumentunut yli parhaan jarrutustehon ja ystävällinen ABS järjestelmä on omalla toiminnallaan poistanut autosta ohjauskyvyn... empä jaksa jatkaa tilitystäni enempää... joku varmaan jatkaa fysiikanlakien pohtimisella jne
thumbs-up.gif
Olen sit varmaan kova jätkä .
Johan tosta on väännetty ennenkin. Tavallinen nykyaikainen perheauto pysähtyy satasesta aika samoihin kuin prätkäkin. Auton eduksi voi laskea, että se 100x helpompi pysäyttää kuin prätkä. Eli varmaan keskimäärin tuolla liikenteessä auto pysähtyy nopeammin.

nixweiss.gif
Ei saa.
withstupid.gif

thumbs-up.gif
Perus väittelyn aihe. Haku auttaa niin ei mee tää threadi ihan OT:ksi.

Kaikkien niiden iloksi joiden mielestä mun asenteessa on paljonkin parantamisen varaa, voin keskiviikkona päivittää tilanteen kertomalla
kuinka kauan saa vielä turvallisesti kaduilla liikkua, niin jalkamiehet, mopot, kotilot kuin ne hirvetkin..
062802jumpie_prv.gif
Elokuuksi vaan mopo seisontaan niin säästyy pitkä sentti. Mielenkiinnosta haluisin tietää päiväsakkojen määrän jotta voisin vertailla omalle kohdalleni joskus mahdollisesti tulevia sanktioita, aika vähän tuntuisesti tota ajokieltoa kuitenkin tuli mutta hyvä niin.

Eikai tuota ajokieltoa nyt sentään minihameesta mitata
crazy.gif

062802jumpie_prv.gif

Aika samaa linjaa tuli mulle tuomio 118 nopeus 70 alue ja 40 päivää ajokietoa, loppuu muuten maanantaina
biggrin.gif

Mainittakoon että tarvitsen työn takia autoa, se otettiin huomioon ja alla oli 31 km/h ylitys tammikuulta kotilolla.

Kyselin, että lähteekö se nyt taas, jos vahingossa tulee joku pieni ylitys sen kolmen säännön perusteella, eli vuoteen kolme. Ei kuulema lähde, koska se aiempi on tuossa tuomiossa otettu huomioon ja tilanne nollautunut. Tietty sit jos nopeutta tarpeeksi.
Olin muuten just töihin menossa kun nappasivat, totesin et pien kiire edelleen ois, ehtiikö paperit tehdä myöhemmin ? Poliisit sanoi et anna kortti ja ote, täytellään tuossa matkalla ja ajellaan perässä (20 km, oli muuten jännä ajaa ja vahtaa mittaria ja rajoituksia), perillä kuittasin laput, kortti jäi mut kirjoitti vielä klo 23 asti ajoluvan et pääsen töistä pois.
Muutenkin niin ei tullut minkäänlaista suun soittoa, ei ainakaan näkyny et oisvat nauttineet tilanteesta, ennemmin päinvastoin, toinen jopa katteli vähän pyörää ja kyseli siitä, oisko ollu itsellä sit ?
Tulevaisuudessa tarkoitus ajaa nätisti (tosiaan toivottava ettei "vauhtipiru" liian usein ainakaan hyppää kyytiin ja etenkään väärään aikaan)

Hyvä et ei enemppä ärrätär, pysyivät niin kohtuudessa kuin tällä lainsädännöllä vain voi. Oma mielipiteeni on, että tuokin on tekoon nähden liikaa, mut se on vaan mun mielipide ja onhan tuosta jo keskusteltu täällä...Aika tunteellakin toisinaan, kiva lukea
wink.gif

Laitetaan nyt tää omakin tähän...

Lahdentiellä päivänvalossa suoralla pätkällä, jossa kolme samansuuntaista kaistaa, n.1 km:n matkalla mitattu 120 -170 km/h. Rajoitus 100 km/h.

Eli kehä ykköseltä pohjoiseen päin Lahdentielle, oikea kaista tukossa, keskikaistalla rekka. Kiihdytetty vasemmalle kaistalle joka tyhjä, ohitettu noin viisi ajoneuvoa ja palattu keskikaistalle josta poistuttu Porvoonväylälle samalla laskien ajonopeus normaaliksi.

Edellinen sakko kotilolla -02, 68km/h 50:n alueella. Sitä ennen ei mitään.
30 pv sakkoa nopeudesta 150 km/h, kortti hyllylle kolmeksi kuukaudeksi 170:stä. Olisi kuulemma oikeasti pitänyt ottaa neljäksi kuukaudeksi.

Mainitsi vielä että voisin ostaa mopon ja ajella sillä duuniin...

Jos sieltä tulee suoraa vittuilua niin silloin kannattanee kysyä poliisisedältä nimi ja kirjottaa loukkaavat lausunnot ylös.
Veikkaan että poliisin nimi löytyy myös siitä sakkolappusesta
smile_org.gif
Näkyypä lukevan myös virkapuvun rintapielessä ainakin sukunimi.
Kyllähän vanhat sakot vaikuttaa, tietenkin. Ja myös muu liikenne. 78/50 oli mun nopeus, no eihän se paljon ole, mut eipä tullut sakkojakaan nimenomaan siitä syystä, että muuta liikennettä ei ollut. Tarkistivat kyllä tiedot (eivät hyväkkäät puhetta uskoneet!), edellinen oli 2001 saatu rikesakko (autolla).
Suullinen varoitus asialliselta naispoliisilta, ja hyvä mieli minulla, vaikka eipä pienestä palkasta isoja sakkojakaan kerry.

On tää liikenteen valvonta mennyt tyyliin : arvotaan seuraavat korttinsa menettäjät. Jepet kyttäilee kaikenmaailman salotaipaleilla ja kikkakakkos kohdissa, joilla ei todellista liikenneturvallisuutta lisätä, vaan saadaan sakottaa ja kerätä kortteja. Virkamiehen kunnioitusta ja rahaa näissä haetaan. Eli sen minkä virkavalta säätää, sitä kansan tulee kuuliaisesti noudattaman, oli se miten syvältä tahansa! Kyllä tuo Joutsa-Pieksänmäki ratsiasumakin osoittaa jotain. 4 eri ratsiaa pelkkiä korpitietä olevalla tieosuudella. (HS 5.8.06)
HeSarikin otsikoi SAALIIKSI TULI: 7 menetti korttinsa, sakkoja 55, rikesakkoja 44 ja huomautuksiakin 44. Ovat olleet tosi uutteria poikia, kun p..ese on noussut jopa huomauttamaan, ilman että siitä olisi ollut tuloja valtiolle.
omg.gif

Eli ei poliisi mitään liikenneturvallisuustyötä tee vaan SAALISTAA KORTTEJA JA SAKOTETTAVIA ja kun vanha saalistuspaikka ei enää toimi, etsitään uusi, ja paikan valinnassa kriteeri on että sieltä saa SAALISTA. Voi v.ttu sanon minä.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Koskahan tohon tulisi jotain järkee?
mad.gif

Niinpä siinä sitten kävi, puoli tuntia sitten..
Ajattelin käydä testaamassa uusia renkaita sadekelillä ja pääsinhän sitten oikein viisi kilometriä kotoa, kun pysäytettiin.
Oli vastaantuleva siviiliauto tutkannut mut noin kaksisataa metriä portilta (asun siis varuskunnassa). Lievästi huonoa tuuria..
Ja kaikkien kukkahattujen iloksi kerrottakoon nyt nopeuskin; 60km/h alueella etututkalla mitattu 90km/h jonka jälkeen takatutkalla 106km/h ja kaikki täällä käyneet tietänevät ettei oo kauhean vaarallinen tie, korkeintaan itselleen.
"Erittäin kohtelias" nuori poliisimies totesi autosta noustessaan, että joko on hirmu hyvä ajotaito tai sitten kypärän sisällä ei oo mitään..
Olipa tosi huono tsägä. Pahoitteluni! Toisaalta, eihän sitä prätkää kortilla ajeta. Olen antanut ymmärtää eräiden henkilöiden - itseni mukaan lukien - ajaneen menestyksellisesti prätkää ja autoa ilman korttia pidemmän aikaa. Silloin tietysti joutuu ajamaan lähes rajoitusten mukaan, mutta ei se haittaa kun vain ajaa saa. En voi tietenkään kehottaa ketään tekemään niin, koska se tietääkseni on jonkun lainsäännöksen nojalla sanktioitu menettely, mutta kerronkin vain omalta kohdaltani, että hyvin sujui kortitta ajo eikä ajotaito hävinnyt mihinkään ilman korttia, vaikka etukäteen niin pelkäsin käyvän.

Tuo mainittu poliisi oli epäilemättä käynyt poliisien asiakaspalvelukurssista vasta ensimmäisen ja suurimman osan, jonka nimi on "Kuinka v*ttuilen sakotettavalle". Asiakaspalvelukurssin jälkimmäisessä osassa, joka on tosin hyvin lyhyt, käsitellään aihetta "Kuinka olen hyvätapainen, sivistynyt ja kohtelias sakotettavaa kohtaan". Hyvien tapojen ystävä kun tunnetusti olen, minua jäi vielä vaivaamaan, että osasiko konstaapeli Koukku elegantisti kysyä sinulta: "Saanko ajokoiran ja rekisteriotteen?"

Tuo mainittu poliisi oli epäilemättä käynyt poliisien asiakaspalvelukurssista vasta ensimmäisen ja suurimman osan, jonka nimi on "Kuinka v*ttuilen sakotettavalle". Asiakaspalvelukurssin jälkimmäisessä osassa, joka on tosin hyvin lyhyt, käsitellään aihetta "Kuinka olen hyvätapainen, sivistynyt ja kohtelias sakotettavaa kohtaan". Hyvien tapojen ystävä kun tunnetusti olen, minua jäi vielä vaivaamaan, että osasiko konstaapeli Koukku elegantisti kysyä sinulta: "Saanko ajokoiran ja rekisteriotteen?"
Oli jo toiset treffit kyseisen konstaapelin kanssa,
mutta ei meillä oikein synkkaa. Se kun tahtoo juttuja mitä en taho antaa.. Eikä pyydä ees nätisti!
tounge.gif

Sen verran tiuhaan ollut mun moponi kohalla noita poliiseja, joko puhalluttamassa,
( ..jota muuten tapahtunut monesti tänä kesänä, keskellä arkiyötä tyhjällä tiellä oottelevat jonkun ilmestyvän.
Liekö jotain vasta valmistuneita joille ei muuta hommaa oo löytynyt.. )
tai sitten sitä nopeutta mittaamassa ja muutenkin taitaa olla tullut mun naama tutuksi,
joten ei kantti riitä tohon kortitta ajoon. Ja mun tuurilla mut stopattas samantien..
Vaikka kyllä tässä kieltämättä on käynyt mielessä se ajaminenkin,
kun entinen puolen tunnin työmatka venähti julkisia käyttäen kaheksi ja puoleksi tunniksi..
crazy.gif

Pääsin kuitenkin niin vähällä, ottaen huomioon että ajokieltoa ois mun kohalla voinut tulla puoli vuotta,
että eiköhän tässä kannata ennemmin kuukausi koittaa kärvistellä kuin ottaa riski joka huonosti
päättyessään tuo tullessaan mahottoman pitkän ajokiellon..

Odottavan aika on vaan niiiiin pitkä
sad_orig.gif

Eli ei poliisi mitään liikenneturvallisuustyötä tee vaan SAALISTAA KORTTEJA JA SAKOTETTAVIA ja kun vanha saalistuspaikka ei enää toimi, etsitään uusi, ja paikan valinnassa kriteeri on että sieltä saa SAALISTA. Voi v.ttu sanon minä.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Koskahan tohon tulisi jotain järkee?
mad.gif
Tuohon hommaan saa järkeä jos muuttaa vaikkapas Ranskaan. Täällä ei omien kokemuksieni mukaan juurikaan välitetä taajamien ulkopuolella tapahtuneista ylinopeuksista. Autot ajavat lähes poikkeuksetta sen 10-20km/h yli rajoituksen ja silti moottoripyörät vilahtavat aina kohtuu rivakasti ohitse. 150 metrin päästä kämpän ikkunaa alkaa ilmeisesti suosittu tienpätkä ja oikein sydäntä särkee kun siitä 10min välein joku antaa kampiakselin käydä (vittuku pitikin jättää se mopo Suomeen). Ajokilometrejä (autolla) on kuitenkin kertynyt tässä kuukauden aikan n. 5000 ja sinä aikana bongasin yhden tutkan ja sekin tähtäili motarilla alamäkeen paahtavia rekkoja (kohdassa oli rekoille 70 rajoitus jyrkän alamäen vuoksi). Sanoisinko että tämänhetkisten kokemusten perusteella täällä suhtaudutaan liikenteeseen todella järkevästi (toisinkuin eräässä pohjoismaassa). Asenteet kyllä näkyvät muutenkin liikenteessä, ja kaikki toimii bueno.

Lisäksi tiet ovat täällä aivan perkeleen hyvässä kunnossa ja erittäin mutkasia vaikka alpeille on matkaa sen 400km. Näiden kokemuksien perusteella suosittelisinkin kyykkykuskien, joilla on suomessa virkavallan kanssa ongelmia vaihtamaan maisemia. Matkamotoristit vahvistanevat näkemykseni todeksi.

Back