• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyviä vinkkejä keskiseisontatuelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Salmon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Salmon

Ugalabugala
Sijainti
Algebra
juu eli oon vähän arkaillu käyttää keskiseisontatukea ku pelottaa että sit on mopo kyljellään.viimeksi tänään tallissa yritin ja ei perkele eihän siitä tullu kun rytmihäiriöitä.
eek.gif

jos on hyviä vinkkejä niin laittakaa tulemaan
lookaround_orig.gif

Vasen käsi stongalle, oikee perän kauhukahvoille (jos semmoset on) sit oikeella jalalla tuntuma tukeen ja kokeilu et alusta on ok. Kun toteat että tuki ottaa oikein maahan ni sit ei muutakun koko painolla polkasu/seisomaan siihen keskiseisontatuen "nuppiin" ja ehkä pieni nosto samalla oikeella kädellä perästä. Mun Yammu ainakin oikeen pompsahtaa tuellensa... Ei ole voimalaji mikäli insinöörit on tuen oikein suunnitelleet.  
wink.gif

Polkasu seisontatuelle ja jos on kahva tai takarungosta samalla kiskasu takayläviistoon.Ja liikkeet reilut.Millanen pyörä?
Jotkut vanhemmat kawat oli aika kinkkisiä nostaa tuelle.
Mulla pyörä painaa lastissa noin 250 kg,mutta tulee kevyesti.

Pyydä kaveri pyörän toiselle puolelle passiin, jottei pyörä eka kerroilla kaadu, niin vältät rytmihäiriöt.
wink.gif

Joo mulla oli sama ongelma silloin kun harrastuksen aloitin.. ja suurin ongelma oli se että en "polkenut" keskiseisontatuen tallaa tarpeeksi. Käytännössä nousen seisomaan sen päälle ja pieni nosto laukkutelineestä pyörän takaosasta ja jo hopsahtaa keskiseisontatuelle.

joo ja pitää muistaa, et polkaisu oikealla jalalla, niin saa koko painon sille puolelle pyörää. Ite alussa tuskailin ja poljin vasemmalla jalalla ja eihän siitä tullu ku fiilis et fillari kaatuu toiselle puolelle.

kiitos vinkeistä.jos ei näillä ohjeilla homma ala luonnistua nii sitte ei millään.suurin ongelma mulla on ollu just toi ettei uskalla laittaa kunnolla painoa nupille.eihän tässä voi muuta ku lähtee huomenna treenaamaan ja kiillottamaan ajokelejä odotellessa.
tounge.gif

Kaadoin ite joskus aikoinaan pyöräni kun nostin sitä tuelle, joten tuttu fiilis nuo rytmihäiriöt.... Itse totuttelin sitten vielä tuon kunnon polkasun jälkeen siihen, että tavallaan jäin keskituen "polkimen" päälle seisomaan, varmistuakseni, että mopo varmasti on paikallaan.

Entisellä pyörällä harjoittelin tuota. Aluksi luulin, että se on voimalaji, mut se onkin tekniikka joka jyllää. Kun kerran onnistut, niin hoksaat tekniikan.  
idea3.gif
No, ehkä siihen vähän voimaakin tarvii, mut tekniikka on avainsana. Mulla meni kotvasen aikaa, että hokasin ettei sitä nosteta suoraan ylös vaan hieman takaviistoon.

Jos ei onnistu millään, niin vaihda semmoinen pyörä, jossa ei ole keskiseisontatukea. *huono läppä*  
wink.gif

Voitpa pyytää vaikka kaveria ottamaan sieltä kauhukahvoista kiinni ja jeesaamaan nostossa niin saa vähän tuntumaa. Siis että kaveri kattoo ettei pyörä kellahda minnekkään ei-toivottuun suuntaan ja auttaa vielä nostossakin. Sellattis tuli pari kertaa jeesattua kaveria.

Kun se tosiaan on monesti ihan vaan siitä kiinni ettei nousta reilusti siihen "nupin" päälle seisomaan vaan revitään muka käsin se malmikasa tuelle...
omg.gif
Koko paino vaan siihen nipukkaan ja pompsahtaahan se siitä kiltisti...
biggrin.gif

Olen muutaman kerran taistellut FJRn keskituelle. En ole mikään hentoinen, mutta aina meinaa kirjaimellisesti mopo karata.

Kun tuki koskettaa maahan on polkimen vipuvartta enää niin vähän jäljellä, ettei saa kunnon polkaisua aikaiseksi. V-tyylisestä stongasta ei saa keskeltä kiinni, joten siitä pidellessä keula pyrkii poispäin. Lisäksi takaa saa kiinni vain satulan alta, joten tuntuu kuin kampeaisi ylös pakenevaa kolmeasataa kiloa.  
crazy.gif

sanoi:
Entisellä pyörällä harjoittelin tuota. Aluksi luulin, että se on voimalaji, mut se onkin tekniikka joka jyllää. Kun kerran onnistut, niin hoksaat tekniikan.

Näino. Uskonpuute tai väärä tekniikka on usein syynä niihin sydämentykytyksiin. Pyydä vaikka ekaksi joltain kaverilta mallisuoritus sillä sun mopottimella. Kun sen polkaisuhomman oikein oivaltaa ja alulle saa, nousee pyörä lopulta tuelle melkein itsestään.

Pitäis nousta aika helposti edellä mainituilla ohjeilla, vielä kun varmistaa että pyörä on vaakatasossa maahan nähden (siis että keskiseisontatuen molemmat tassut ottaa maahan ennen kuin rupeaa polkemaan). Kannattaa muutenkin aina valita tasainen paikka keskiseisontatukea käyttäessä. Varsinkin kun pyörää laskee pois tuelta se tuppaa lähtemään alamäen suuntaa aika vauhdilla, varsinkin jos alamäki itsestä pois päin. Kyllä harmittaa kun pyörän siitä kippaa! nimim. Been there!
veryangry.gif

Olen muutaman kerran taistellut FJRn keskituelle. En ole mikään hentoinen, mutta aina meinaa kirjaimellisesti mopo karata.

Kun tuki koskettaa maahan on polkimen vipuvartta enää niin vähän jäljellä, ettei saa kunnon polkaisua aikaiseksi. V-tyylisestä stongasta ei saa keskeltä kiinni, joten siitä pidellessä keula pyrkii poispäin. Lisäksi takaa saa kiinni vain satulan alta, joten tuntuu kuin kampeaisi ylös pakenevaa kolmeasataa kiloa.  
crazy.gif
Kyllä ainakin meikäläisen Fjärrässä on sormille kolo satulan viertä kulkevan muovilistan alla. Kun vetää stongan vasemmalle tappiin, saa siitäkin hyvin tukea ja ainakin tällä elopainolla (alle 80 sukkasillaan) nousee ihan helposti.

kyllähän se alussa oli vittumainen ja ei yksin uskaltanu edes kokeilla..
nyt ku kallistaa vasemmal ja potkasee keskituen alle...
(vuos harjoittelua)

jabadabaduu
062802jumpie_prv.gif
hommahan toimii.kysymys on todellakin tekniikasta
biggrin.gif
toisella yrityksellä onnistuin(hyvä minä) no pikku horjahtelua oli havaittavissa mutta muuten ok. luulen että tässäkin asiassa harjoitus tekee sen metsurin
smile_org.gif

Back