• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyviä vinkkejä keskiseisontatuelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Salmon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hommaa voi avittaa vielä siten,että tyontää mopoa eteenpäin,jarruttaa etujarrulla sekä polkaisee keskijalan maahan samaan aikaan,etujouston palautuminen aiheuttaa sen että pyörä on ikäänkuin menossa jo jalalle,siihen vielä kehon painopisteen muutos+pieni nosto.niin vot..Tätäkin voi harjoitella parin kaverin kanssa.
wink.gif

Sivutuki alas, itse pyörän päälle,käsi jarrukahvalle ja vedät jalkatappeja vasten pyörän keskituelle. Jos meinaa kaatua, niin kallista sivutuelle. Jos ei eka nykäisyllä nouse, niin etujarrulla pidät paikallaan ja eikun uudestaan
062802jumpie_prv.gif

Kyllä olikin hienot linkit, kätevästi käy...

haaveena vaan täällä toistaiseksi tuo helppous!! Kerran olen onnistunut, enkä ole koskaan ollut niin hikinen ja lääpästyksissäni kuin silloin, kun ukon ohjeiden mukaan riuhdoin ja kiskoin ja seisoin tuen päällä ja vissiin jo hypinkin siinä...mutta onnistuin. Jälkeen en ole kai koittanutkaan, en jaksa edes ajatella!

Alas saaminen on toisenlainen näytös, se kyllä onnistuu...mutta näky on varmaan melkoinen, kun sivusta ei jaksa pitää pystyssä pyörää kuitenkaan ja samalla kiskoa sitä alas, joten parempi istua päälle...ja kas, jalat ei yllä lähellekään maata...! Ihme etten ole kertaakaan kaatanut pyörää tossa touhussa vielä!

pirkkavinkki!!
viritä puolenmetrin jatko keskiseisontatuen polkasimeen.
Näin saat näppärän apuvälineen helpottamaan keskiseisontatuelle nostoon.
Näyttää tosi hyvältä myös.

Itse olen käyttänyt keskiseisontatukea mp:n pyöräyttämiseen autokatoksessa 180 astetta. Voi ajaa etuperin pyörän katokseen, nostaa pyörän keskiseisontatuelle ja pyöräyttää pyörän ympäri...taas aamulla pyörä valmiina lähtöön oikeaan suuntaan..
062802jumpie_prv.gif

Tekniikka ei kummoinen ole, kallista pyörää itseesi päin ja samalla pyöräytä vasemmalle, pari kolme kertaa tekee niin tuo 180 astetta saatu käännettyä. Olen kokeillu VFR:llä (paino 240Kg) ja nykyisellä K1200RS:llä (painoa 285Kg) ja molemmilla menee ihan ok. Homma varmaan toimii myös parkkipaikalla jossei halua peruutella..;). Mutta jokainen voi kokeilla hommaa tietysti omalla vastuulla....

Back