Eilen myöhään illalla vehmersalmen lenkillä mutkassa tuli oikeelta joku metsälintu ja osui suoraan vasemmalle puolelle katteeseen ja tankkiin. Siitä sit otti kimmokkeen ja osui mua polveen. Onneksi osui suoraan polvisuojaan kun vauhtia oli... olisi sattunut varmaan aivan saatanasti. No sitten lossilla kattelin vahinkoja. Ruskeet sulat sillä oli ja voi prkl sitä lihan,veren,nesteiden ja muiden jätösten määrää pyörässä sekä mun vasemmalla puolella nahkahousuissa.
No sit ajoin kotiin ja aattelin että rupean pesemään pukua. Otin takin pois ja karu totuus paljastui. Nahkatakki oli vasemmalta puolelta ihan sulkien,veren,lihan yms. (mitä linnusta nyt törmäyksen jäljiltä jää) peitossa. Oikeallakin puolella oli roiskeita tästä tavarasta. Kypäräkin oli saanut oman osansa. Ilmeisesti mulla oli matkassa koko lintu tai mitä siitä nyt sitten jäi jäljelle. No sitten eikun pesemään.
Koomisen tilanteesta tekee se, että olin tullut aiemmin illalla jyväskylästä ducatin koeajopäiviltä ja sen jälkeen päätin puunata nahkapuvun ötököiden ja muiden jäljiltä puhtaaksi. Ensin pesu pesuaineella ja sitten nahansuoja-aine pintaan. Olipa sitten mukavaa tehdä koko homma uusiks tuon linnun jäliltä.
Pyörään ei onneksi tän aamun pesujen jälkeen mitään naarmuja tai jälkiä tullut.