• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyväksytkö motoristien törkeät ylinopeudet?

Hyväksytkö motoristien törkeät ylinopeudet? -

• Kyllä hyväksyn

Ääniä: 1 33,3%
  • En hyväksy

Ääniä: 2 66,7%

• Ääniä yhteensä
    3
en hyväksy,,mutta kaikkihan huippuja kokeilee.. mitä se haittaa jos tyhjällä varalaskupaikalla vetaisee 250-300 lasiin?

Kun äänestyksessä oli järjen käyttö suljettu pois, niin en hyväksy.

Jos taas äänestys olisi realistinen eli ottaisi huomioon tilanteet ja paikat, niin sitten hyväksyn vaikkapa yli 300km/h vauhdit omalla vastuulla. Eli suora tai vähän vääräkin moottoritien pätkä ilman liikennettä ja KOKENUT RATAkuljettaja sekä viimeisen päälle kunnossa oleva pyörä ja renkaat, niin ei kun antaa palaa. Muut älkää kokeilko. Se on todella vaarallista.

Ongelma ja vaaramomentti on aina kaiteet, ja renkaat. Jos kumi laukeaa kolmessa sadassa, niin silloin olisi kiva olla taitoa ja vapaata pintaa. Kuolema voi silti kohdata.

Mutta taajamissa ja alle 80kmh rajoituksella kaahaaminen on täysin järjetöntä. Se pitää jokaisen ymmärtää.

t. Kukkahattu Spagu

Niin. Moottoripyöräily on kivaa. Jokainen voisi tehdä ensin itsensä Sinuiksi oman moottoripyöräilynsä kanssa. Ajatella, mitä haluaa moottoripyöräilyltä. Ja sen jälkeen opiskella ajokkinsa ominaisuudet. Ja omat rajansa olisi hyvä tiedostaa.

Yleisessä liikenteessä tulisi ottaa yhteiskunnalliset velvoitteet huomioon. Ja tilanteet, missä ollaan liikenteessä.

Jokainen moottoripyöräilijä ottaa omasta ajokäyttäytymisestään täyden vastuun. Solidaarisuutta muita motoristeja kohtaan tulisi myös miettiä. Olenko minä se ketjun heikoin lenkki, joka omalla käyttäytymiselläni aiheutan julkista paheksuntaa, onnettomuustilastojen rumentumista, motoristikolleegojen vakuutusmaksujen korotuksen.

Edustan koulukuntaa, joka suosii pitkäikäistä motorismia. On huominenkin aurinkoinen ajelupäivä. On sukulaiset ja tuttavat, oma puoliso ja lapset, jotka luottavat minuun niin paljon, että kannustavat minua jatkamaan tätä harrastusta. Haluan yrittää olla heidän luottamuksensa arvoinen. Haluan myös ajaa huomenna, ensi kesänä, nähdä paljon, kokea paljon tulevinakin vuosina niin kotimaassa kuin ulkomailla. Kokea ne mahtavat retket oman pärräni selästä, jotka vielä minua odottavat.

Hetken hurma ja vauhdin surma eivät ole sitä, mitä minä haen moottoripyöräilyssä.
062802moto_prv.gif
sport05.gif

Siis hyväksyminen on vähä laaja käsite...

Siis kyllä esim. 80km/h alueella selkeät olosuhteet eikä ruuhkaa ni kyl ymmärrän hyvin menohalut esim. 100km/h asti... Mutta esim. 140km/h tai juuri tuo 80km/h 40:n alueella on jo iha liikaa... Ei ne rajotusmerkit siellä turhaan ole... Kyllähän iteki tyhjällä tiellä monasti tulee avattua hanaa iloisemmin ku merkki sallis... muttei koskaan liikennettä vaarantavassa paikassa...

Mutta siis yleisesti törkeille nopeuksille jyrkkä EI!

Törkeä ja hyväksyntä ovat molemmat laajoja käsitteitä.

Jos ajatellaan perussuomalainen näkökulma molemmista: hyväksyn.

Jos taas ajatellaan motoristin näkökulmaa (siis mikä menee törkeän puolelle) niin ehkä en. Jokainen toivottavasti osaa oman tilanteensa arvioida parhaiten!

Enemmän noita lapsia tuntuu jäävän autojen alle, kuin prätkien... motoristit yleensä lähinnä vaarantavat oman henkensä.

no se just riippuu siitä paikasta, mikäs siinä jos 40km/h yli rajotuksen vetää motarilla mut jos ajaa edes sen parikymppiä yli ala-asteen vieressä olevalla tiellä missä on 30km/h raja niin sitten ei mulla ymmärrys riitä.
Ja voihan sitä radalle mennä jos kovaa pitää ajaa
sport05.gif

Ero tosiaan siinä että taajamassa tulee fillarinopeuksissakin yllärit nopeesti vastaan mutta motarilla ei 150 tunnu pelkääänpenkilläkään missään ainakaan mitä kotilossa istunut
nixweiss.gif

Eli kaiken sekavan soossin jälkeen, en hyväksy törkeitä ylinopeuksia, mutta ei-törkeät hyväksyn.

Kun äänestyksessä oli järjen käyttö suljettu pois, niin en hyväksy.

Jos taas äänestys olisi realistinen eli ottaisi huomioon tilanteet ja paikat, niin sitten hyväksyn vaikkapa yli 300km/h vauhdit omalla vastuulla. Eli suora tai vähän vääräkin moottoritien pätkä ilman liikennettä ja KOKENUT RATAkuljettaja sekä viimeisen päälle kunnossa oleva pyörä ja renkaat, niin ei kun antaa palaa. Muut älkää kokeilko. Se on todella vaarallista.

Ongelma ja vaaramomentti on aina kaiteet, ja renkaat. Jos kumi laukeaa kolmessa sadassa, niin silloin olisi kiva olla taitoa ja vapaata pintaa. Kuolema voi silti kohdata.

Mutta taajamissa ja alle 80kmh rajoituksella kaahaaminen on täysin järjetöntä. Se pitää jokaisen ymmärtää.
näin. samaa mieltä.

kaiteiden ja muiden ym vaarojen lisäksi on jäljellä vielä nelijalkaiset ystävämme ja ennenkaikkea muut tielläliikkujat, joita on hyvä - ja tulee - varoa. vauhti on kivaa ja saa sitä ajaa kovaakin - ei vaan saa olla tyhmä.

onneksi on olemassa ratapäiviä, joilla purkaa ne pahimmat paineet.

Jos on mahdollista aiheuttaa vaaraa muillekin, kuin itselleen= EN HYVÄKSY. (taajamat, ruuhkat ja kaikki muu)

Tyhjä tie asumaton alue... niin antaa palaa... eihän siinä satuta kuin itseään...

Niin. Moottoripyöräily on kivaa. Jokainen voisi tehdä ensin itsensä Sinuiksi oman moottoripyöräilynsä kanssa. Ajatella, mitä haluaa moottoripyöräilyltä. Ja sen jälkeen opiskella ajokkinsa ominaisuudet. Ja omat rajansa olisi hyvä tiedostaa.

Yleisessä liikenteessä tulisi ottaa yhteiskunnalliset velvoitteet huomioon. Ja tilanteet, missä ollaan liikenteessä.

Jokainen moottoripyöräilijä ottaa omasta ajokäyttäytymisestään täyden vastuun. Solidaarisuutta muita motoristeja kohtaan tulisi myös miettiä. Olenko minä se ketjun heikoin lenkki, joka omalla käyttäytymiselläni aiheutan julkista paheksuntaa, onnettomuustilastojen rumentumista, motoristikolleegojen vakuutusmaksujen korotuksen.

Edustan koulukuntaa, joka suosii pitkäikäistä motorismia. On huominenkin aurinkoinen ajelupäivä. On sukulaiset ja tuttavat, oma puoliso ja lapset, jotka luottavat minuun niin paljon, että kannustavat minua jatkamaan tätä harrastusta. Haluan yrittää olla heidän luottamuksensa arvoinen. Haluan myös ajaa huomenna, ensi kesänä, nähdä paljon, kokea paljon tulevinakin vuosina niin kotimaassa kuin ulkomailla. Kokea ne mahtavat retket oman pärräni selästä, jotka vielä minua odottavat.

Hetken hurma ja vauhdin surma eivät ole sitä, mitä minä haen moottoripyöräilyssä.
062802moto_prv.gif
sport05.gif
033102beer_1_prv.gif
täysin samaa mieltä,
veryangry.gif
ärsyttää kun jotkin reikäpäät kaahaa ja pelleilee liikenteessä kun se on niin kivaa ja samalla muut motoristit kärsii siitä,et kaahareille
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

En hyväksy törkeitä ylinopeuksia autoilijoilta enkä moottoripyöräilijöiltä.
Törkeä ylinopeus mielestäni on 30kmh tai suurempi rajoituksen ylitys.

Toisten turvallisuutta vaarantamatta saa painaa niin paljon kuin sielu sietää... Eli motari aamunkoitteessa, tiellä ei ketään muita kuin pari peuraa ja poliisit
033102ass_1_prv.gif
puskassa niin saa painaa.

Hyväksyn siinä mielessä, että jokainen kantaa tekojensa seuraukset itse. Sitten jos hölmöillään ja kolahtaa, niin sitten kanssa seisotaan "selkä suorana" ja vastataan seurauksista.

Back