• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

IF alensi vakuutusten hintoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kojiro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
CB1300 2007
33v
espoo
Ponareitakin on...

Fennia 680€/v
IF 909€/v
Tapiola 800 ja jotain /v

Että tämmöstä...

Busa K8, Helsinki, mies 44-v, bonarit 60/70

Tapiola 1.288 €/v
If 1.137 €/v
Lähivakuutus 1.005 €/v
Nordea 996 €/v
Lähivakuutus seisonta-ajallinen, kausi 6 kk, n. 790 €

Vaan kerhon ympärivuotinen meni vielä alle...ja saa vielä tarpeen vaatiessa seisotettuakin ajokauden aikana.

Mä otin just äsken tarjoukset Kawasaki z750 -04:een Iffistä, Pohjolasta, Tapiolasta, Turvasta ja Nordeasta. Nordeassa oli aikaisemmin vakuutukset. Liikenteessä 40% ja kaskossa 70% bonarit.

Nordea, Pohjola ja If oli suunnilleen samalla viivalla vuosihinta about 750eur. Tapiola reilu 630eur ja Turva saa mun vakuutukset hintaan 606eur
062802jumpie_prv.gif

Kovasti on näemmä if ruvennut vääntämään. Totutusti on Turva
ainakin TFMK-porukalle halvin ( jos ajelee entisessä neukkulassa
kuten Virossa jne, ). Siellä asiat hoituvat muutoinkin. Tällä kertaa
vaan pääsi käymään näin, että omalle pelille, joka on harvinainen ja vähätehoinen ja kuski ukko kaikenlisäksi, kalleusluokka kylläkin Hki,
tämä Fennia yllätti hinnoittelullaan ja kaupat tehtiin kaikilla mahd.
herkuilla n. kuuteensataan. Liikenteen bonus 25 %. Olen tästä
hinnoittelusta puhunut useammankin yhtiön edustajan kanssa ja
olen itsekin entinen sellainen, vaikkakin autopuolelta ja olen toden-
nut motoristien olevan ihan kelpo maksukuntoista väkeä ja tuovan
yhtiöön muitakin kuin mopoeuroja. Ovat näemmä laajemmaltikin
ottaneet laskimet käyttöön.

Näiden hintaerojen lisäksi toivoisin keskustelua korvaavuudesta. Omalla kohdallani olen pulassa, kun IF ei ole ainakaan vielä 8 kk:n korvauskäsittelyn jälkeen korvannut polveni huonoon kuntoon menon aiheuttamia vaikeuksia, vaan liikennevakuutuslakia tulkitaan omaksi eduksi. Kaikki muut korvausasiat sujuivat erittäin asiallisesti, mutta polveen jäänyt iso toimintavajaus kiellettiin. Asiantuntijoita ei haluta kuunnella, ja materiaalia häviää!
Se on vaan huomattavasti isompi ongelma, kuin +- muutaman sadan euron ero maksuissa. Toivoisin tästä keskustelusta jätettävän ulkopuolelle pyörien ja rihkaman korvaukset, koska niiden merkitys pahimmilaankin on pienimerkityksinen.

Kysyin sitten Tapiolasta tarjouksen, nyt on vakuutukset Pohjolassa, about 1000€ (20%/50%). Tapiolan tarjous luokkaa 1350€, tosin siinä oli 110€ lunastusetu mukana. Selvästi kalliimpi silti. Pyörä 120kW, 241kg, 1157 kuutiota.

Itse sain halvimman tarjouksen pohjantähdestä. Pohjola oli seuraavana. Nuo keskittämis jutut taitaa myös vaikuttaa noissa tarjouksissa. Mutta liian kallista kuitenkin.
Sama homma täällä. Aika harva näyttää edes kysyneen pohjantähdestä tarjousta. No ehtoihin en oo vielä tutustunu ku paperit tulee vasta tänään postissa, mut halvin on. Lisäks keskittämällä saa liikennevakuutukseen 5% ja kaskoon 10% lisäalennuksen.

Kysyin sitten Tapiolasta tarjouksen, nyt on vakuutukset Pohjolassa, about 1000€ (20%/50%). Tapiolan tarjous luokkaa 1350€, tosin siinä oli 110€ lunastusetu mukana. Selvästi kalliimpi silti. Pyörä 120kW, 241kg, 1157 kuutiota.
eek.gif
Näköjään aika yksilöllisiä noi tarjoukset. Toki mulla on Tapiolassa kahden auton, talon, pyörän, muksujen jne. vakuutukset jotka vaikuttaa hintoihin alentavasti. Mutta niin ne on ollut jo vuosia enkä koskaan ole saanut lähellekkään noin hyvää tarjousta mitä nyt.

Turva on muuten Tapiolan omistuksessa. Jos vakuutukset ovat Tapiolassa niin turva ei tee tarjousta ollenkaan ja päin vastoin.

Oikein reipas nuorimies soitti If:ltä ja kertoi, että vakuutusten hinnat ovat laskeneet. Kysyi sitten, että missä nykyisin on vakuutus ja paljonko maksan. Sanoin, että Pohjolassa ja siinä 800€ kasko ja liikenne yhteensä ympärivuotisessa. Laskeskeli siinä sitten, ja sanoi, että ei kai niin "halpa" voi olla Pohjolassakaan. Ei sanonut paljon heidän laskuri näytti. Että semmosta. Ihan mukavan tuntuinen kaveri, mutta kallista on kovin If:ssä mopoa vakuuttaa.

Itse kanssa pyöräytin kierroksen ihan vain sarastavan kevään kunniaksi
tounge.gif

Ajoneuvot:
- Suzuki Burgman 400 -99 bonarit 40/70%
- Renault Megane 1.6 -04 bonarit 60/70%
- Peugeot Partner 1.9D -99 bonarit 70/70%

Tapiola: 696e, 577e, 460e
IF (nykyinen yhtiö): 368e, 600e, 431e
Nordea: 530e, 579e, 372e
Pohjola: 600e, 625e, 412e
Turva: 645e, 599e, 461e

Tällä hetkellä Burgman vielä perinteisessä, seisonta-ajallisessa (860e vuodessa) seisomassa, mutta pitänee varmaan käyttöönoton yhteydessä tehdä joitain muutoksia = mopo yhä IF:ssä, mutta ympärivuotisessa ja 4-pyöräiset Nordeaan
cool.gif
Saakohan tuon ympärivuotisen muutettua taas syksyllä takaisin seisonta-ajalliseksi?
wink.gif

Itse sain halvimman tarjouksen pohjantähdestä. Pohjola oli seuraavana. Nuo keskittämis jutut taitaa myös vaikuttaa noissa tarjouksissa. Mutta liian kallista kuitenkin.
Sama homma täällä. Aika harva näyttää edes kysyneen pohjantähdestä tarjousta. No ehtoihin en oo vielä tutustunu ku paperit tulee vasta tänään postissa, mut halvin on. Lisäks keskittämällä saa liikennevakuutukseen 5% ja kaskoon 10% lisäalennuksen.
Joo mä kans päädyin pohjantähteen tarjous kierroksen jälkeen.
Gixeri 1000 K7
Liikenne+täyskasko ***e vuosi
Bonukset ***
Kaskoon pohjantähdessä ei saa ku max. 60% bonuksia mut silti oli halvin ku yhdelläkään firmalla 70% bonuksilla ja keskittämis alennuksilla+10%.
Fennia tarjos pohjat 1700e, sano myyjä että et sä halua ottaa tota, muutamalle muullekkin firmalle kuulosti Suzuki olevan lähes kirosana
biggrin.gif

Ai niin ja ympäri vuotinen vakuutus siis mulla.

No niin lasku tuli ,olikin eri hinta mitä tossa kirjoittelin eli bonukset kin oli nousut 35/60 + 5/10 keskittämis ale noihin+.Hintaa jäi n. 717e sitten kaiken kaikkiaan...

Saakohan tuon ympärivuotisen muutettua taas syksyllä takaisin seisonta-ajalliseksi?
wink.gif
Saanee varmaankin, muttei siitä juuri mitään hyötyä ole.
Siis seisonta-ajalliseksi ja tietty heti seisontaan. Keväällä tietty taas paluu seisonta-ajattomaan => vak.maksu talvikaudelta hipoo nollaa tuon reilun 30e/kk sijaan => vak.maksu koko vuodesta 6kk ajolla on n. 1/2 tuon seisonta-ajattoman vuosimaksusta
thumbs-up.gif

Näiden hintaerojen lisäksi toivoisin keskustelua korvaavuudesta. Omalla kohdallani olen pulassa, kun IF ei ole ainakaan vielä 8 kk:n korvauskäsittelyn jälkeen korvannut polveni huonoon kuntoon menon aiheuttamia vaikeuksia, vaan liikennevakuutuslakia tulkitaan omaksi eduksi. Kaikki muut korvausasiat sujuivat erittäin asiallisesti, mutta polveen jäänyt iso toimintavajaus kiellettiin. Asiantuntijoita ei haluta kuunnella, ja materiaalia häviää!
Se on vaan huomattavasti isompi ongelma, kuin +- muutaman sadan euron ero maksuissa. Toivoisin tästä keskustelusta jätettävän ulkopuolelle pyörien ja rihkaman korvaukset, koska niiden merkitys pahimmilaankin on pienimerkityksinen.
En tiiä miten yleensä Pohjolan korvattavuudet menee pyörä+ muissa hommeleissa, saattaa toimia varmaan hyvinkin...
offtopic
Omassa tapauksessa vajaa 5v. sitten sattunut työtapaturma on tähän mennessä aiheuttanutkin sitte melekosen sopan aikaseksi Pohjolan kanssa.
Yllättäen sitten on vaihtunut omista vakuutuksistakin firma...

Joo mä kans päädyin pohjantähteen tarjous kierroksen jälkeen.
Gixeri 1000 K7
Liikenne+täyskasko 825e vuosi
Bonukset 30/60
Kaskoon pohjantähdessä ei saa ku max. 60% bonuksia mut silti oli halvin ku yhdelläkään firmalla 70% bonuksilla ja keskittämis alennuksilla+10%.
Fennia tarjos pohjat 1700e, sano myyjä että et sä halua ottaa tota, muutamalle muullekkin firmalle kuulosti Suzuki olevan lähes kirosana  
biggrin.gif

Ai niin ja ympäri vuotinen vakuutus siis mulla.
Itse vaihdoin juuri Pohjantähteen. Seisonta-ajaton ~ 800eur ==> seuraava competitor pääsi tarjouksessaan johonkin 1050eur luokkaan. Ei ollut vaikea valinta. Niin ja 25/60 bonarit ja liikenne sekä kaskovakuutukset.

kysyin ifin ympärivuotista vakuutusta k7 1000 gixuun. yli 350e kalliimpi kuin turvan vastaava..
+turvasta 10 bonaria/kesä liikenteeseen  
062802moto_prv.gif

ikä:26
bonarit:40/70

Back