• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iconin rotsit(erityisesti Skull)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Räkä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
FC-moton sivuilla olen tuota skull mallia kuolannu, mutta suolainen hinta hirvittää(540€). Saako tota mistään edukkaammin ja jos jollakulla tuollainen on niin mielipiteitä kehiin
smile_org.gif

34311-3050415.jpg

Eikös Lahtelainen Rikumotor aloittanut Iconin nahkojen maahantuonnin ja luvannut että oman maahantuonnin ansioista hinnat olisi n. 30% halvemmat...?

Rikulta ostin syksyn rompepäiviltä legiontakin josta maksoin 530 €. Tiedä sitten, teinkö viisaasti.
blush.gif

Ei tuo kauheen pahalta hinnalta kuulosta.Katselin kx-centeris ja muistaakseni 860e.Nyt viimmex kun kävin oli alessa mut siltikin kalliimpi..

Terve,

Oot tietenkin käynyt katsomassa rotsin zoomauskuvat, ja speksit www.rideicon.com:ista? Hyvä
wink.gif

Ostin Crest:in, joka on muuten samanlainen kuin tämä, paitsi kuvioinniltaan. Ostin rotsin nimenomaan laadun vuoksi, ja juurikin saksasta FC-Motosta, missä oli paras hinta (tarjous 503€). Tuli viikossa kotiovelle ilman ongelmia. Käyttökokemusta ei vielä ole, innolla oottelen kelejä, kun pääsee cruisaa se päällä
cool.gif

En tuon hintaista rotsia ostais sikana säkissä, ja kävinkin (vastaavaa mallia) ensin messuilla sovittamassa, jolloin näin minkälaatuinen takki oli, ja _ennekaikkea_ oikean koon. En oo sitä tyyppiä, että rupeen puliveivailemaan takaisinlähetysten kanssa.

Enkä itse luottais muiden antamiin "arvioihin" takin hyvyydestä/huonoudesta, meillä kaikilla kun tuppaa olemaan _niin_ erilaiset käsitykset näistä asioista.

Joooten tätä samaa neuvoa et taida päästä pakoon; kannattaa tehä pikku reissu lähimpään liikkeeseen, jossa roikkuu tommonen näytillä (tarkista puhelimitse), ja sovittaa. Säästyt isolta v**utukselta ja vaivalta, jos se ei olekaan mieleinen. Ja jos on, niin saat tietää oikean koon.

Eli mitäs niitä oli - MC-Sport, Allright, Riku Motor. Luulis Turustakin löytyvän joku putiikki?
nixweiss.gif

Rikulta ostin syksyn rompepäiviltä legiontakin josta maksoin 530 €. Tiedä sitten, teinkö viisaasti.
blush.gif
Mä sovitin syksyllä niitä upeita pinkkejä chapseja samaisessa paikassa, jätin kuitenkin ostamatta että säilyy katu-uskottavuus  
biggrin.gif
Niillähän sitä uskottavuutta vasta saisikin. Ei olis kaikilla.  
biggrin.gif

Veikkaan ettei olis kellään muulla, ei ainakaan kovin monella... on ne sen verran reteet  
biggrin.gif

i43803.jpg

Tilasin itelle jenkeistä skull takin,skull kypärän ja repun http://www.metricbikes-superstore.com/icon35.php nettikaupastasta, tuli toimituskuluineen maksamaan 620e
Tosin kaveri joka asuu jenkeissä tilas ne ensin kotiinsa ja sit lähetti mulle. aikaa meni n.2viikkoa kun paketti oli joensuun tullissa.
Nyt pitäis just lähteä hakemaan emännän kitty takkia tullista, oli tänään tullu sinne
tounge.gif

Tilasin itelle jenkeistä skull takin,skull kypärän ja repun http://www.metricbikes-superstore.com/icon35.php nettikaupastasta, tuli toimituskuluineen maksamaan 620e
Tosin kaveri joka asuu jenkeissä tilas ne ensin kotiinsa ja sit lähetti mulle. aikaa meni n.2viikkoa kun paketti oli joensuun tullissa.
Nyt pitäis just lähteä hakemaan emännän kitty takkia tullista, oli tänään tullu sinne  
tounge.gif
Nyt kun on selvää kokemusta sinulla, niin mikä on todellinen tulliprosentti nahkatakeille jenkeistä?

Eli jos takin ostohinta on esimerkiksi 200€, niin tullia siihen päälle 8€, ja tuohon alvi päälle, eli kokonaishinta 253,76€?

Minkä verran on tuosta kyseisestä liikkeestä postikulut, jos tilaa suoraan suomeen ilman kaverin välikättä?

(Takki+postikulut)*1,04*1,22 lähtisin ite laskemaan eli tulliin kaikki kulut mukaan ja alvia sitten vielä tullin päälle koko potista.

Oma Iconin Motorhead -takki tulis tuolla kaavalla Express pikapostikuluineen olemaan:
270eur*1,04*1,22=~340eur.

Sopii mulle, kun AllRightilla yrittävät kyniä muistaakseni 460 eur samasta rotsista. Ois tietty voinu yrittää tinkiä, muttei niillä ollu just sitä väriä mitä halusin niin olis joutunut tilaamaan kuitenkin.

Edit. Tilaus siis vetämässä täältä:
http://stores.ebay.com/Flyin-Brians-Deals

Ukon kaupassa on systeemi jolla voi tarjota alle pyyntihinnan ja äijä sitten vastaa sopiiko. Yksivärinen Motorhead lähti suorilta 270 dollaria + postikulut eli vissiin olisi alempaakin voinut kokeilla kun niin äkkiä antoi periksi.

Puljan luotettavuudesta tms. ei oo mitään haisua. Palailen vaikka kun takki on Suomessa.

(Takki+postikulut)*1,04*1,22 lähtisin ite laskemaan eli tulliin kaikki kulut mukaan ja alvia sitten vielä tullin päälle koko potista.
Tuo on hyvä nyrkkisääntö. Oikeasti tulli ja ALV lasketaan erikseen ja tullia ei tarvitse maksaa, jos se jää alle 10eur. Ja siitä "tullista" maksetaan ALV vaikka itse tullia ei tarvitsisi maksaa...
Esim. takki+posti yht. 290USD eli n. 220 euroa:
Tulli = 220eur*4%=8,80eur
ALV = (220eur+8,80eur)*22%=55,30eur
Tullille maksetaan siis tässä tapauksesta vain tuo ALV 55,30eur, koska se tulli jää alle 10 eur.

Mites te ootte noitten koot valinnu, kun toi mittasivuun
jos olisi luottaminen, niin XS olisi iso meikäläiselle (177/80). Käden pituus mulla niskan keskelle 27" ja rinnanympärys 39". Eli kuinka paljon noihin nyt pitäisi ottaa "löysää" lisää, jotta alle sopisi panssarit ja vähän vaatettakin?
Muuten tuo iconin Back Protector & Armor ei vaikuta yhtään hullumalta setiltä ja hintakin kohillaan.

Mites te ootte noitten koot valinnu, kun toi mittasivuun
jos olisi luottaminen, niin XS olisi iso meikäläiselle (177/80). Käden pituus mulla niskan keskelle 27" ja rinnanympärys 39". Eli kuinka paljon noihin nyt pitäisi ottaa "löysää" lisää, jotta alle sopisi panssarit ja vähän vaatettakin?
Muuten tuo iconin Back Protector & Armor ei vaikuta yhtään hullumalta setiltä ja hintakin kohillaan.
Siis jos puhut nahkarotseista, niin käy sovittamassa iconin takkia jossain, niin pääset parhaiten koosta selville. Itse olen 184/85, ylimääräistä ei ole yhtään, mutta L on pienin mikä minulle menee päälle, varsinkin jos suojaa alla. En kyllä usko että sinulle on M hirveästi liian iso, kaveri on samaa kokoa, ja on tilaamassa Skulls-rotsia M-kokoisena.

Tuo Metricbikes ei sitten lähetä suoraan suomeen, joten se siitä sitten. Pitänee ottaa yhteyttä tuohon ebay-myyjään jos vaikka lähettäisi, ja jos VISAlla voisi maksaa.

Back