• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Isoin ötökkä mihin olet törmännyt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stuke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joku kottaraisen kokonen lintu osu runsaan satasen vauhdissa nilkkaan. Mua sattu vähän, mut lintu heitti linnunluut kuppiin.
kynttila.gif

Talitiainen, napsahti peilinvarteen edelliskesänä, oli pyörässä ja puvussa pesemistä!
mad.gif

Eilen myöhään illalla vehmersalmen lenkillä mutkassa tuli oikeelta joku metsälintu ja osui suoraan vasemmalle puolelle katteeseen ja tankkiin. Siitä sit otti kimmokkeen ja osui mua polveen. Onneksi osui suoraan polvisuojaan kun vauhtia oli... olisi sattunut varmaan aivan saatanasti. No sitten lossilla kattelin vahinkoja. Ruskeet sulat sillä oli ja voi prkl sitä lihan,veren,nesteiden ja muiden jätösten määrää pyörässä sekä mun vasemmalla puolella nahkahousuissa.

No sit ajoin kotiin ja aattelin että rupean pesemään pukua. Otin takin pois ja karu totuus paljastui. Nahkatakki oli vasemmalta puolelta ihan sulkien,veren,lihan yms. (mitä linnusta nyt törmäyksen jäljiltä jää) peitossa. Oikeallakin puolella oli roiskeita tästä tavarasta. Kypäräkin oli saanut oman osansa. Ilmeisesti mulla oli matkassa koko lintu tai mitä siitä nyt sitten jäi jäljelle. No sitten eikun pesemään.

Koomisen tilanteesta tekee se, että olin tullut aiemmin illalla jyväskylästä ducatin koeajopäiviltä ja sen jälkeen päätin puunata nahkapuvun ötököiden ja muiden jäljiltä puhtaaksi. Ensin pesu pesuaineella ja sitten nahansuoja-aine pintaan. Olipa sitten mukavaa tehdä koko homma uusiks tuon linnun jäliltä.

Pyörään ei onneksi tän aamun pesujen jälkeen mitään naarmuja tai jälkiä tullut.

Joku kottaraisen kokonen lintu osu runsaan satasen vauhdissa nilkkaan. Mua sattu vähän, mut lintu heitti linnunluut kuppiin.
kynttila.gif
Mulla kans tuli kottarainen moottorin poskeen/nilkkaan motarilla. Luulin jo että meni alta ohi, mutta perillä olikiin kenkä ja pyörä veressä ja sulissa.
kynttila.gif
hänelle

Modet voi sitten siistiä kynttilät pois ;)

Poro jäljet sivupeilissä vieläkin , ei vaurioita . Vastaan tulevan rekan rengas räjähti ja joku renkaan kappale kypärään , niskat jäykäx muutamax päiväx ... Sudenkorento nielastu kokonaisena (sillon vielä avopotta) , Etova olo. Joten näillä mennään ...  
062802moto_prv.gif

Joku mehiläinen/kimalainen kun oli visiiri auki. Silmät pyöri päässäni kun huomasin että sehän elää vielä!
biggrin.gif
Myöhemmin kissaparka juoksi takarenkaan alle. Kisun pää ei kestänyt. Takapyörä vähän pomppas ja sutas puol kierrosta. Edessä oli kissan lopetus.
kynttila.gif

Joku pikkulintu se tipahti iskusta maahan ja käveli hieman hoipertaen ympäriinsä. Huomasin vaan peilistä samalla kun himmasin vauhtia. Ei tainnut eden henki lähteä
nixweiss.gif

Viime kesänä puolen yön jälkeen Lahden motarilla rinnuksille tuli joku juttu. Välissä oli sen verran paksulti nahkaa, ettei juuri tuntunut. Rippeistä ei selvinnyt mikä, mutta karvoja tai höyheniä ei näkynyt. Pehmeähkösti mäjähti ja vaaleaa smäidää oli joka paikassa. Voiskohan olla joku iso kiitäjä tai muu lentävä luuton elu.
Ampiaiset ja koppikset on aina osuneet pottaan tai visiiriin: oli se sitten kii tai auki...

Mikä helvetti noita lintuja oikein vaivaa. Tänään tuli taas yks vasempaan hauikseen ja siitä osu polveen. Ei onneks tällä kertaa levinny niinku viimeks ku oli koko ajopuku soosssissa.

Kärpänen tai joku vastaava tuli silmään/luomen alle. Mopoaikoina lensi kärpänen surraamaan korvaan. Kummallakin kerralla piti pysäyttää tavallistakin nopeammin. Pidän visiiriä yleensä kiinni.

Harakka kypärään '02. Onneksi ei ollut kun 50 vauhtia. Vielä olin aamulla noin klo 4 töihin lähdössä juuri siinä, ja ekalle huoltikselle piti mennä kahville, sen verran huippasi.

Jonkin sortin pikkulintu tuli hauiksen kohdalle,värjäytyipä sinisalon valkoinen raita punaiseksi siltä kohtaa.Taisipa lintu päästä hengestään, en pysähtynyt toteamaan.

Back