• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ironbutt ss1000 ajoon matkaseuraa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JJJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä kanssa suunnitelmissa kesän aikana. Aiemminhan uhosin meneväni Jänkhällä jytisee miittiin ja ajella siinä ohessa tuon, mutta viisaammat "teilasivat" ajankohdan pimeyden takia  
bowdown.gif
. Nyt sitten viikonloppuna tuli kuningasajatus, taidanpa ajella (siis oma perse lähtöpaikkaa lähinnä) Nokialta alkaen Tornioon, sieltä Tukholmaan -> 1670km tjms. Sitten Siljalle nollaamaan ja juhlimaan urotekoa  
thumbs-up.gif
Ajankohta heti jussin jälkeen, niin pysyy "valosana" tuo touhu.

Edit: Niin, siis edelleen ne kokeneemmat voi teilata, jos taas nuorimies unohti jotain  
nixweiss.gif
Reittinä helppo ja kohtalaisen mukavakin. Ongelmaksi saattaa tulla lauttaliput - eli älä varaa lauttalippuja, kun et ole varma pääsetkö milloin perille. Tiettyyn lauttaan pyrkiminen saattaa aiheuttaa pakkomielteitä, jotka eivät ole hyväksi RP-ajossa.
062802moto_prv.gif

Olisiko täällä muita extremehenkisiä jotka haluaisivat lähteä seuraksi kokeilemaan omia rajojaan ? Haen lähinnä seuraksi porukkaa jolle kyseinen touhu  on vielä kokeilematta. Tarkoitus olisi tässä alkukesästä lähteä jonakin viikonloppuna  (säävaraus, olen huono uimaan). Ei muuta kuin kerätään sakkia kasaan, sovitaan pelisäännöt, reitti ja sitten napapiirin nesteelle kahvittelemaan. Tietysti kokeneemmiltakin otetaan neuvoja vastaan. Tämän hetken kokemuksella tuppaa takamus puutua jo 200 km:n matkalla, mutta siitähän on hyvä aloittaa  
biggrin.gif
jep..rautaperse on suunnitelmissa tälle vuodelle ja kalenteri näyttää et ainut päivä mikä mulle käy on 8.6 perjantai...sillon lähen  kokeilemaan onks must siihen...messii saapi tulla....  
buttrock.gif

nii...eli...extremehenkeä löytyy ...  
biggrin.gif
Mihinkä aikaan olet ajatellut lähteä baanalle ? Aamullahan se ilmeisesti olisi parasta startata, mutta 8.6 on perjantai ja minulla on varmaan päivä aika kiireinen töiden suhteen. Itse olen ajatellut lauantaiaamua lähtöajankohdaksi. Kivahan se olisi hieman isommallakin porukalla lähteä, mutta sitten täytyisi tehdä pelisäännöt selväksi esim. teknisten murheiden suhteen ettei kaikiilta mene yritys pipariksi. Lähtöpaikkakin tietty merkitsee, jos yksi on lähdössä pks-seudulta, toinen tampereelta ja kolmas turusta  niin vaikeuttaa reittisuunnitteluun aika paljon.
ajattelin perjantaina mennä ajoissa koisaa(jos onnistuu ) ja lähteä pe ja la välisenä aamuna neljän maissa....ja starttaus yllättäen nihtisillan abc:eeltä .hakee sielt nimmarit ja sit lähtee
062802moto_prv.gif
ajattelin pysähytä vaa tankaamaan ja samoihin ois tarkotus ajottaa kusemiset ,syömise ja juomiset
smile_org.gif
jos vaa onnistuu....jos en jaksa ajaa sit meen johonki hotlaa yöks tai otan välikuolemia...ei siin sen kummempaa.....
wink.gif

Tarkistin kalenteriani. Olen juuri 9-10.6 reissussa ! Seuraava viikonloppu olisi vapaa
sport05.gif

Kertokaahan mikä tuossa SS1000 rautapeseessä oikein kiehtoo?
Ajaa tuo 1700km putkeen ei mielestäni ole millään lailla extremeä. Ihan sama vaikka valvoo kotona 24 tuntia putkeen ja hyppii välillä kolmiloikkaa pihalla. On vielä turvallisempaa.
Kokeilin tuota toissa kesänä, pyöränä silloin Honda 1000RR. Loppumatka aamuyöstä äärettömässä vesisateessa, ei järjen hiventä, hirvialueella.
Ei puutunut paikat, ei väsyttänyt. En edes kehdannut laittaa papereita sisään ja maksaa taas turhasta rintarossista.

Kaiketi tuo jenkeissä on jousittanattomalla hoodeellä luotisuoralla tiellä sitten se kova juttu.

Jyrki
Onhan sitä muitakin harrastuksia joiden tarkempi analysointi ei ole lajille hyväksi.
Mitä järkee on isojen miesten yhden pienen kiekon perässä luistella, hankkis jokaiselle oman, niin ei tarttis tapella siitä.
Tunnen useita kun sanoo ajaneensa, mutta juju onkin siinä, että ajaa sen todistetusti, sääntöjen mukaan.
-Sergei-
Odottelinkin, että missä vaiheessa tässäkin keskustelussa alkaa tämä väittely, joka toistuu jokaisessa rautaperesekeskustelussa tällä foorumilla.
Samaa mietiskelin
smile_org.gif
Toisaalta valvoa nyt 24h ja hyppiä kolmiloikkaa välillä, liekkö siinä sen enempää järkeä
wink.gif

Tarkistin kalenteriani. Olen juuri 9-10.6 reissussa ! Seuraava viikonloppu olisi vapaa  
sport05.gif
Mulla on itellä ajatus lähteä heti jussiviikonlopun sunnuntaina sillee joskus epämääräseen aikaan... Valosan ajan maksimointia  
nixweiss.gif
. Toi lautan lähtöaika toki määrittelee hiukan tuota etenemistä. Eli sinänsä v**tumainen aika alottaa ajo, jos meinaa iltalautalla tulla takasin kun on "pakko" alottaa ajokin yötä vasten.

Edit: OH, Viesti nummero 700
062802jumpie_prv.gif
, kaikkee te ootte saanu kestää
033102bebe_1_prv.gif

sport05.gif
Mulla on itellä ajatus lähteä heti jussiviikonlopun sunnuntaina sillee joskus epämääräseen aikaan... Valosan ajan maksimointia
nixweiss.gif
. Toi lautan lähtöaika toki määrittelee hiukan tuota etenemistä. Eli sinänsä v**tumainen aika alottaa ajo, jos meinaa iltalautalla tulla takasin kun on "pakko" alottaa ajokin yötä vasten.

062802jumpie_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
On noita pieniä lapsia kertynyt ja akkakin toistaiseksi asustaa saman katon alla, niin se hieman rasittaa juhannusviikonloppua. Joudun olemaan reissun päällä juuri 9-10.6 sekä 31.6-1.7, ja siitä pois juhannus, niin ei näytä kesäkuu oikein hääppöiseltä. 16.6 lauantai taitaa näemmä olla ainoa mahdollisuus ! tai sitten siirtää yritys heinäkuulle.

Edit: Kuka noita tähtiä avattaren alle kauppaa ?
biggrin.gif

sport05.gif
nixweiss.gif

062802jumpie_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
On noita pieniä lapsia kertynyt ja akkakin toistaiseksi asustaa saman katon alla, niin se hieman rasittaa juhannusviikonloppua. Joudun olemaan reissun päällä juuri 9-10.6 sekä  31.6-1.7, ja siitä pois juhannus, niin ei näytä kesäkuu oikein hääppöiseltä. 16.6 lauantai taitaa näemmä olla ainoa mahdollisuus ! tai sitten siirtää yritys heinäkuulle.

Edit: Kuka noita tähtiä avattaren alle kauppaa ?
biggrin.gif
Liityt MotOrg :n, niin avot, on tähtiä vinopino... Halvalla lähtee vaan 35€... SULLE!  
cool.gif
(kai, diskleimeri tarvii laittaa kun ei muista!)

Edit: Olihan se 35€, 20€ jäsenmaksu + 15€ liittymismaksu...
Toinen vaihtoehto on, että kirjotat vähän perhanan monta viestiä
shaun.gif

Täytyypä kuitenkin tsekata iteltäkin toi 16.6. vaihtoehto...

Edittiä taas vaihteeks, piruuttani katoin ton 16.6. laivan osalta, 2h hyteissä 125€/hytti kahdella moottoripyörällä... Tosin hytti on
033102ass_1_prv.gif

paras aika on ajaa maanantai torstai välillä ei ruuhkia ja lähteä illalla päivän valvoo pakolla yö on kivempi ajaa levänneenä ja mahdollinen huolto on parempi tehdä päivällä kun on ensin ajanut yön
vaikkei britin selkään voi nukahtaa

Minäkin tuon ajon ajattelin suorittaa tänä kesänä, onko jollakulla kokemusta matkaan lähdöstä täältä pohjoisemmasta, mikä olisi hyväksi havaittu reitti?

Viime kesänä ajoin tuon SS1000 ajon. Lähtö tapahtui Kuopiosta Pitkälahden ABC:ltä 8.8. aamu yöllä. Paluu samaan paikkaan vajaata vuorokautta myöhemmin.
Reitti: Pitkälahden ABC-Vaajakoski-Virrat-Uusikaarlepyy-Kalajoki-Ii- Pello-Ranua-Pudasjärvi-Taivalkoski-Suomussalmi-Kajaani-Nurmes- Pitkälahden ABC
Yhteensä kilometrejä kertyi 1679.

sport05.gif
mun kalenteri näyttää tällä hetkellä vihreetä valoa ainoastaan 8-9.6...mut kyl sä jonkun seuraks saat.....  
thumbs-up.gif
Noh. Sittenpähän kuulen kuinka sinulla reissu meni ja mitä voisin tehdä paremmin  
smile_org.gif
Olen myös työreisulla 8.6 mutta 16.6 olisi sit taas ainoa vapaa viikonloppu
smile_org.gif
elikkä olisin kiinostunut.

Ajelin alkuviikolla ton SS1000 ajon, juur pistin paperit postiin.
Pari seikkaa huomioiksi, kun lämpötila liikkuu alueella nollan ja +5 välillä niin sähkökahvoissakaan ei ole tarpeeksi tehoa kun tiestä nouseva usva kastelee  tosi kivasti, eli nollakeli ja usvaa antaa ihan uuden käsityksen kylmyydestä kun matkaa on jäljellä 700 kilsaa. Olis vaan satanut sitä vettä mutta kun se loppu Oulussa. Mitä suuremmalla porukalla ajaa niin sitä pitempään menee aikaa tankilla ja kahvilla, tosin ei siinä mikään kiire olekkaan ja muistakaa rasvata ketjuja välillä.

Ajelin alkuviikolla ton SS1000 ajon, juur pistin paperit postiin.
Pari seikkaa huomioiksi, kun lämpötila liikkuu alueella nollan ja +5 välillä niin sähkökahvoissakaan ei ole tarpeeksi tehoa kun tiestä nouseva usva kastelee  tosi kivasti, eli nollakeli ja usvaa antaa ihan uuden käsityksen kylmyydestä kun matkaa on jäljellä 700 kilsaa. Olis vaan satanut sitä vettä mutta kun se loppu Oulussa. Mitä suuremmalla porukalla ajaa niin sitä pitempään menee aikaa tankilla ja kahvilla, tosin ei siinä mikään kiire olekkaan ja muistakaa rasvata ketjuja välillä.
mikäs sun reitti oli? toi ketjujen rasvausvinkki on hyvä..en ois muistanu....

Lenkki kulki Riihimäki, Vantaa, Lappeenranta, Joensuu, Kajaani, Oulu, Jepua, Lapua, Orivesi, Humppila, Espoo, Riihimäki. Lenkin pituus matkamittarin mukaan oli 1663km mutta navigaattori väitti lyhimmäksi mahdolliseksi 1729km
omg.gif

Oli pakko ajaa lopussa Espoon kautta että ei käy huonosti, lopullinen pituus tulee sitten vasta selville kun virallinen tulos tulee... Kävin tänään uuden ketju/ratas paketin tilaamassa, kesäkuun alussa seuraava "siirtymä" ja pitää olla kaikki kunnossa.

sport05.gif
mun kalenteri näyttää tällä hetkellä vihreetä valoa ainoastaan 8-9.6...mut kyl sä jonkun seuraks saat.....
thumbs-up.gif
Noh. Sittenpähän kuulen kuinka sinulla reissu meni ja mitä voisin tehdä paremmin
smile_org.gif
smile_org.gif
Jos vaan ei tule katastrofia töiden suhteen, eikä säätila ole mikään toivoton, niin ei muuta kuin menoksi. Pitäisi vaan suunnitella reitti ja tarkemmin lähtöaika. Vaihtoehtoina perjantaina yötä vasten tai sitten lauantaina aamutuimaan. Reittiesimerkkinä vaikka Vantaa-Lappeenranta-Imatra-Joensuu-Kajaani-Oulu-Vaasa-
Jalasjärvi-Tampere-Vantaa n. 1610 km.Kyllä tuossa on minun kokemuksellani aikamoinen istuminen
tounge.gif

Nyt sitten viikonloppuna tuli kuningasajatus, taidanpa ajella (siis oma perse lähtöpaikkaa lähinnä) Nokialta alkaen Tornioon, sieltä Tukholmaan -> 1670km tjms. Sitten Siljalle nollaamaan ja juhlimaan urotekoa
thumbs-up.gif
Ajankohta heti jussin jälkeen, niin pysyy "valosana" tuo touhu.

Edit: Niin, siis edelleen ne kokeneemmat voi teilata, jos taas nuorimies unohti jotain
nixweiss.gif
Kokeneemmasta en mene sanomaan, mutta rautaisen ahterin lisäksi omaat melko rautaisen "ratakunnon" jos jaksat vuorokauden körröttelyn perään vielä vetästä perus laiva jurrit.
biggrin.gif
Melkein kehtaan väittää että seisovapöytä ja zzz...
biggrin.gif

Mahtava reitti ajatus on, tollasen vois tehdä itekki, tai hypätä seuraan, mikäli ajankohta suotuisa. Näytti vikinglinella olevan klubi tarjouksena tässä kuussa tukholma-hki auto-paketti 50€/hytti. 12,50€/nuppi ei olis pahan hintainen kotimatka... Nyt meni oikeesti vahvaan harkintaan. Tosiaan ainut "huonopuoli" on aika. Pitäis kyetä nukkumaan tonne 16:00 tietämille ja äkkiä puurot huiviin ja
062802moto_prv.gif

sport05.gif
thumbs-up.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
Jos vaan ei tule katastrofia töiden suhteen, eikä säätila ole mikään toivoton, niin ei muuta kuin menoksi. Pitäisi vaan suunnitella reitti ja  tarkemmin lähtöaika. Vaihtoehtoina perjantaina yötä vasten tai sitten lauantaina aamutuimaan. Reittiesimerkkinä vaikka Vantaa-Lappeenranta-Imatra-Joensuu-Kajaani-Oulu-Vaasa-
Jalasjärvi-Tampere-Vantaa n. 1610 km.Kyllä tuossa on minun kokemuksellani aikamoinen istuminen  
tounge.gif
Älä aja liian lähelle 1000 mailia, saattaa muuten tarkistuksessa tulla ylläri.
-Sergei-

Back