• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iconin rotsit(erityisesti Skull)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Räkä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites te ootte noitten koot valinnu
Kaupassa. Ei ihan sovittamatta viiti tilailla. Karsee rumba sitten jos tuleekin huono koko.

Mun mielestä Iconin koot oli vähän semmosta reilua amerikanpaksukaisten mallia. Eli mulle 95kg 192cm ruhoon olisi L ollut aika jämpti, mutta liian lyhyt. XL oli sitten hiukka väljä ja sopivan pituinen. Otin sitte ton vähän väljän ettei mee ihan naurettavaksi kun hihat loppuu kyynärtaipeisiin.

Normaalisti mulla on kamppeet vähintään XXL tai isompia, mutta Iconin kokotaulussa toi olis ollut ihan karsee teltta jo vyötärön- & rinnanympäryksellä mallaillen.

Tuo Metricbikes ei sitten lähetä suoraan suomeen, joten se siitä sitten. Pitänee ottaa yhteyttä tuohon ebay-myyjään jos vaikka lähettäisi, ja jos VISAlla voisi maksaa.
Kaikki PayPal:n hyväksymät luottokortit kävi tolle Flyin Brian/Rider's Discount puljulle ja lähetys lähti päivän-parin päivän sisällä maksusta. PayPal-maksu pitäisi olla myös johonkin rajaan asti suojattu vedätysten varalta eli tuplavarmistus kun Luottokunta suojaa jonkin verran maksujaan myös.

Tilasin itelle jenkeistä skull takin,skull kypärän ja repun http://www.metricbikes-superstore.com/icon35.php nettikaupastasta, tuli toimituskuluineen maksamaan 620e
Tosin kaveri joka asuu jenkeissä tilas ne ensin kotiinsa ja sit lähetti mulle. aikaa meni n.2viikkoa kun paketti oli joensuun tullissa.
Nyt pitäis just lähteä hakemaan emännän kitty takkia tullista, oli tänään tullu sinne  
tounge.gif
Nyt kun on selvää kokemusta sinulla, niin mikä on todellinen tulliprosentti nahkatakeille jenkeistä?
Tulliahan noista ei mene mitään kun lahjana tulivat yksityisen henkilön kautta. Muutamia kymmieniä euroja piti kaverille maksaa lähetyskuluja ja kipurahoja että laitto tulemaan.
Muuten tulee ne verot n.4% + alv 22% hinnasta ja toimituskuluista jos liikkeestä suoraan tilaat.

Jos mielekiintoa on niin saattais kaveri muillekkin lähettää.
Jos halukkuutta niin voin kysyä.

Se "lahjana lähettäminen" on sitten tullipetos, jos vastaanottaja maksaa siitä tavarasta kuitenkin lähettäjälle. Vaikka ei kukaan näin pieniin juttuihin kiinnitä huomiota, en minä ainakaan liikaa sitä mainostaisi jos sopivan kaverin tuntee...

Se "lahjana lähettäminen" on sitten tullipetos, jos vastaanottaja maksaa siitä tavarasta kuitenkin lähettäjälle. Vaikka ei kukaan näin pieniin juttuihin kiinnitä huomiota, en minä ainakaan liikaa sitä mainostaisi jos sopivan kaverin tuntee...
No saahan niistä verot maksaa jos haluaa..

No, nyt on pieni tilaus pistetty tonne Flyin Brian/Rider's Discount - Ebaykauppaan.

Tulee Seuraavat:

Icon Skull
Icon Daytona
Icon Motorhead
KBC VR-2 Stealth

Eli kolme rotsia ja yks kypärä. Toimituskulut noille noin 120e, joten ihan kohtuullisiin hintoihin pitäisi jäädä koko tilauksen. Seurataan miten homma etenee, palaan asiaan kun tietää takkien kokonaishinnan tulleineen,alveineen ja postikuluineen.

Ja nuo iconin kamppeet ei oo sit mitään sade/kylmän kelin kamoja. Mut kyllä nuo kesällä menee ja esim. skullin takki on yritetty ostaa multa 3kertaa päältä kaupungilla
tounge.gif

hehe,

emmä ainakaan edes haluis kulkee semmosissa kamoissa, jotka käy jokakeleihin helteistä jääsateisiin. Ihan kelien mukaan pukeudutaan.

Ja semmosia kamoja ei edes tulla keksimään jotka toimis kaikissa säissä - jostain syystä tulee mieleen ikivanha määritelmä:
vuodesohva: se on huono vuoteena, sekä huono sohvana.
033102bebe_1_prv.gif

Ja nuo iconin kamppeet ei oo sit mitään sade/kylmän kelin kamoja. Mut kyllä nuo kesällä menee ja esim. skullin takki on yritetty ostaa multa 3kertaa päältä kaupungilla  
tounge.gif
Kyllähän tuo on tiedossa, mutta mitäpä mopolla tekisikään sadekelillä tai kylmällä säällä. Parempi sillon on käyttää muita kulkupelejä.

Hienosti pelasi Flyin' Brianin putiikki. Takki tuli jenkkilästä kotiovelle alle viikossa. Toimitusseurannan mukaan paketti oli jo perjantaina aamusta Suomessa, mutta kotimainen posti sai vasta tänään paketin perille.

thumbs-up.gif

Ei tarvinnu sitten tullipostista hakea? Kertaas vielä, mitkä oli kustannukset, täähän kuulostaa hyvältä.

Mulla tuli just jokuaika sitten jenkkilästä CruiserCustomizing.com:ista kamat saksan kautta suoraan himaan, ja paikallisesta postista piti hakea, kun en sattunut olemana kotona. Ei menny tullia alveineen, kuten edellisellä kerralla, olen erittäin tyytyväinen.

Nyt vaan kaivelee tullin toiminta, satunnaisestiko ne niitä paketteja nappaa sivuun, ja lätkää tullia+alv:tä, vai mitä ihmettä? Ois kiva tietää etukäteen, on meinnaa iso ero kustannuksissa.
veryangry.gif

Sillä on ainakin merkitystä onko lähettäjänä yksityinen vai liike. Meinaan nuo liikkeen lähettämät jääfä halpommin tulliin.

http://www.terrapowersports.com/
Pitäisi toimittaa myös suomeen. Satasen halvemmat hinnat nahkatakilla, mitä tossa ebayn takkikaupassa. Miinusta sivustosta, että hinnat saa vain täyttämällä sähköpostiosoitteen tuotteen quoteboxiin.

edit:
Pelkälle takille postit suomeen
USPS Airmail Parcel Post - $47.70
USPS Global Express Mail (EMS) - $60.30

Pitäisi toimittaa myös suomeen. Satasen halvemmat hinnat nahkatakilla, mitä tossa ebayn takkikaupassa. Miinusta sivustosta, että hinnat saa vain täyttämällä sähköpostiosoitteen tuotteen quoteboxiin.
En tiedä mitä tuolla maksaa, mutta noita Skull-rotseja saa 350-370 USD jos jaksaa tarpeeksi seurata eBayta.
Minua ei nuo pääkallot innosta niin päädyin toiseen malliin.

Pitäisi toimittaa myös suomeen. Satasen halvemmat hinnat nahkatakilla, mitä tossa ebayn takkikaupassa.
Huomasit kai että tuolla Brianilla eBayllä on se "Best Offer" nappula jolla voi tingata? Tota perusmallin Motorheadiä mainostaa 350$ ja tarjosin 270$ ja myi heti eli varmaan olis enempikin pudonnut.
jeps,
itseasiassa pyysin tarjousta isommasta paketista, minkä saatan tilata. Toki koitan tingata viimosesta tarjouksesta
smile_org.gif

Eli mitäs niitä oli - MC-Sport, Allright, Riku Motor. Luulis Turustakin löytyvän joku putiikki?
nixweiss.gif
Ei löydy uhan Turusta vissiinkään, mut Raisiosta löytyy ihan näinä päivinä... Powerbikeen on tulossa Iconilta tavaraa, vissiin viime viikolla piti jo tulla, mut eipä kuulunut. Luulenpa, että kyseisessä firmassa on hinnatkin ihan kohdillaan - ainakin jos Suomen tasoon vertaa...

Joo, tuolta briansin putiikista lähtee Motorhead tiukkaan hintaan 257$ , eli ei tuo 270$ mitä Talttapää maksoi ole hirveästi yli tiukan hinnan.

Meidän 3 ICONin rotsia ja yks KBC:n kypärä lähti matkaan 27.3, saa nähdä koska ovat perillä.

Ei hirveästi tingi, vaikka mitä ottaisi, noi vikat hinnat on kyllä viimeisiä hintoja.

Ite tuli tilattua kans tuolta jenkkilästä tuo iconin crest rotsi ja sain sen hintaan 389usd.
Ja kun takin lopulta sain itselleni, niin takille jäi kaikkinensa kuluineen piirun alle 450ekeä.
Ja olen ollu tosi tyytyväinen takkiin.

Ja ite otin tuon omani ihan noilla mittaus tuloksilla(XL) ja takki istuu ku sormi perseeseen, Eli loistavasti(186/92 täyttä terästä).

Suosittelen takkeja.

paljonko tuossa brianin ebay-puljussa maksaa Skull-rotsi?

edit: tai siis 600 se maksaa, mutta paljolla se lähtee
smile_org.gif

Back