• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyvä rengas mutkapätkäkurvailuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sanoisin että hurjia on kyydit, jos Pilot Road 2 ei riitä kadulle. Itse olen kohta Road kakkosen takanakkia kulutellut tänä vuonna ajaen tähän mennessä n. 6tkm maantiellä ja 1tkm radalla, vielä on pintaa aika hyvin jäljellä. Tapit on rata-ajossa raapineet KTM 990 Supermotolla ahkerasti tanteretta ja kumia on kulutettu reunoille asti, mutta takanakin pidossa ei ole ollut mitään ongelmaa (vielä, kop-kop). Edessä mulla on Pilot Power 2ct.

Jos en kävisi radalla, olisi Pilot Road 2 päivänselvä valinta seuraavaksikin, mutta kun ratakärpänen on purrut, niin saatan seuraavaksi ottaa Power 2cteen ihan varuiksi...

Jep, Michelin Pilot Power 2ct niin ei lipsu reilummassakaan ajossa, myös märkäpito loistava. Jos haluaa enempi kilsoja niin taakse tuo hieman kovempi Pilot Road 2. Tolla combolla pääseekin sit >10tkm. Power 2ct toimii myös radalla, jossa Road 2 voi taas olla hieman arvaamaton..

Eli sulla ja Wekkulilla (ja varmaan joillain muillakin) on kokemusta tästä yhdistelmästä? Onko hyvä? Olen juuri kaavailemassa samaa yhdistelmää tuohon mun puimuriin, eli Pilot Power 2ct eteen ja takana on jo uusi Pilot Road 2.

Ajattelin laittaa eteen pitävämmän ja toisaalta nopeammin kuluvan renkaan. Tuo Pilot Road 2 edessä ei kulu loppuun (eli sakkorajalle) oikeastaan millään, mutta huonoksi sekin menee siinä mielessä, että se on 10 000 kilsan jälkeen jo kulmikas ja aika huono ajaa, vaikka pintaa vielä olisi. Nyt on edessä kulunut Pilot Road 2 ja takana uusi, aika hutera on tuo mopo ajaa, pelkkä takarengas ei paljoa auttanut.

Kulukoon etugummi siis samaan tahtiin takasen kanssa niin ne voi sitten vaihtaa molemmat kerralla johonkin tarjoussettiin ja jos Pilot Powerissa on aavistuksen parempi pito niin sehän vaan passaa.

Joo mulla on Pilot Road 2 - Pilot Power 2ct kombinaatio ollut jo pariinkin kertaan ja mitään valittamista en keksi. En ole todellakaan mikään V.Rossi, mutta sen sanon, että jos joku vetää mutkatiellä samanlaista kyytiä kuin minä radalla, niin misukoiden kilometrien kestävyys riittää kattamaan koko motoristiuran.
tounge.gif

Itellä ainakin suti tuo road 2 aika huolella. muutenkaa en oikei luottoa siihen koskaa oo saanu. Ite en koske enää ikinä... Muutenkin toi profiili oli 50 nii ei hyvä.

No, mun mopoiluun on riittänyt Roadin pidot ihan hyvin. Jopa radalla, kun ei uskalla niin hurjailla niin ei uskalla. Ihan liisteriksi nekin radalla menee. Nyt ajattelin eteen laittaa tosiaan Powerin kun sillä Roadin mielettömällä kulutuskestävyydellä ei ole eturenkaassa kovin suurta väliä. Kulmikas se on lopuksi sekin.

Ajattelin vaan, ettei ole paljastunut mitään suuria yhteensopivuusongelmia, tyyliin keula ja perä ihan eri paria, niin kuin nyt kun mulla on edessä kulunut Pilot Road 2 ja takana uusi sellainen.

Ihan mielenkiinnosta rupesin googlettamaan pilot road track, ja kyllähän sitä paljon löytyy netistä kommenttia että "älä helvetissä mene niillä radalle". Voi olla että jos olisin lukenut ennen radalle menoa, niin eipä olis ehkä uskaltanut kovin innolla kahvaa vääntää. Vaan ihan kivasti on tosiaan pöristelty, ja niin kuin totesin, tapitkin ovat raapineet aika ahkeraan asfalttia ja halpis-ajosaappaat on kärjestä lähes puhki siitä varvassuojan kohdalta. Välillä pidän jalkaa niin että varvassuoja osuu ensin asvalttiin ja välillä tappi...
nixweiss.gif

Että en sitten ossoo sannoo, mä vaan ajan, enkä paremmasta tiedä? Tosin onhan se eturengas kuitenkin pehmeämpi Pilot Power.

Toisaalta jos miettii kuinka hurjasti rengastekniikka on mennyt eteenpäin viimeiset 20-30v ja ajattelet että kyllä jo 80-luvulla pistettiin polvi maahan silloisilla rimpuloilla, niin siihen nähden PR on varmaan loistorengas radallekin... Eikös noista pehmeämmistä kumeista sanota, että maantiellä niitä on mahdoton saada niin lämpimiksi että pito olisi jotenkin ratkaisevasti parempi kuin sport touring -kumeissa? Nehän on kuitenkin tarkoitettu lämpiminä ajettaviksi?

Eikös noista pehmeämmistä kumeista sanota, että maantiellä niitä on mahdoton saada niin lämpimiksi että pito olisi jotenkin ratkaisevasti parempi kuin sport touring -kumeissa? Nehän on kuitenkin tarkoitettu lämpiminä ajettaviksi?
No varsinaisista seosrenkaista kyllä, mutta "ratarenkaista" löytyy myös ns. katuseoksia jotka toimii katuajossa eli matalemmissa lämpötiloissa. Itse käytän noita (esim. Racetec K3) koska jonkin verran ajan radallakin, vaikka noidenkin pitorajat on tulleet vastaan (varsinkin keulassa). Ja muuten Power 2CT:llä yhden pyörän olen lunariin ajanut, takapää lähti kaasulla irti ja seurauksena highsiderit...
Yleisesti varmaan kaikki sport-touring renkaatkin kestää kanttailla aika huoletta jos vaan on puhdas ja kuiva tie, ongelmia tulee sitten jos kunnon kallistuksessa joutuu jarruttamaan tai avaamaan kunnolla.

Pirelli Diablo Rosso Corsat. Tyytyväinen olen ollut tähän mennessä, ajanut noilla n. 2tkm. Mutkaa tulee vedettyä ja katuajoon todella hyvä: pito riittää kadulla ja näyttää kestävän hyvin.
Samoja kokemuksia täältä. Eteen pitää vaihtaa hetimiten samaa sarjaa...
Kyllä tuolla radallakin jotain vauhtia ajaa, tosin näytti siinä kuluvan nopeahkosti, tiellä kestää aika hyvin, n. 4500km/5 ratapäivää ajettu takasella nyt, yli puolet pintaa keskellä jäljellä ja sivuilta sakkorajalla molemmin puolin(käänsin sen 3 ratapäivän jälkeen).

(käänsin sen 3 ratapäivän jälkeen).
ach so. Minä kun olen käsittänyt että likipitäen kaikilla renkailla on pyörimissuunta eikä niitä saa nurinpäin pyörimään laittaa ?
Onhan niissä, muttei mulla pyörä takapäin ole mennyt vaikka pyörintäsuunta sinne näyttääkin.
tounge.gif

Kaikki melkein olen kääntänyt joilla radalla olen ajanut, kemora kun syö oikealta pääasiassa ne.

Sateella kai voi jotain eroa olla vedenpoistossa, tosin en ole huomannut ajossa mitään.

Sitten se on käytävä välillä MatoPurkissa - se kun syö vasemman laidan
smile_org.gif

Miten noita normaaleja katurenkaita saa 3000km:n ajoilla ajettua kankaille? Itsellä ollut kolmessa pyörässä (2kpl 600cc kyykkyjä ja 1kpl 1000cc naku) Pirelli Diablo Corsat alla ja katuajoa on kyseiset renkaat kestäneet kaikissa ~10000km.

Ainakin Pirelli Diablot ja eri variaatiot siitä sopivat hyvin reippaaseen mutkapätkäajoon.

Nyt vaihdoin taakse Mezeler M5:n 190/55 kokoisena ja tuota voin myös suositella kadulle ja keskiryhmän rata-ajoon. Edessä pyörii vielä tällä hetkellä Diablo Corsa.

Laittakaa kadulle ~3bar ilmaa niihin renkaisiin niin kestää paremmin.

Jep, minulla kesti edellinen rengaskerta aika legendaarisen pitkään. Kompuran rengaspainemittari näytti melkein 1 barin liian vähän, eli ajelin pitkän aikaa melkoisilla ylipaineilla. Huomasin sen vasta radalla kun tarkastin paineet toisella mittarilla
withstupid.gif

Vähänkään järjellisiin nopeuksiin Suomen mutkateillä kelpaa mikä tahansa Steetfighteriin vanteelle käyvä kumi.
Ja tämä pätee myös vähän järjettömämpiinkin nopeuksiin. Kuivalla katuajossa pito riittää kaikissa kumeissa. Märkäpitoon voi sitten panostaa, jos siltä tuntuu.

Touring-kumilla ajaa jopa radalla hyvää nopean ryhmän kyytiä. Kovalla kaasulla avausta eivät kovin hyvin kestä, mutta tasakaasulla kanttauksessa pito peittoaa useimman kuskin uskalluksen.

Ei tuo Road2 edes ole mikään puhdas touring-kumi, kuitenkin kaksiseos, ja jos tuo pahasti kadulla lipsuu niin kannattaa tsekata jousituskin ensin. Täyspaskalla jousituksella lipsuu melkein kaikki renkaat. Eikä tässä mitään ratakumeja haettukaan.

Miten noita normaaleja katurenkaita saa 3000km:n ajoilla ajettua kankaille? Itsellä ollut kolmessa pyörässä (2kpl 600cc kyykkyjä ja 1kpl 1000cc naku) Pirelli Diablo Corsat alla ja katuajoa on kyseiset renkaat kestäneet kaikissa ~10000km.

Ainakin Pirelli Diablot ja eri variaatiot siitä sopivat hyvin reippaaseen mutkapätkäajoon.

Nyt vaihdoin taakse Mezeler M5:n 190/55 kokoisena ja tuota voin myös suositella kadulle ja keskiryhmän rata-ajoon. Edessä pyörii vielä tällä hetkellä Diablo Corsa.

Laittakaa kadulle ~3bar ilmaa niihin renkaisiin niin kestää paremmin.
Sitä tässä itsekkin ihmettelen
omg.gif

Kummatkin Diablot menneet kankaille alle 5tkm ajolla.

600cc cebarissa kesti sen 10tkm,mutta ehkä tossa 900cc cebarissa on sen verran enemmän tehoja
nixweiss.gif

Rengaspaineet olen pitänyt kohillaan mutta tuohon renkaan lämmitykseen ei ole koskaan mukamas aikaa,ehkä siinä syy?
Mahtaisko joku vähän kalliimpi pirelli kestää yhtään pidempään ?

[
Touring-kumilla ajaa jopa radalla hyvää nopean ryhmän kyytiä. Kovalla kaasulla avausta eivät kovin hyvin kestä, mutta tasakaasulla kanttauksessa pito peittoaa useimman kuskin uskalluksen.
No mä tuun ottaa aikaa kun ajelet nopean ryhmän hyvää kyytiä tourinki renkailla. Ihan vaan mielenkiinnosta. Itse kun vaihdoin z 6 alta keskiryhmässä, jolloin alkoi olla jo liian usein lipsuntaa havaittavissa.
Koskas kellotellaan ?

Back