• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iäkkään rouvan kommentti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jarozlaw69
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
omg.gif
Tänään taas lenkillä eräs pappara heilutti nyrkkiä kotopihalta, kun köröttelin autojen keskellä ohi kuuttakymppiä. Jälkeenpäin harmittaa, että olisi pitänyt heittää uukkari ja mennä kysymään mitä asiaa. Olis samalla voinu vetästä pienen avotillikan poskipäähän.
biggrin.gif

miksi ne kaikki vanhetessaan ryhtyisivät moottoripyöriä vihaamaan?  
cool.gif
mää luulin et se ois semmone joku geenijuttu
Yleensä pelkästään ne mummot jotka asuvat mutkatien varrella, tai ajavat autolla, tai on lapsenlapsia kenen kanssa käyvät kävelyllä hyvän "pätkän" varrella, vihaavat motoristeja. Pätee vissiin kaikkiin ihmisiin, paitsi niihin, joilla on prätkä...paitsi tietysti taas jotkut yksilöt
tounge.gif

olipas taas turha...

82 vuotias äitini olisi valmis kyytiin milloin hyvänsä, onneksi voidaan vedota siihen että ei ole hänelle sopivia varusteita, tosin hän ei ymmärrä miksei voi pikkulenkkiä heittää koska onhan hänellä hyvä pilkkihaalari ja pyöräkypärä, että silleen...

Älkää suotta tuulettako, nuo kommentit johtuvat yksinkertaisesti dementiasta: Lähimuisti pätkii, mutta ajatuksiin tulvii muistoja ajasta jolloin kukkahattu ei vielä ollut kasvanut päähän kiinni
cool.gif

Eiköhän kaikki vanhemmat ihmiset ole olleet nuoria joskus, yleensä ihmisestä ei kasva tiukkapipoa, vaan se on ollut tiukassa aina. Vanhemmiten moni vaan rohkaistuu kertomaan mielipiteensä avoimemmin.

Jos mieli on avoin nuorena ja avoin uusille asioille, niin kyllä se on sitä monesti vanhemminkin.

Mä sain kehuja kun varoitin kaupan pihalla olleita vanhempia naisihmisiä juuri ennen kuin käynnistin pyörän.

Ei kaikki vanhukset oo ilkeitä.
thumbs-up.gif
itse tein samoin, mutta kuinka ollakkaan kun lämäytin käyntiin niin 4:stä mummosta 3 hyppäs ilmaan ja yksi nauroi melkein kuollakseen
biggrin.gif
Koska maailmaan mahtuu hyvyyttä vain rajallinen määrä niin tein eilen yhden rekisterikilpeen nojaavan mopopojan kanssa päinvastoin. Tuppi puoleen väliin ja starttinappulaa. Ei helvetti, että se pelästyi ja loikki kauemmaksi.
033102bebe_1_prv.gif

biggrin.gif
buttrock.gif
mopopojathan on aina viittomassa että tuppinurin kun niitä jossain kadunkulmassa näkee... oli varmaan ikionnellinen.

ainoot naikkoset jotka on miulle tullu positiivises mieles juttelee on ollu suunnillee miun ikäsii ;) valittajat onkii asia eriksee
biggrin.gif
yks kääkkä mummo ja ukko miut yhen mutkatienvarrella käskeny tiensivuun huitomalla ja molemmilla kerroilla pysähyin. Heti se alkaa "vittuku täs on 40 rajotus ja kaikki kakspyöräset vetää ku viimosta päivää..."

Tapahtuipa tässä....Kaunis noin 40v nais immeinen parkkipaikalla keikahteli mopon viereen ja tokaisi " kaunis pyörä sulla.. ihania vehkeitä" siihen sitten murahdin jotta - tämmönenhän tää... rouva ? sitten kiristi otetta ja kovemmalla äänellä jotta "TODELLA kaunis pyörä ja kiva mökkeily / ajelu kelikin näyttää olevan" siihen sitten jotta .. onhan tuo.... ja
062802moto_prv.gif
käyntiin och baanalle... meni noin 3 minuuttia kun tajusin
withstupid.gif
siinähän meni selänpesu sivu suun
tounge.gif
blush.gif

Viime keväänä mulle kans sanoi yks kuuskymppinen todella upean näköinen nainen että "on sulla hyvän näkönen mopo". Kun vilkaisin olan yli niin oma vaimohan se siellä
biggrin.gif

Että silleen ...

Käytiin joskus kauan sitten kylässä vaimon vanhempien perhetuttujen luona. Siellä sitten juttelin eläkkeelle jääneen tosi ankaran kansakoulunopettajattaren kanssa (vaimon entinen ope). Tämä rupesi yllättäen kyselemään, että millainen pyörä minulla on. Lyhyehkön keskustelun aikana kunnioitus vanhusta kohtaan hiukan muuttui.

...nuorena oli minullakin sellainen kakspuolikas…
smile_org.gif

...sitten piti lopettaa, kun se ajaminen oli niin raskasta…
confused_orig.gif
sad_orig.gif

...varsinkin talvella…
confused_orig.gif
bowdown.gif

...kun teitä ei ollut aurattu
bowdown.gif
bowdown.gif

Vaimoni (50vee) on alkanut suhtautua posetiivisesti mouttoripyöräilyyn. Kyllä vanha nainenkin lämpiää mouttoripyörille, vaikkakin hitaasti, mikä on ymmärrettävää tuossa iässä.
062802moto_prv.gif

Vaimoni (50vee) on alkanut suhtautua posetiivisesti mouttoripyöräilyyn. Kyllä vanha nainenkin lämpiää mouttoripyörille, vaikkakin hitaasti, mikä on ymmärrettävää tuossa iässä.
062802moto_prv.gif
Noh noh, oma anoppini ei ole vielä täyttänyt viittäkään kymmentä ja oli hyvinkin myyty ensimmäisellä kyydissä olo kerralla (lämpesi siis hyvinkin nopeasti
tounge.gif
). Hyvä kun sain ylipäätään ravisteltua pois kyydistä. Oli elämänsä ensimmäistä kertaa moottoripyörän kyydissä tuolloin ... Ensimmäisen kerran jälkeen useamminkin kyllä ollut!
062802jumpie_prv.gif

Käväsimpä mopottimella kaupassa päivänä eräänä. Hämmästyin tosiaan, kun luokseni käveli vanhempi rouva (oma arvioni noin 80 vee). Ensin olin aivan varma, että saamani palaute ei tosiaankaan tule olemaan mieltä ylentävä. Onhan nuo moottoripyörät monesti heidän mielestä vain helvetinkoneita ja niillä liikkuvat ihmiset häiriintynyttä joukkoa
033102bebe_1_prv.gif

Vaan toisimpa kävi
omg.gif

Rouva ylisti moottoripyöräilijöitä avoimesti ja kertoi ihailleensa mopottimia aina ja pitävänsä niitä "jumalaisina" välineinä. Hän oli joskus vuosikymmeniä sitten ollut vespan kyydissä, mutta ne ei ole hänen kertomansa mukaan mitään ihan oikeaan moottoripyörään verrattuna
buttrock.gif

Keskustelusta jäi aikas hyvä fiilis
biggrin.gif

Onkos muut tavannut yhtä positiivisesti moottoripyörätouhusta ajattelevia iäkkäämpiä naishenkilöitä
blush.gif
Ettei vaan selänpesijäksi yrittänyt värvätä
062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
omg.gif

Jaa että 50vee nainen vanha... Toivottavasti vaimosi ei lue tätä foorumia, vois tulla sanomista
wink.gif
Itse pääsin pyörän kyytiin pari kertaa joskus nuoruudessa ja siitä jäi kaipuu taa joskus päästä jonkun kyytiin. Meni sitten yli kaksi vuosikymmentä ennenkuin seuraava tilaisuus tuli ja vasta uuden kumppanin myötä onnistui vakituisempi kyytiläisenä olo. Nyt neljäs kesä kyydissä ja jokunen viikko sitten otin pari ajotuntia (
sport05.gif
korttihan mulla jo on...) ja olen sittemmin harjoitellut kevarilla ajamista. Ajaminen sujuu suht ok, mutta kytkimen ja kaasun käyttöä, hidasajoa yms täytyy vielä harjoitella ennen kuin tiedän, tuleeko minusta jatkossa itse ajava vai edelleenkin kyytiläisenä pysyvä vanhempi naishenkilö
blush.gif

Back