• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

IRCnet vai QuakeNet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IronSteel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

IRCnet vai QuakeNet - Irkki.

• IRCnet

Ääniä: 0 0,0%
  • QuakeNet

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    0
Orgin ylläpidon ylläpitämä kanava löytyy IrcNetin puolelta, jos haluatte Qnetissä pidellä myös kanavaa niin sama se meille on - emme ota siihen kantaa.

Orgin ylläpidon ylläpitämä kanava löytyy IrcNetin puolelta, jos haluatte Qnetissä pidellä myös kanavaa niin sama se meille on - emme ota siihen kantaa.
Juu, ei tässä nyt käsittääkseni mitään virallista kanavaa olla perustamassakaan. Mutta kunhan nyt joku moottoripyöräaiheinen kanava olisi ihan hyvä Qnetin puolellakin, piikeillähän kun muistaakseni on/oli olemassa jo omansa

IRCnet
smile_org.gif

IRCnet_ ja tuonne Qnetin puolelle syntyneestä kanavan perustehan oli että IRCnetin moottoripyora.org kanavalle oli salasana..

Sen perusteella mitä oon kumpaakin käyttäny ni ei voi muuta sanoo ku että IrcNET on täynnä asennevammaista läppää jossa "hei mä vedin vaimoani turpaan tänään" -"hahahaha" tyyliset jutut loistaa.

Vastaavasti Quakenettiä porukat selittää varhaisteinien temmellyskentäksi, mutta hiton paljon kypsempää juttua Qnetissä kyllä oon todistanu kuin mitä IRCnetissä. eikä nyt puhuta yhestä eikä ees kymmenestä kanavasta, missä tätä oon todistanu.
Milläköhän kanavilla säkin oot ollu, toisaalta en kyllä välttämättä halua ees tietää.
No kun nyt haluut tietää ni kerrotaanpa 2 kanavaa joista todistin melkosta asennevammaa joka kerta ku siellä kävin.

#moottoripyora
#lohja

Ja tietenkään ylemmän kanavan käyttäjät ei mielestään ole millää tavalla häiriintyneitä... jutun taso ny vaan 3 päivän ajalla oli mitä oli. En haluu tietää enempää tosta kanavasta. Orgin foorumeil juttu on sentää hiton paljo asiallisempaa ku tuolla kanavalla.

Kuviani ei ole netissä ja pelejä yleensä pelaan yksin
tounge.gif

Taidat viitata irc-galleriaan, joka ei liity tähän asiaan yhtikäs mitenkään, mutta onnea vaan yksinpeleihin
smile_org.gif

Mitähän nää edes on ?
withstupid.gif

Nämä on käytännössä eri verkkoja saman asian ympärillä. Skype, messanger tai erilaiset web-chatit lienevät tuttuja lähes kaikille ja näiden esi-isästä on kyse.

"Irkkaamiseen" tarvitaan käytännössä asennettava tai ajettava ohjelma (client) koneelle. Clientillä otetaan yhteys operaattorin tarjoamalle tai julkiselle serverille, jonne yhteyden otettuaan sitten liitytään jollekin olemassa olevalle kanavalle tahi perustetaan uusi. Ircnet ja Qnet ovat kaksi eri verkkoa, joissa on aika liuta servereitä. Verkot eivät juttele keskenään, mutta verkossa olevat serverit kyllä.

EsimerkiksiXChat on ihan pätevä freeware-client sekä Windowsille että Linuxille. Eikun testaamaan jos kiinnostaa.

Qnetin servereitä löytyy googlella, Ircnetin serveri löytyy operaattorisi ohjelappuselta. Kanava on kummassakin tapauksessa #moottoripyora.org.

thumbs-up.gif

Jos asiallista moottoripyöräaiheista kanavaa ircnetin puolella haluaa niin kannattaa mennä söhmin kanavalle eli #shmp

IRCnet! Itsekin qnetin puolella kanavalla hetken olin kun IRCnetin puolella oli silloin vielä salasana. Onneksi ongelmaa ei enää ole.

Avausviestiin viitaten.. pitäisikö nyt valita jompi kumpi verkoista ja sitten jättää kokonaan toinen pois? =D "kaikki sinne" eikä mitään mainintaa kanavista? Veikkaan että kyseessä #moottoripyora

En näe mitään syytä pyrkiä saamaan kaikkia samaan verkkoon. Saa ihan itse päättää kumpi verkko/kanava miellyttää, tai sitten on molemmilla. Minut löytää ircnetin puolelta. Kanavalla jauhetaan paljolti paskaa mutta kyllä siellä välillä mopoistakin puhellaan
smile_org.gif

IRCnetillä olen touhun aloittanut -97, ja qnetissä sittemmin myös idlannut parilla pienen piirin kanavalla 7 vuotta. Muita kanavia qnetissä pikaisesti kokeilleena ei kovin hyvää kuvaa quakenetin käyttäjistä jää. Kakaroitten peeloilukenttä.

Näyttäis olevan tällä hetkellä Qnetissä 6 ja IRCnetissä 28.
Ircnetissä juttua on. Qnet on pikemminki idlaus kanava.

#moottoripyora

Minut löytää ircnetin puolelta. Kanavalla jauhetaan paljolti paskaa mutta kyllä siellä välillä mopoistakin puhellaan
smile_org.gif
Suurimmaksi osaksi erään henkilön vauvajuttuja/-kuvia, toisen huoltajuusongelmia - nanomäärä nykyään mopojuttua.

Siksi porukalta tulikin toivetta #moottoripyora.org kanavan olemassaolosta.

IrcNet tietenkin. Quakenet vaan ilmesty jossain vaiheessa jostain enkä oo ikinä ymmärtäny miksi. Olen jättänyt ihan omaan arvoonsa
wink.gif

Efnettiä sitten, jos haluaa vähän kansainvälisempää tunnelmaa.

#moottoripyora

Minut löytää ircnetin puolelta. Kanavalla jauhetaan paljolti paskaa mutta kyllä siellä välillä mopoistakin puhellaan
smile_org.gif
Suurimmaksi osaksi erään henkilön vauvajuttuja/-kuvia, toisen huoltajuusongelmia - nanomäärä nykyään mopojuttua.

Siksi porukalta tulikin toivetta #moottoripyora.org kanavan olemassaolosta.
Niinhän se on about kaikilla 'hengissä olevilla' irkkikanavilla, että niissä kirjoitellaan kaikesta mahdollisesta. Kenelläkään tuskin riittää niin paljoa juteltavaa mopoilusta, että juttelisi mopokanavalla pelkkiä mopojuttuja. Jos kanavan kautta on siten tutustunut muihin kanavalla olijoihin niin miksi ei sitten juttelisi muistakin aiheista kuin mopoista?

Mielestäni kanava jolla on edes jotain keskustelua on aina parempi kuin sellainen, jossa kaikki vain idlaa. Idlauskanavia puolestaan syntyy kun kanavalla olijat eivät tunne toisiaan ja ehkä jännittävät kysellä 'tyhmiä' ja toisaalta silloin kuin jotain kyseltävää tai kommentoitavaa olisi niin kanavalta ei sitten löydykkään ketään muuta kun idlauskanavilla harva jaksaa kovin aktiivisesti päivystää.

'Erään henkilön' huoltajuusongelmista en muista lukeneeni tänä kesänä mitään (olen ollut ehkä väärää aikaa kanavalla), eikä niiden määrä ole mua koskaan ärsyttänyt. Vauvajuttuja ja kuvia tuolla kyllä nykyään näkyy enemmän kuin ennen, mutta ei niitä tarvitse niin tarkkaa lueskella eikä linkkejä availla jos siltä tuntuu. Enemmän siellä kyllä linkitellään vähäpukeisten naisen kuvia kuin noita muksujuttuja. Varmanpäälle jos haluaa pelata niin parempi kun ei avaa mitään kuvia, sillä reilusti suurin osa ei liity mopoiluun millään tapaa.

Vaikka kanavalla onkin juttua milloin mistäkin niin puheenaiheista yleisin silti on mopot. Toki suurin osa jutuista on jotain muita kuin mopoaiheisia.

Sinällään kyllä hyvä, että irkkikanavia on riittävästi niin jokainen voi etsiä itselleen vähiten huonosti sopivan.

tuota nostetaas tätä viel vähä, webchat linkki
smile_org.gif
jotka eivät clienttiä omaa / osaa käyttää http://webchat.xs4all.nl/ siihen vaan sitte tiijot ylös...

elikkä:
Irc network: IRCnet
Nickname: oma nikkisi
chatchannel: "other" -> #moottoripyora.org

ja eiku jutustaa =)
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

-TjjR eiipä muuta ->

Qnettiä tottunut käyttelemään niin sille meni ääni, kyllä ircnettiiki joskus tulee käyteltyä..

Back