• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyvä rengas mutkapätkäkurvailuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Athene

Lady, Sexy Lady
Sijainti
Suomi
Täytyisi hankkia Ducati Streetfighteriin uudet renkaat. Vaatimuksena olisi, että kuluvat nätisti (ei heti aalloilla, mutterilla), kestävät kohtuullisesti kilometrejä ja pitoa on reippaaseen katuajoon riittävästi. Suositelkaa mitä rengasmerkkejä ja -malleja kannattaisi tutkia
smile_org.gif
?!

Mikä on "kohtuullisesti"? 2000km? 5000km? 10000km?

Metzeler Rennsport, 140 puntaa pari + toimituskulut. Kestää ainakin 5000km, helposti enemmänkin. Ei tule kilometrille kauheasti hintaa.

Itse menisin tuolla tarpeella Pirelli Diabloon, siis perusmalliin, ei Corsaan. Kestävät kohtuuhyvin kun paineet on kohdallaan ja pitävät myös kostealla pinnalla. Itse luovuin noista vasta kun radalla eivät tahtoneet riittää keskiryhmän nopeampaan päähän.

Pehmeämpiin renkaisiin on mun mielestä turha mennä tuollaisella ajolla.

Tälle kaudelle tuli Dunlopilta uudet Sportmax Sportsmart-renkaat:
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_....art.jsp

Testeissä noita on kehuttu todella paljon ja Dekran testissä jossa oli mm.Michelin Puret,Pirelli diablo rossot ynnä muut saman segmentin renkaat Sportsmartit oli kestänyt eniten kulutusta.

Mulle tulee nuo Zetan alle kunhan saan ensin nämä Diablot kulutettua alta.

Jep, Michelin Pilot Power 2ct niin ei lipsu reilummassakaan ajossa, myös märkäpito loistava. Jos haluaa enempi kilsoja niin taakse tuo hieman kovempi Pilot Road 2. Tolla combolla pääseekin sit >10tkm. Power 2ct toimii myös radalla, jossa Road 2 voi taas olla hieman arvaamaton..

Itse menisin tuolla tarpeella Pirelli Diabloon, siis perusmalliin, ei Corsaan. Kestävät kohtuuhyvin kun paineet on kohdallaan ja pitävät myös kostealla pinnalla. Itse luovuin noista vasta kun radalla eivät tahtoneet riittää keskiryhmän nopeampaan päähän.

Pehmeämpiin renkaisiin on mun mielestä turha mennä tuollaisella ajolla.
Itse suosittelisin Diablon sijaan joko Pilot Road tai Pilot Power kumeja joko 2CT:llä tai ilman. Misukan märkäpito on ihan eri planeetalta noihin Pirelleihin verrattuna.

Pilot Road 2 2ct saa mun äänen, ja ehdottomasti samanaikaisesti vaihdettuna.

Itse suosittelisin Diablon sijaan joko Pilot Road tai Pilot Power kumeja joko 2CT:llä tai ilman. Misukan märkäpito on ihan eri planeetalta noihin Pirelleihin verrattuna.
Pilot Power 2CT on tosiaan hyvä kumi, minustakin vaihtoehto Diablolle, tai Diablo Rosso se nimi nykyisin taitaa olla. Pilot Roadit sen sijaan jättäisin hyllyyn noin tehokkaalla pyörällä, pienemmälläkin teholla niillä ajelu menee driftaamiseksi...

Pilot Roadit sen sijaan jättäisin hyllyyn noin tehokkaalla pyörällä, pienemmälläkin teholla niillä ajelu menee driftaamiseksi...
Olisi pitänyt lukea näköjään ajatuksen kanssa avausviesti, tuo Pilot Road on tosiaan ehkä hieman liian touring tuohon pyörään. Ajotyyli tietenkin vaikuttaa paljon.

Diablo Rossot oli isossa Dukessa viimeksi alla ja ne soveltuvat ehkä parhaiten supermoto-tyyppiseen pyörään. Pilot Poweriin verrattuna tuo Rosso lämpenee hitaammin/pitää kylmänä huonommin ja on sateella liukkaampi. Kulutuskestävyys molemmissa oli arviolta samaa luokkaa.

Pilot Roadit sen sijaan jättäisin hyllyyn noin tehokkaalla pyörällä, pienemmälläkin teholla niillä ajelu menee driftaamiseksi...
Aika kuningas olet, jos yleisillä teillä ajelukin menee driftaamiseksi ilman liimakumeja.

Säälittävänä yksityiskohtana en ole ikinä saanut mitään 180 leveää rengasta sutimaan asfaltilla vauhdista pelkällä kaasulla millään pyörällä. Keula kyllä nousee, mutta mustaa ei perhana piirry ilman etujarrua.

Performance Bikessa tekivät vuosia sitten juttua sladissa mutkan ajamisesta. Hommasivat paskimmat ja järjettömän liukkaat Michelin Macadamit, että taatusti luistelee pintakaasullakin. Päivän lopuksi työnsi pyörän talliin ja harmitteli toimittaja kun kantti loppui kuskilta ennen kuin renkaasta pito kuivalla asfaltilla. Ei tullut driftauskuvia lehteen ei.
No itse aiheeseen. Pilot Power on ainakin ihan hyvä rengas. Vähänkään järjellisiin nopeuksiin Suomen mutkateillä kelpaa mikä tahansa Steetfighteriin vanteelle käyvä kumi.

Mitä eroa on Misukan pilot powerilla ja pil.pow. 2ct:llä? Pitoa näissä olisi varmasti molemmissa itselle riittävästi, mutta onko kulutuskestävyydessä eroa? Onko luokkaa 4tkm vai 8tkm? Nykyiset Pirelli Diablot alkaa olla kohta vaihtoa vaille, osaako joku vertailla pilot powerin ja diablon kulutuskestävyyksiä?

Mitä eroa on Misukan pilot powerilla ja pil.pow. 2ct:llä? Pitoa näissä olisi varmasti molemmissa itselle riittävästi, mutta onko kulutuskestävyydessä eroa? Onko luokkaa 4tkm vai 8tkm? Nykyiset Pirelli Diablot alkaa olla kohta vaihtoa vaille, osaako joku vertailla pilot powerin ja diablon kulutuskestävyyksiä?
2ct:ssä on pehmeämpää kumia sivuilla ja keskellä samaa kuin power kauttaaltaan. Kestää Speed Triplessä 5tkm takana ja tuplat edessä. Diablo meni kankaille 3tkm kohdalla, vaikka ajavat radallakin niillä kai yli 10tkm.

Pilot Road vai Pilot Road 2?

Jos PR2 niin ilmeisesti tehoa ei ole tarpeeksi (197hp) kun en saa niitä lyömään tyhjää. Tietysti renkaan kuin renkaan saa luistamaan alta jos tosissaan haluaa..

Aika kuningas olet, jos yleisillä teillä ajelukin menee driftaamiseksi ilman liimakumeja.
Samanlainen käsitys on mullakin, kyllä Road 2 pitäisi riittää "reippaampaan katuajoon" ihan hyvin, radalle voi sitten harkita niitä Powereita. On noita Roadeja laiteltu Hajabusiinkin eli ei se tehosta ole kiinni. Suomessa jengi ehkä vähän liioittelee noitten renkaitten kanssa katukäytössä? Joka ukolla pitää olla jotkut "racing replicat" alla... ja sitten manataan kun kestää niin huonosti.

Back