• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ilman korttia.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ehkäpä olisi kannattanut ilmoittautua sinne viimeiselle kurssille
wink.gif

Mikä pyörä mahtaa ketjun aloittajalla olla? Jos pyörä on esim. Kawan 10r niin en suosittele mopotaidoilla ajamista mut jos kyseessä on esim joku 600cc Hornet tms. nii parempi
tounge.gif

Vuoden paussihan siitä tulee sen A-kortin ajamiseen ja sakot päälle(+mahdolliset muut aiheutetut tuhot omasta pussista)

No turha tässä ketään ruveta moralisoimaan, että mielummin vaan kokemukset ja/fakta siitä miten poliisi kortitta ajoon suhtautuu.
...
No moni tuntee poltteen,tunteen ja julman kuumeen ,kuinka kahvaa pitäisi olla vielä ennen lumia vääntämässä.
...
Suosittelen rauhallista paikkaa, esimerkiksi Alastaron moottoriradalla on vielä ajoaikaa, ja korttia ei ilmeisesti tarvita.

-J-

Taas tätä "kaikki mulle heti nyt ihan vaan koska mä haluuuun.."

Emmä usko että syyskeleissä ajaminen ilman ajotaitoa on kovinkaan hohdokasta. Hauskempaa olis varmastikin keskittyä talveksi vaikka sitten siihen naapurin tytsyyn, kunhan se on täysikäinen ja muutenkin suostuvainen.
wink.gif

Taas tätä "kaikki mulle heti nyt ihan vaan koska mä haluuuun.."

Emmä usko että syyskeleissä ajaminen ilman ajotaitoa on kovinkaan hohdokasta.
En minäkä varsinaisesti kehota ajelee mut jos jossai syrjäsel hiuka koittaa nii mitä väliä. Toiseks syyskelis ajamine ei kyl mun mielest poikkea mitekää kesäkeleistäkä muuta ku että syksyl o kylmä ja pimeää (tosin ei tarvitsis ajaa illal/yöl).

Trolli tai ei, mut jos on pakko päästä ajamaan ilman tarvittavaa lisenssiä niin sitten jonnekkin moottoriradalle taikka julkiselta liikenteeltä suljetulle alueelle.

Minä saattaisin ainakin ottaa herneet nenään mikäli muhun osut tuolla liikenteessä ja kävisi ilmi tuo lisenssittä ajo "ei kun mä luulin, kuulin ja sit mä aattelin, enkä ees ollu yksin ja oli siellä muitakin..." ja niin olisi mun auton, kuin moottoripyörän kuljettajankin, nokka rutussa...

728_guillotine.gif

Pistää avaimet naulaan, ja ottaa ne siitä sitten kevväämmällä.. ja sillä välin vaikka
033102beer_1_prv.gif

Offtopic: Mikäli ajelet fiksusti, todennäköisyys sille, että poliisit pysäyttää ja kysyy korttia, on aika pieni. Suuremmaksi ongelmaksi näen ennemminkin sen, että jos jotain sattuu, niin kuinka sitten käy vakuutuskorvauksille ym. kun et sitä korttia omista.
Ei muuten pidä paikkaansa ainakaan täällä keskisessä Suomessa. Kevareita ja -kuskeja ratsataan säännöllisesti. Eri asia jos isompi pyörä alla ja siististi ajelee.

Mitä tulee itse asiaan, Trolliltahan tuo vaikuttaa. Siitäkin huolimatta nielaisen koukun ja sanon ettei kannata. Syyskeleillä ei ole kovin fiksua lähteä harjoittelemaan ajoa ja sitten jos napsahtaa niin olet ikäsi kierteessä: kortti ensi kesänä - ajelen vähän - jään kiinni - kortti ensi kesänä - ajelen vain vähäsen - ...

Tota tota, miksi ostit pyörän jos sulla ei oo edes vielä korttia? Olisit laittanut rahat säästöön ja ostanut sitten kun sen aika on. Lisäksi miten olet sen pyörän oikeen ostanut, olettaen että et ole koeajanut sitä? No joo, jokainen tekee niin kuin haluaa..

Itse en ajaisi ilman korttia, mutta myös tiedän sen poltteen.. Mutta kannattaako ottaa riskiä, ajamalla ilman korttia, sillä uskon että ensi kesänä voit ajella niin paljon kun haluat ja vielä laillisesti. Lisäksi ajattelepa millaisen tyydytyksen saat kun pystyt olemaan ajamatta ensi kesään asti?..

Niin ja aiheeseen. Eli tuskin se poliisi heti tulee kyselemään korttia jos pyörällä ajelet rauhallisesti. Mutta en suosittele.

Ehkäpä olisi kannattanut ilmoittautua sinne viimeiselle kurssille  
wink.gif
Niin no oishan sitä pari viikkoa ehkä ehtinyt ajella.
Nyt mennään näin, eipähän tarvi maksella vakuutusmaksuja eikä paleltua pyörän päällä
smile_org.gif
Tämä ei sinänsä ollut sinulle vaan sinun läppääsi vastattu tuolle aloittajalle. Sinä kun ilmeisesti jaksat odotella, mutta tuo toinen ei
wink.gif
Joka on kyllä täysin ymmärrettävää, mutta ehkä hieman ajattelematonta.

Jokohan nyt olisi selvää, että trolli se oli. Jos niin harvinainen tapaus sattuisi, että joku tosissaan ensimmäisenä viestinään tällaista kyselisi, saattaisipa jopa kommentoida tai lisäkysymystä heittää. Mutta satunnainen lukija saa näistäkin vastauksista jotain oppia, joten kiusa muuttuikin hyödyksi!
033102bebe_1_prv.gif

Amatöörimäistä trollaamista kun tuli näinkin asiallinen tietopaketti tähän ketjuun. Monet ei tosiaan tiedä mitä seuraa jos jää kiinni ilman korttia. Tositrollaaja olisi vaikka haukkunut delvakkia tai jotain.
tounge.gif

Täällä ollaan ilmeisesti tosissaan sitä mieltä, että ilman lisenssiä ei osata ajaa
omg.gif
. Liikennesäännöt on autoille/mopoille/moottoripyörille samat. Hallintalaitteet on samat kuin mopossa. Ajaminen voi onnistua täysin turvallisesti vaikka vähän syrjäisemmällä harjoitellen, eli jos et ihan pojankossi ole, niin omaa harkintaa peliin. Ajaminen ilman korttia on laitonta, joten siihen ei tietenkään voi ketään kehoittaa.

Back