• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

IF alensi vakuutusten hintoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kojiro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyörä : Honda Hornet CB600 -07
paikka: Seinäjoki
ikä: 25
sukupuoli: Kauhee letku!!

HUOM.!!!!
ei vakuutuksia ennestään kyseisissä yhtiöissä, PAITSI If:ssä...
(Yritys, kiinteistöt, ajoneuvot, jne. )

Tapiola = 750 €
Pohjola = 880 €

If = 1880 € (aluksi tarjottiin 2100 € )

Kaikissa vakuutuksissa samat ehdot: ympärivuotinenvakuutus, täyskaskolla.

Pari litraa löpöö irtoo tolla hintaerolla .

biggrin.gif

Mulla tuli Pohjola reilu pari sataa halvemmaksi busan vakuutuksissa kuin IF. Kilpailutin kaikki muutkin yhtiöt ja Pohjola oli halvin. Näin Jyväskylässä ja 30/70 bonareilla.

-04 R1 IF:n ympärivuotisella ja täyskaskolla 1022 / vuosi liikennevakuutuksen 30 ja kaskon 70 bonareilla täällä mualla. Ikää kuskilla 38 v.

Hyvä ketju! Näistä IFfin vakuutuksen alenemisista virtaa saaneena kävin kysäisemässä myös Turvasta alennusta, ja sieltä saikin n. 400 halvemmalla vakuutukset VFR:lle.

Hassua miten noi hinnat heittelee pyörän mallin mukaan.. Kyselin tuollaiseen vanhaan 73hp Suzuki GS650g:hen, niin If tarjoaa ympärivuotisen lähtöbonareilla 230e/v..
biggrin.gif

Ei sinänsä paha. Muistelen, että esim. vastaavan tehoiseen, ikäiseen ja painoiseenXJ600:seen olis ollut kalliimpi..
nixweiss.gif

Kawan kymppiärrä vaihtoehtoisesti tais pyöriä liikenteen osalta jossain 2000e/v..
crazy.gif

Seisonta-ajallinen tuohon kardaani-suitsaan olisi ollut 587e/v eli 6kk ajoajalla 293e, 3kk ajoajalla 147e jne..
Pitää nyt katsoa käviskö hakemassa pyörän pois, niin sais puuttuvan lenkin paikattua.. g550,gs650,gs750,gs850,gs1000..

Tulipa siinä tänään käytyä vakuutusyhtiössä ja Ifffille goodbye..... Mitäs eivät ole suosiolla alentaneet hintaa, joten enpä viitsinyt edes käydä tarjousta vonkaamassa suotta.
Meinasin mennä ekaksi Pohjolaan mutta onnistuneesti osasivat pitää tänään konttorin kiinni, joten Lähivakuutus sai sitten uuden asiakkaan. Ja nyt ei tarvi enään laitta seisontaan mopoa...ajelemaan vois lähteä kun vaan olis keliä....
biggrin.gif
biggrin.gif

Tänään kyselin if:in hintoja puhelimitse, vaikka pohjolan olen jo valinnut. Homma meni jotenkin näin:

If-tyttö: Riikka puhelimessa, kuinka voin auttaa?

Minä: Joo kuulin että if on laskenut vakuutusten hintoja.
Pystytkö antamaan mulle tarjouksen puhelimitse?

If-Tyttö: Joo tottakai. Otetaan eka toi henkilötunnus

Minä: XXXXXX-XXXX

If-Tyttö: Onko sulla sit seuraavaks ajoneuvon rekisterinumero?

Minä: XX-XXX

If-Tyttö: Joo tässä lukee Suzuki GSX-R 1000, vm.2002 ja tehoja on 118 kilowattihevosvoimaa (
nixweiss.gif
)

Minä: jotain sellasta...

If-Tyttö: Täs menee hetki kun tää lataa tän tarjouksen

Minä: Jeps. Pohjolassa maksaa liikennevakuutus isokaskolla 1352e/v, kiva kuulla mitä teillä tarjotaan...

If-Tyttö: Joo meidän vakuutukset on kyl nyt tositosi edullisia! No nyt tää tuli....... eli tää ois liikennevakuutuksella ja isokaskolla... ööh... 2450e/v.... Laitanko sulle paperit tulemaan?

Minä: no jos mä mietin vielä, kiitos kuitenkin...  
033102ass_1_prv.gif

Väinössä: If:242,31e Tapiola:150,79e
GTR: If:411,06e Tapiola:165,57e
Hinnat on 70% bonuksilla
eli vielä jäi vakuutukset Tapiolaan.

Eipä kannata siirtää mopoa IFiin vieläkään 808€
Pohjola 795€. Merita 720€. Turva 1027€. Tapiola 1027€. 1.4-31.10 Tapiola ja turvassa ajoaika
ghostface.gif

Boonukset 40/70%

Hyvin heittää hinnat. Minä olen 34 v. ja alla tuo ZZR 1100 Kawa ja silti If antoi selkeästi edullisimman. Ei oikein logiikka passaa kun katselee noita hintoja mitä täällä näkyy. Mut sehän ei tietenkään mua haittaa.
wink.gif

Hyvin heittää hinnat. Minä olen 34 v. ja alla tuo ZZR 1100 Kawa ja silti If antoi selkeästi edullisimman. Ei oikein logiikka passaa kun katselee noita hintoja mitä täällä näkyy. Mut sehän ei tietenkään mua haittaa.
wink.gif
Ovat tietennii laskeneet väärin ja kun olet ollut puolivuotta onnellisesti asiakkaana, tulee korjattu vakuutuskirja ja lasku -> hymy hyytyy!  
tounge.gif

If:issä ympärivuotinen täyskaskolla ja täysillä bonuksilla 612€/v.,tippui seisonta-ajalliseen verrattuna (5kk. seisonta-ajalla) n.100€ ja Pohjolaan verrattuna yli 100€ halvempi.

wink.gif
Ovat tietennii laskeneet väärin ja kun olet ollut puolivuotta onnellisesti asiakkaana, tulee korjattu vakuutuskirja ja lasku -> hymy hyytyy!  
tounge.gif
Joo ainakin Tapiola osasi tuon väärin laskennan.. Yhdessä pyörässä oli mm. kotikunta edellisen omistajan mukaan ekassa laskussa. No, pahoittelivat sitten ja lätkäsivät lisää laskuun summaa.

Toisessa taas hinta oli erityisen edullinen tehokkaan kyykyn vakuutukseksi, joten varmistin, että on oikein. Vakuutteli, että kyllä on ja päätin ottaa vakuutuksen. Seuraavana päivänä käsittelijä soitti ja pahoitteli, että olivat kämmineet jotain ja hinta pompahti n.30%, jäi sitten ottamatta..
kaboom.gif

Nyt on kaksi pyörää siellä vakuutettuna ja laskujen loppusummat on 13e vuodessa kun vain talvet ajelen noilla.. Vähän pitää ottaa takaisin..
wink.gif

Turvassa 184e liikennevak. 70 ponnareilla ympärivuotinen, suzuki 1400. 29v kuskilla ikää ja asuu maalla
biggrin.gif
tounge.gif
sport05.gif

Back