Iskarin alapään pultti ja toimiko mutterin murskain?
Eli kun takaiskarin alapäässä on haarukka mikä on kiinni linkustossa pultti+mutterilla (sanotaanko sitä muuten akselipultiksi missä ei ole kierteitä koko matkalla, vai olenko itse keksinyt sanan??), niin siitä meni sitten kiinni vääntäessä jengat jo ennen kuin kerkesin vaihtaa räikän momenttiavaimeen
ja mutteri pyörii nyt tyhjää kumpaankin suuntaan. Mutteri siis tarvii saada jotenkin atomeiksi, pieni rälläkkäkin sinne sopii, mutta noi mutterin murskaimetkaan ei taida mahdottomia maksaa (n.10€), eli sellainen missä on mutterin ympärille tuleva lenkki ja terä mikä kierretään mutteria vasten. Toimiiko sellainen vehje, kannattaako kokeilla? Mutteri on 14 millinen. Pultin halkaisija 10 milliä.
Sitten vielä että kai tuohon voi laittaa ei-alkuperäisvaraosan sijasta normaalityyppisen pultin lukkomutterilla? Haukankatseinen isäukko oli sitä mieltä, että mutterin läpi tuleva pultin pää olis/näyttäis jotain hienokierrettä, mutta mä en ole yleisestiottaen ihan niin varma siitä haukankatseesta enää..
Eli kun takaiskarin alapäässä on haarukka mikä on kiinni linkustossa pultti+mutterilla (sanotaanko sitä muuten akselipultiksi missä ei ole kierteitä koko matkalla, vai olenko itse keksinyt sanan??), niin siitä meni sitten kiinni vääntäessä jengat jo ennen kuin kerkesin vaihtaa räikän momenttiavaimeen
ja mutteri pyörii nyt tyhjää kumpaankin suuntaan. Mutteri siis tarvii saada jotenkin atomeiksi, pieni rälläkkäkin sinne sopii, mutta noi mutterin murskaimetkaan ei taida mahdottomia maksaa (n.10€), eli sellainen missä on mutterin ympärille tuleva lenkki ja terä mikä kierretään mutteria vasten. Toimiiko sellainen vehje, kannattaako kokeilla? Mutteri on 14 millinen. Pultin halkaisija 10 milliä. Sitten vielä että kai tuohon voi laittaa ei-alkuperäisvaraosan sijasta normaalityyppisen pultin lukkomutterilla? Haukankatseinen isäukko oli sitä mieltä, että mutterin läpi tuleva pultin pää olis/näyttäis jotain hienokierrettä, mutta mä en ole yleisestiottaen ihan niin varma siitä haukankatseesta enää..