• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ihan vaan harrastus, eikä välineurheilua.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Morso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jagroan sanoi:
Taloudessamme on kyllä yksi auto, ja pyörällä voisi korvata helposti kakkosauton virkaa. Räntä ja lumisateessa voisi sitten kulkea työmatkan vaikka bussilla jos keli muuten hirvittää. :)

Ensimmäinen viestini ja heti tiukalla sisällöllä. Juuri ostin pyörän harrastusvälineeksi ja kakkosautoksi. Nyt on 2 viikkoa sillä työmatkat kuljettu ja en tänäänkään, vaikka satoi taas rakeita, niin vaihtanut kyytiä julkiseen. Emäntä ajelee autolla silloin kun minä en. Tämä auttoi huomattavasti siinä että hankinta hyväksyttiin.

Tämä commuuttorini ja harrastusvälineeni on Kawan en500, ostin halvan ja hyvän :D Asu ostettu motonetistä ja pitänyt kosteuden ulkopuolella näillä tihkuilla. Näillä "välineurheillaan". Koko paketti kustansi alle 3000€ vakuutuksineen. 35 tuhatta on mittarissa ja toiset samanlaiset saa varmaan ajaa ilman isompia huolia. Näyttää huomattavasti edullisemmalta kuin kakkosauto. Tää harrastushan on silkkaa säästöä :orgmp2:

Kerrompa ihan omakohtaisen kokemuksen. Ketjussa on vilahtanut sana itsetunto.

Muutama vuosi sitten ostin ensimmäisen pyöräni sitten kevari aikojen. Ostin gsx 600f -00 pyörän ja olin onneni kukkuloilla.

Lähdin Oulusta kohti etelää jossa viikon kiertelin ympäriinsä. Tältä foorumilta huomasin että ois letka-ajoa tarjolla. ei muuta kuin lahnuksen shellille hyvissä ajoin pyörä ja mies tankattuna. Itse siis liikenteessä halvalla peruspyörällä ja käytettynä ostetut "ajokamat" päällä.

Pikku hiljaa alkoi pihaan valumaan toinen toistaan hienompia ja kalliimpia pyöriä. Hiipi pohjosen pojan mieleen että nyt ollaan väärässä paikassa väärää aikaan. meinasin jo livistää, mut eihän sieltä terassilta porukan keskeltä mihinkään päässy :D

Ei muuta kuin rohkeasti jonoon vain. Ajettiin hienoja mutkateitä. Koitti ensimmäinen tupakkatauko. Siinä ujona poikana kypärää päästä pois ja samantien alkoi ventovieras kuski vierestä poriseen ja jutteleen. Pyörien ja varusteiden hintaero (n.15000e) ei tuntunu kaveria haittaavan. Huomasin pian että ei täällä näköjään luokitellakkaan motoristia lompakon paksuuden perusteella. Juttukavereita riitti ja mukavaa oli.

Nautin joka hetkestä ja tajusin että motoristi saa harrastaa just niin kuin haluaa/pystyy. en ainakaan huomannu nenänvartta pitkin katsovia motoristeja. Kaikki hyväksyttiin mukaan.

Tarinan opetus: olin itse ennakkoluuloinen ja huonolla itsetunnolla varustettu harrastaja. Kaikki saa harrastaa omien tarpeiden ja kykyjen mukaan. Eikä tarvi ujostella "huonommalla " kalustolla "parempien" joukossa.

Lauri12 sanoi:
Nautin joka hetkestä ja tajusin että motoristi saa harrastaa just niin kuin haluaa/pystyy. en ainakaan huomannu nenänvartta pitkin katsovia motoristeja. Kaikki hyväksyttiin mukaan.

Tarinan opetus: olin itse ennakkoluuloinen ja huonolla itsetunnolla varustettu harrastaja. Kaikki saa harrastaa omien tarpeiden ja kykyjen mukaan. Eikä tarvi ujostella "huonommalla " kalustolla "parempien" joukossa.

Tuossa humpan juoni koko karmeudessaan. Loppu / kaikki muu onkin täällä bittiavaruudessa patsastelua ja kavereiden keskinäistä häröilyä - jollei välittämistä... :paikallatuulee:
Kyllä tänne mahtuu niin hormoonihäiriöiset testosteronipakkaumat kuin :itkupilli: :t joille ainoa elämäneliksiirin ja -sisällön tuottaja on kyykyttää niitä keillä saattaa olla jokin asia vieläkin huonommin kuin itsellään... :boring:
Pitää vaan osata lukea kontekstissa. Ja oma EGO kuntoon... :)-

Pahus, ku tää ei oo veisbuugi. Itse olen ollut skootteristi pari vuotta. Viime keväänä ostin kiinalaisen 125 customin ja syksyllä mulle myytiin 500 kuutioinen Honda. Myyjä sanoi, ettei itselleen ole oikein ole uskottavuutta näin pienellä pyörällä? No on se nälkä kasvanu minullekin syödessä... Mutta olen nauttinut joka kilometrin, jonka olen saanut tuolla opetella. On nopeampi mutkissa, kuin isommat ja raskaammat.
Varsuteista: Ne on tärkeät, mutta golfissa ne on tärkeämmät, tai niin ainakin uskotellaan. Turvallisuus ennenkaikkea, mutta tonnin kypärä ja parin tonnin goretex puku ja satkun hanskat ei pelasta onnettomuudelta. Tuskin edes vammoilta, mutta voi vähentää niitä.

Madwankster sanoi:
Turvallisuus ennenkaikkea, mutta tonnin kypärä ja parin tonnin goretex puku ja satkun hanskat ei pelasta onnettomuudelta. Tuskin edes vammoilta, mutta voi vähentää niitä.

Vaikka jotain sitten sattuessa, on 500€ nahkapuku useinmiten turvallisempi ku ne parin tonnin goretexit :bye:

Mut kukin tyylillään ja niin kauan kaikenlainen harrastus on kivaa, ku tekee sitä itsensä takia ja siit itse nauttii :polonen:

Niin. Kaikkia meitä kuitenkin yhdistää rakkaus lajiin. Teki sitä sitten miten tai millasella vehkeellä tahansa :thumbup:
Joskus tuntuu siltä, että tällä foorumille kaikkia yhdistää rakkaus jeesusteluun, pätemiseen, arvosteluun ja yleistämiseen. :hanuria:

Ai niin ja se yleistys; HD, kaikki muu on turhaa! :WAZAAP: No, ei kai....

harald73 sanoi:
Joskus tuntuu siltä, että tällä foorumille kaikkia yhdistää rakkaus jeesusteluun, pätemiseen, arvosteluun ja yleistämiseen. :hanuria:

Ei kai vaan syytetä ORGilaisia omahyväisyydestä ja itsensä korottamisesta toisten yläpuolelle...

Mikä olisi hyvä pyörä minulle? -kysymykseen saa sitten usein vastauksen, joka sopisi paremmin vastaukseksi kysymyksiin "Mikä pyörä sinulla on?" tai Mikä pyörän sinun mielestäsi on paras?".
Tuosta on omakohtaista kokemusta viime syksyltä, kun tyttöystävä ihan puskista heitti että haluaa hommata prätkän. Ikinä ei ollut edes mopolla ajanut, eli tietämys aiheesta oli pyöreä nolla. Minä siis sain esittää omia mielipiteitäni monestakin asiasta, fillarin valinta yksi niistä. Kaverin kaverilla olisi kuulemma ollut tosi hyvä ER-5, mutta mun mielestä olis ollut sama ajaa Nissanillaan pää ikkunasta ulkona, niin suunnattiin sitten katseita vähän vikkelämpiin vehkeisiin.

Mopoksi valikoituikin '06 636R josta piti sopivaa lähteä vääntämään. Kuskin pituus (157cm) asetti tietyt raamit mihin piti osua, eli alustaa matalammaksi, katteet pois ja crossistongaa clipareiden tilalle vaihtamaan. Neiti itse ei ikinä ollut rassannut mitään moottorilla liikkuvaa, mutta pakotin mukaan talliin, kuitenkin hänen mopostaan oli kyse. Nyt tuo jo kyselee itsekin että milloin pääsisi valomaskia viimeistelemään, eli alkaa oppi menemään perille.

Pyörävalintaankin tuntuu olevan melko tyytyväinen, toki vielä on kortin ajaminen kesken, eli paljoa ei ole päässyt ajelemaan vielä. Ainoa harmituksen aihe tuossa tuntuu olevan se, kun mulla on 10R, joka oli tuota kutosta halvempikin. Eli samalla vaivalla olis sitten sillä kympillä itekin aloitellut, niihin kun saa nälän kasvaessa valmiita ahdinsettejäkin. Luomukseni alkaa olemaan valmis.

Kyllä se vaan se oma polku on se paras polku :thumbup:

Mulle on ihan tuon taivaallisen sama mitä muut ajattelee millainen peli tuossa pihassa nököttää, oli kyseessä sittän 2- tahi 4-pyöräinen, yksi tahi useampikin kpl. Pääasia on että oma perse on niiden hankkimiseen riittänyt ja olen itse niihin tyytyväinen, kaikki muu on täysin epäolennaista :)

Back