• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ikkunasta heitetyt tupakantumpit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarppax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kellään vastaavia kokemuksia autoilijoiden heittämistä röökin natsoista.Mulle on muutaman kerran tullut päälle röökin natsa kun joku urpo on heittänyt sen ikkunasta ja olen sattunut ajamaan takana.Tässä näkee,ettei autoilijat välitä paskan vertaa taas mistään.
033102ass_1_prv.gif

Ja ilmeisesti turvallisuusväli on ollut kohdallaan?
Mutta tosiasiassa kyllä niitä natsoja välillä tulee, joskus aikoinaan ohitustilanteessa edellä ajava kuski heitti natsan ja se tuli omaan autooni sisälle sivuikkunasta, onneksi apukuski sai poimittua sen ja tumpattua tuhkikseen.

Onko kellään vastaavia kokemuksia autoilijoiden heittämistä röökin natsoista.Mulle on muutaman kerran tullut päälle röökin natsa kun joku urpo on heittänyt sen ikkunasta ja olen sattunut ajamaan takana.Tässä näkee,ettei autoilijat välitä paskan vertaa taas mistään.
033102ass_1_prv.gif
Rutkasti on kokemusta. Nyt olen olllut polttamatta kymmenen päivää
062802jumpie_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
mutta vuosien varrella olen napsannut auton ikkunasta ulos varovaisestikin arvioiden 20000 tupakannatsaa. Tiettävästi en ole vielä osunut yhteenkään motoristiin.
Toisaalta mopoillessa en ole saanut ainuttakaan natsaa osakseni. Tasapeli siis.

Silloin tällöin lentelee edelläajavan ikkunasta. Joskus selvästi tahallaan, joskus ilmeisen epähuomiossa. Kaikenlaisia sitä löytyy kotilokuskeista - jos kohta motoristeistakin.

-hh-

Eipä ole omalle kohdalle sattunut. Ei ne autoilijat vaan tule miettineeksi että joku saattaa ajaa viisiri auki takana jota se voi osua silmään ;)

Natsojen väistely on hauskaa.
tounge.gif

Siinä vaan on sellanenkin pikku mahdollisuus että se natsa sytyttää metsäpalon ja menee sit pari taloo mukana. Ei kai ne tuhkikset ole turhaan niihin autoihin laitettu,

Typerää välinpitämättömyyttä.

Offtopiccia: Vähän mietityttää tuo polttaminen autossa ylipäätänsä
crazy.gif
. Tupakoivat tutut eivät polta autossa lainkaan... sitä voi kyllä pysähtyä sitten, jos on niin pitkä ajomatka ettei kestä polttamatta. Röökaaminen yleisesti ottaen
033102ass_1_prv.gif

Kerran olen itse yrittänyt tupakointia autolla ajaessa, vaatii selvästi harjottelua, vaaranti liikennettä kaupunkiajossa varmasti enemmän mitä puhelin ilman handsfreetä =)

Silloin tällöin lentelee edelläajavan ikkunasta. Joskus selvästi tahallaan, joskus ilmeisen epähuomiossa. Kaikenlaisia sitä löytyy kotilokuskeista - jos kohta motoristeistakin.

-hh-
No mutta motoristit harvemmin polttaa ajaessa.
tounge.gif
Asiaan... onhan noita edellä ajavien ikkunoista tippunut, mutta eihän sitä aina kaikkea osaa huomioon ottaa, kuten takana ajavaa motoristia. Ja harvemmin se natsa pään korkeudelle nousee, tahi osuu muutenkaan jos turvavälit on kohdallaan.

Järkyttävää kyllä kaiken kaikkiaan nuo natsat ja tupakkamiehet yleensäkin.Joku autoilija katsoi minua viime kesänä todella ikävästi liikennevaloissa,kun olin viereisellä kaistalla.Piru vieköön,kun oli paha mieli koko loppupäivän...

Aikanaan kun ajoin ABC-korttia niin sit vasta sain maikalta luvan kessutella kun oli perusasiat kondiksessa ;)

Juu ei oo tullut fimppejä syliin ja itse en blaadaa enää kun jurrissa...

Kerran olen itse yrittänyt tupakointia autolla ajaessa, vaatii selvästi harjottelua, vaaranti liikennettä kaupunkiajossa varmasti enemmän mitä puhelin ilman handsfreetä =)
Mitäs vaikeeta siinnä polttamisessa ajaessa on? Lähinnä sitten on jo vaikeahkoa kun ajat luuri korvalla, kahvikuppi käressä ja tupakka suunpielessä...ruuhkassa...manuaalivaihteisella tietty  
biggrin.gif

tounge.gif

Just viime viikolla sain väistellä saman päivän aikana parikin kertaa tumppeja. Lähinnä metsäpaloriski ja saastuttaminen isoimmat huolenaiheet. Paitsi jos on avopotta ja saa lärviisi natsan, ei kovin mukavaa.

Onneksi itse pääsin ko. harrastuksesta jo muutama vuosi sitten eroon.
biggrin.gif

No jopas on ongelmat, enpä ole ikinä joutunut pujottelemaan tumppeja, enkä ole sen enempää niihin kiinnitellyt kyllä huomiotakaan, luulis liikenteessä olevan tuhat ja yks muuta asiaa johon keskittyä, mutta tietty jos ei enää muuhun tarvii keskittyä, niin mitäpäs siinä... Eli tupakat saa mun puolesta lentää ihan minne vaan, minen niitä ryhdy pujotteleen, pujottelen mieluummin autoja
033102bebe_1_prv.gif

Joo vähän ikäviä noi tumpit kyllä, kerran sattunut omallekohdalle että autosta heitettiin palava tumppi. noh siitä se pomppasi tiestä suoraan ajopukuun, mutta onneks tästä selvittiin ilman reikää puvussa.
smile_org.gif

Kaikkein v-mäisin tuo tumppi on silloin kun heität sen itse,ja sehän ei menekään ulos,vaan jalkojesi väliin tai takapenkille,silloin näkee autossa Shiwa.jumalattaren.

Itse poltan ja heitän tumpit ulos klasista,mutta katson kyllä ettei takana ole ketään.

Toinen kiva pikkulentävä on muuten kourallinen tyhjiä herneenpalkoja. Ymmärrän kyllä että yhden tipauttaa,mutta yhtenä päivänä tässä edellä ajavasta autosta tungettiin kaikista neljästä ikkunasta yhtäaikaa useita kourallisia,rapina kävi spoilerissa,ei aihuta vaaraa mutta on törkeää takanatulevalle.

Back