• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ikä vaikuttaa vakuutuksen hintaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wantti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TÄYTTÄ P****AA!!!
mad.gif

Onneksi ei ole vakuutukset ko. yrityksessä!

No niin, täytyy varmaan ruveta katteleen jos vaikka vaihtais vakuutusyhtiötä....
Sillälailla. Tosta tapiolalle
033102ass_1_prv.gif

Mielestäni Pohjolassa on sama ikään perustuva laskentamuoto.

Tuo ajokauden pituuteen perustuva bonuksien nousu on kyllä mielestäni hyvä homma, mutta monellakohan kuukaudella tuon 10% bonuskertymän sitten saa, on sitten eri juttu...varmaan 13kk!
biggrin.gif

Mutta tämä kyllä tuli yllätyksenä:
"Moottoripyörien korvauksista yli 95 prosenttia aiheutuu henkilövahingoista."
eek.gif

No mitäpä tuosta. Aika oikeudenmukaiselta kuulostaa - pitempi käyttökausi = paremmat bonarit
thumbs-up.gif
Ja tuo haltijan ikäsysteemihän tosiaan on monilla muilla vak.yhtiöillä ollut voimassa jo ikuisuuden. Itse siirryin jo vuosia sitten pois Tappiolan vakuutuksista, tosin aivan toisista syistä
wink.gif

" Onnettomuuksista 70 % tapahtui ikäluokassa 21 - 40 -vuotiaat, 10 % alle 21-vuotiaille ja 20 % yli 40-vuotiaille."

silti 16-19 vuotiaat joutuu maksamaan +4?

eipä silti, itse saisin nyt -2, mutta kun kartutan reilun viitisen vuotta kokemusta, niin maksu nousee?
veryangry.gif

Taulukon tekijä on vetänyt sen kyllä ihan hanuristaan.

Periaatteessa ihan hyvä idea, mutta väärin niitä kohtaan jotka ihan oikeasti osaavat ajaa ja käyttää järkeä. Se ikäryhmä joka maksaa korkeimmat vakuutukset ja heitä jotka tähän ikäryhmään kuuluu eikä joudu käyttämään vakuutuksiaan voisi palkita esimerkiksi suuremmilla bonuksilla.

TÄYTTÄ P****AA!!!
mad.gif

Onneksi ei ole vakuutukset ko. yrityksessä!
Napsahti vissii kohdalle
tounge.gif

Mulle sopii. Olen ja pysyn Tapiolassa.

Ompa se niinki et jotkut nuoret ajaa niin ettei
ole oikeudenmukaista sakottaa, mutta ne eräät
"vetomiehet"(lue vetopojat) hoitaa homman
niin ettei vakuutukset laske.
-Hanat kaakkoon, 200m ja pam. Thats it vetopoika-

koskeeko tämä systeemi myös autoja....
harva se päivä joku 18-20 vee rysäyttää pöpelikköön.... kuten myös 20-22 unohtamatta myöskään 22-68 vuotiaita...
enpähän omista autoa mutta kertokaapa te minulle, oi viisaamaat
tounge.gif

Vois tulla toi tehopuoli kans yhdeksi vakuutuksen kriteeriksi niiin ku Saksassa. Oma pyörä ku on ihan mopo
tounge.gif
062802moto_prv.gif
Eli kun oma pyörä kerran on mopo, kukaan muukaan ei sais ajaa tehokkaammilla, ainakaan ilman rankaisua?
Plääh, kateus on kuin pieru, haisevaa hukkaenergiaa. Kannattais päästää se ulos vasta kun muita ei ole ihan vieressä. Säännöllinen (sisäinen ja ulkoinen) tuuletus kannattaa muistaa myös.

Itselläkään ei noita mopohevosia hirveästi ole, mutta en silti missään nimessä haluaisi mitään tehoon tai teho/painoon sidottua maksukriteeriä. Ihan kaikkea ei täällä pitäisi muualta apinoida, varsinkaan kun täällä ei ole ihan samanlaista kuin muualla.

Enivei, tuo uutinen lienee aika tavallinen ja nk. 'suuren yleisön' näkövinkkelin mukainen, hiukan tekopyhä mutta kenties siedettävä tapa 'myydä' asiakkaille jälleen uusi maksujen korotus. Saman tulevat kaikki loputkin yhtiöt tekemään, kun kerran voivat. Kaitpa tuo malli sitten on siedettävä kompromissi, mutta teoreettisten hyötyjienkään vakuutusmaksut eivät silti näytä laskevan, ainakaan käytännössä. Ei ainakaan vastikään tullut lasku sellaiselta näytä, ...kele.

Ei toi nyt ihan älyttömältä kuulosta...ihmettelen vaan tuota kohtaa, että " asuinpaikka vaikuttaa myös..." What the f**k?!?

Back