• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyvät kuulokkeet kypärän sisään musiikin kuuntelua varten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jleino
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Katteja sanoi:
Kokemuksia Westonen ja Shuren kuulokkeista. Nyt käytössä Shure se 535 ja toisto on loistava..

hifistit... :p
mun Beyerdynamicit ei mkasa kotiköytössä noin paljon.... (persaukinen) :D

Viimeksi muokattu:
Faija opetti ettei köyhän kannata ostaa hyvää ja halpaa kun silloin ostaa kaksi tuotetta.. ;) noi on ollut käytössä noin neljä vuotta ja edelleen olen tyytyväinen. Käyttö koti, lenkki, kypärän alla jne..

-Aki- sanoi:
mä upotin muutaman kympin hintaset KOSS portapro kuulokkeet kypärään kun nappien kanssa meni hermo kun joko toinen on korvassa vinossa ja painaa ja alkaa särkee , tai kun ottaa pottaa pois niin pää räjähtää vaikka kuinka venyttelisi kypärää ja yrittäisi imeä korvia aivoihin

ihmeen hyvin kuuluu musa jopa 130km/h vauhdeissa ja on helvata helppo kun ei tarvii kiroilla kuulokkeiden kanssa ollenkaan, aina on kohdallaan ja toimii
Samanlainen ratkaisu haaveissa ensikaudelle. Oletko kokeillut miten toimii KOSS:it silloin kun korviin on tungettu earit? Meneekö musiikki täysin harakoille vai kuuluuko vielä jotain läpikin?

poppeli sanoi:
Samanlainen ratkaisu haaveissa ensikaudelle. Oletko kokeillut miten toimii KOSS:it silloin kun korviin on tungettu earit? Meneekö musiikki täysin harakoille vai kuuluuko vielä jotain läpikin?

Mulla on ollut motosafe joulukuuset ja kossit kypärässä. iPodissa voluumi täysillä. Toimii ihan hyvin kun tottuu pieneen tukkoisuuteen. Volyymi vastaa kypärässä ajaessa perus radio on päällä muttei lujalla. Äänenlaatu sekoittuu sellaiseksi ok autostereolaaduksi meluisassa vanhemmassa autossa. Mutta kossien laatu kyllä kuuluu positiivisesti korvatulpillakin. Äpple kun on poistanut iphonesta osoitteen copy-peistauksen, niin en laita linkkiä, mutta http://www.webbikeworld.com/r5/iasus-xsound-3-speaker-review/ on testi hyvistä (?) irtokuulokkeista kypärän sisälle. (edit: kunnon linkki lisätty)

Itselläni on Ultimate ears 700:t.Kaikista kokeilemistani napeista ne ovat selkeästi pienimmät eli saa todella syvälle korvakäytävään ja eristävät melua.Myöskin pienuudesta se hyöty, että kypärää laittaessa pysyvät hyvin paikallaan.

shyhander sanoi:
Mulla on ollut motosafe joulukuuset ja kossit kypärässä. iPodissa voluumi täysillä. Toimii ihan hyvin kun tottuu pieneen tukkoisuuteen. Volyymi vastaa kypärässä ajaessa perus radio on päällä muttei lujalla. Äänenlaatu sekoittuu sellaiseksi ok autostereolaaduksi meluisassa vanhemmassa autossa. Mutta kossien laatu kyllä kuuluu positiivisesti korvatulpillakin. Äpple kun on poistanut iphonesta osoitteen copy-peistauksen, niin en laita linkkiä, mutta http://www.webbikeworld.com/r5/iasus-xsound-3-speaker-review/ on testi hyvistä (?) irtokuulokkeista kypärän sisälle. (edit: kunnon linkki lisätty)
Kiitoksia tiedosta! Täytyy hankkia Portapro-kuulokkeet ja ryhtyä askartelemaan jahka mun Arai palautuu takuuhuoltoreissultaan Hollannista.
Nappikuulokkeet tietysti muuten olisivat hyvä ratkaisu mutta ajattelin että kypärään sisäänrakennetut "kaiuttimet" olisi kuitenkin vaivattomampi.

poppeli sanoi:

Ainakin meikällä toimii tuo koss porta pro + motosafe tulppa systeemi loistavasti. Monikin täällä väittää motosafen tulppien olevan samaa jaskaa vain kalliimmassa paketissa ja niin ajattelin itsekkin ennen kuin kokeilin. Leikkaa loistavasti tuulen suhinat pois mutta päästää puhe+musiikki äänet läpi, suosittelen kokeilemaan, ei se paljoa maksa.
Ennen motosafeja tuli kokeiltua melkein kymmentä eri tulppaa, kokonaan umpinaiset ei minulla toiminu alkuunkaan, kun tuntui että pää on pelkkää patarumpua.

Mä innostuion tuosta korvatulppa+koss -yhdistelmästä sen verran, että käytin sitä junassakin. Ei kuulu lasten parut, nuorten kikatukset ja akkojen juorut läpi mutta musa kuuluu hyvin. Piti sitten lopettaa, kun edessä istunut herra pyysi, että voisinko laittaa luureja vähän pienemmälle… :paikallatuulee:

Laitoin Kossin kuulokkeet samalla tilaukseen Motonetiltä kun oli tarve tilata muutakin, kypärän peräänkin soittelin mutta vielä se ei ollut palautunut talvilomamatkaltaan. Nuo Motosafe-tulpatkin täytyy hankkia, tähän saakka on menty niillä 3M oransseilla kertakyttötulpilla.

^ jos noi kolmeämmät on sellaiset kulmikkaat ja kovantuntuiset, niin suosittelen kokeilemaan Bilsomin 303 (L-koko).
Mukavat pehmoset lullukat. :rakastunut:

poppeli sanoi:
Laitoin Kossin kuulokkeet samalla tilaukseen Motonetiltä kun oli tarve tilata muutakin, kypärän peräänkin soittelin mutta vielä se ei ollut palautunut talvilomamatkaltaan. Nuo Motosafe-tulpatkin täytyy hankkia, tähän saakka on menty niillä 3M oransseilla kertakyttötulpilla.

Mulla nuop motosafet ärsyttää korvia kun pitää parin päivää putkeen ( noin 10-12h päivässä). Biltemat halvat kertakäyttöiset ajaa asiansa mutta niiden läpi ei kuule kypäräpuhelinta niin hyvin. Elämä valintoja täynnä.

Itse olen ajellut aina ihan normaalit napit korvissa, mutta nyt menin ja hommasin Sena 20s kypäräpuhelimen..

iso pelkoni oli että menee koko musan kuuntelu ihan persiilleen huonon laadun vuoksi.. mutta ei! ihan hyvä laatu ja riittävä voluumi, mutta!! on erittäin tärkeätä minne ne kaiuttimet lyö.

Esim omassa Shark Speed-r2 kypärässä on valmiit paikat kuulokkeille mutta kun kokeilen niitä jäivät kuulokkeet liian kauaksi korvista ja ihan väärään paikkaan, joten oli etsittävä uudet paikat.

mutta.. sama järjestelmä Shark Raw avo potassa ei ole niin hyvä koska ymmärrettävistä syistä on aika äänekäs viimasta johtuen :/ eli todennäköisesti pysyn noissa napeissa kyseisessä kypärässä.

Back