• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Isä hurjasteli moottoripyörällä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kosta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Tän turvasosion voisi kyllä kirkkain silmin muuttaa kasvuosioksi.Näkisi sitten vuosien mittaan,kuinka asenteella vedetään.Tosin kaikille ei homma avaudu koskaan...Johtuisiko "verenperinnöstä".
biggrin.gif

Nooh, näillä ns. "vetomiehilläkin" muuttuu ääni kellossa kun muutamaan kertaan käyvät harsituttamassa itsensä kasaan ja lepäilemässä Meikussa... siis jos eivät satu ajamaan keskelle tietä jätettyä jakajaa päin tai jonkun alinopeutta etenevän punaisen pösön kylkeen.

Mullakin on kiva iskä, vaikka sillä ei moottoripyörää ollutkaan. Pienenä sain seistä etupenkillä ja katsella maisemia, vauhtia riitti ja aina kun joku tuli vastaan, iskä vähän hiljensi ja kertoi, että se saattaa olla poliisi. Meillä oli tapana käydä sunnuntaisiin huviajeluilla, ne hetket on jäänyt onnellisiksi muistoiksi mieleen. Kun sain kortin ja oman auton, tuli ajettua iskän kanssa vähän kilpaa jos samoilla suunnilla liikuttiin. On se loistava, se mun iskä.  
smile_org.gif

Voi pojat kun oikein paukuttelin henkseleitä aikoinaan Hinthaaran ala-asteella, kun muut odotti koulukyytiä ja mua oli tulossa isoveli hakemaan Yamaha RD - Satapiikillä. Siinä sitten polleana kypärää päähän ja varustuksena luonnollisesti verkkahousut, lenkkarit ja T - Paita.

Kaasua, kaasua! - Huutelin aina broidille ja siinähän sitten mentiin Kuninkaantietä kotia kohti, minkä RD - kulki. Vastaantuleville tutuille vaan moikkailtiin ja saatto siellä äippäkin tulla vastaan n. 100km/h - lasissa, vanhalla Pajerollaan morjestellen takaisin.

18 - Vuotta sitten, kyseisellä tiellä oli 80km/h - rajoitukset ja normaali matkavauhti oli tosiaan kaikilla paikkakuntalaisilla sen satasen pintaan.

Nykyään tie on täynnä 60km/h - rajoituksia ja mitä nyt olen parit kerrat tietä ajanut, niin jengi tuntuu ajavan just jotain tuommoista mittarinopeutta siellä..

Mutta jebu. Mitä tulee otsikon aiheeseen, niin jatkan popcornin mässäilyä, sekä lukemista. Totuus tästä uutisesta on kumminkin se, ettei kukaan meistä näköjään ollut paikanpäällä katsomassa, notta mikä se tilanne tässä tapauksessa nyt loppupeleistä on ollutkaan?

Joko tämä tyyppi on ajanut törkeästi, tai sitten sillä on käynyt vain huono flaksi, noiden kyylien suhteen?

Emmä tiiä, sano Räikkönenkin.
nixweiss.gif

Kerääkö nämä iltalehdet agenttiensa välityksellä kaikki kaksipyöräisten kolhut etusivuilleen? Pitäisi tehdä koe, päräyttää tuo vanha Jawa jorpakkoon, millainen ohrana sieltä pusikosta kameroineen ilmestyisi?

Kyseisten kuskien puolustajat eivät kyllä mielestäni ansaitse minkäänlaista kunnioitusta moottoripyöräilijöinä.
sad_orig.gif

Pari havaintoa.

1. Nopeusrajoitusten laskeminen on kehäpäätelmä (kts. merkitys vaikka www.skepsis.fi). Mitä enemmän rajoituksia rikotaan, sen enemmän niitä lasketaan.

Olisiko jo aika kehittää muita toimia? Yhteiskunnassa muualla mm. työelämässä ei ole yhtään mantraa joka eläisi yhtä pitkään elinkelvottomana yksiulotteisena ratkaisuna. Ts. muualla joka asiassa on kasvatettu vauhtia ja halvemmalla...

2. (Nopeus)rajoitusten valvonta ja noudattaminen lisää tasa-arvoisuutta. Ei pidä paikkaansa! Diktatoorisissa yhteisöissä on ollut aina tiukimmat säännöt, alistetut lammaskansalaiset ovat totelleet niitä suorastaan kilvoitellen. Éliitillä ei käytännössä ole ollut mitään sääntöjä.

Epäilen vahvasti, että pitkällä tähtäimellä tässäkin asiassa toisinajattelijat ovat oikeassa.

3. Vaadin kotitielleni alempia rajoituksia! Heh! Meidän naapuristossa on meneillään hanke, että läpikulkuteiden rajoituksia laskettaisiin 40kmh -> 30 kmh. Eikö tiellä asuva tiennyt muuttaessaan, että tiellä on enemmän liikennettä kuin kadullani? Noh, nyt kaikkien pitää kärsiä itsekkyydestä ja aikarosvoudesta. Oikein pitkällä tähtäimellä käynee niin, että läpikulkuteiden "haltijat" saavat ne ajokieltoon jolloin ainoaksi vaihtoehdoikseni liikkumiseen jäävät helikopteri tai tunnelin kaivaminen.

Turvallinen isi liikenteessä?

Heh. Tulin tänään lentokenttäajojen jälkeen Tampereen tietä Lahteen. N. 20km ennen Lahtea törmäsin ruuhkaan. Etummaisena oli linja-auto. Eteni kovin hitaasti, n. 60-70kmh 80-100kmh rajoituksella. Linja-auton perässä asuntoauto. Sen perässä 6 henkilöautoa.

Mietin, että onkohan bussikuski saanut orgin kirjoituksista tarpeekseen ja aloittanut Ekin "nollatoleranssi"-kampanjan. Ei kestänyt montaa sataa metriä ohittaa se "ruuhka". Ja prkl! kun pääsin bussin perään huomasin, että jonoa JOHTAA MOOTTORIPYÖRÄ!

Joo! Se oli iskän turvallista ajoa japsicustomilla. Ei tule otsikoita, tulee vaan ruumiita kun jengi joutuu ohittamaan vtutuksessaan.

Miten helvetissä te jaksatte jauhaa samaa paskaa aina vaan?
Eipä siinä, jatkakaa samaan malliin.

Voi tätä tietoyhteiskuntaa...  
pftroest.gif

Onneksi esim. 70 luvulla ei kaikki risahdukset ollut kaikkien moralistien ruodittavana.

Ottakaahan  
033102beer_1_prv.gif
ettei ahdista liikaa.

Ja käykää  
062802moto_prv.gif
välillä (selvin päin)

Hitto vie, olin ajatellut ottaa josku pojat kyytiin, mutta täyttynee näemmä lykätä oman edesvastuuttomuuden ja moraalin horjuvuden takia.

Hankin aikoinani mopokauden jälkeen kevariskootterin, kun pääsin silllä päivittäin näppärästi paikasta A paikkaan B ja takaisin, vakuutusbonoksetkin nousivat mukavasti. Sitten muutin, ja moottoritienopeudet tekivät kevariskodesta vähän köykäisen.

Hankin sitten oikean mopon, kun piti päästä välillä vähän kauemmaskin.

Tänään, pallattuani 11 päivän ukomaanreissulta maasta, jossa mopoilu on lähes ympärivuotista, se sitten tapahtui. Sorruin..

Minä, kukkahattu, ajoin nimittäin 50 km alueen jälkeen 60 alueeksi muuttuvaalla kilometrin suoralla kokeeksi 500 metriä kaikki mitä lähti, kun ketään ei näkynyt. Helpottti että pyörä toimi kutten pitikin, vaikka oli ollut parkissa käyttämättä 11 päivää... Hetken tuntui kyllä hyvältä, mutta voi sitä moraalista krapulaa...

Täytyy taas lukea jotakin hillitsevää ja ymmärtää että on isä ja pojille pitää saada kunnon varusteet, jos haluvat kyytiin...

Jännää.

sanoi:
"129 km:n tuntinopeutta viiden kympin alueella"
"Kyydissään miehellä oli 11-vuotias poika"
"paljon liikennettä"
"ilta-aurinko, joka paistoi kuljettajaa suoraan silmiin"

Ja sit jotkut vielä puolustelee että siinä ei sattunut mitään. Ei ehtinyt.

Oikein malli-isi.

Ei sillä, uskon että olisin itsekin pienenä nauttinut ja nautinhan minä iskän kaverin kyydissä. Mitä sitten? Kyllä Aikuisen pitäisi tietää vähän paremmin.

Eiku 80kmh nopeusero paljon liikennöidyssä taajamassa on ihan ok.
baaa.gif
withstupid.gif

"Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset.
Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen"

Ero lapsen ja aikuisen välillä on se, että toinen ymmärtää vastuunsa sekä itsestään että muista tieliikenteessä ja toimii sen mukaisesti, muutenhan jo kymmenvuotiaille voisi jaella ajokortteja.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back