• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyvä langaton kypäräpuhelin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tigerbalm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
MR64 sanoi:
Minkälaiseen käyttöön olit niitä ajatellut?

Yksi, kaksin ... ?

Pääsääntöisesti musan kuunteluun sekä puheluihin vastaamiseen. Puhelimen navia tulee silloin tällöin käytettyä. Tulevaisuudessa varmaan sitten tuon paremman puoliskon kanssa jutusteluun jahka se sen kortinkin saa :p

Kyllä tuon Sena puoleen alkaa vaakakuppi painaa, mutta tuo Senan koko askaruttaa hieman sekä jog dialin kesto? Vai mikä tuo pöyritettävä namiska nimeltään onkaan :grin:

Viimeksi muokattu:
Olis hakusessa ensimmäinen kypärä puhelin, ja olen vähä miettiny tota motonetin uutta mallia. (midland btx2 twin)
Puhelimet tulis kuljettaja-matkustaja käyttöön.
Olen aika amatööri näiden vehkeitten kanssa, joten miten on, päästääkö kypärä puhelimet tuulen kohinan yms. läpi, niin et korvissa humisee entistä enemmän?
Entä mitä tarkoittaa full duplex? (edellä mainitun tuotteen kuvauksessa)

Olisin kyllä kiitollinen, jos jollain sattuis olemaan kokemusta samaisista luureista, et onko se 259 eskon väärtti.

Kyllä tuon Sena puoleen alkaa vaakakuppi painaa, mutta tuo Senan koko askaruttaa hieman sekä jog dialin kesto? Vai mikä tuo pöyritettävä namiska nimeltään onkaan :grin:

Mulla on ollut nyt reilun vuoden setti ankarassa käytössä, vajaa 20.000 km pyöritetty nuppia. Kokoa en minä eikä vaimo ole nähty mitenkään ongelmalliseksi, korkeintaan kun sadepukua repii niskaan tienpientareella kypärä päässä niin tulee vahingossa olkapäällä tökättyä intercomi auki :D Senan päällyste osoittaa hieman patimoitumista mutta mekaniikka sinänsä toimii moitteettomasti. Laitteillahan on kahden vuoden takuu joten uskoisin että ei mekaanisesta kestävyydestä jää kiinni. Kuten todettu aiemmin, SMH10 on hintansa väärti.

Olen aika amatööri näiden vehkeitten kanssa, joten miten on, päästääkö kypärä puhelimet tuulen kohinan yms. läpi, niin et korvissa humisee entistä enemmän?

Entä mitä tarkoittaa full duplex?

Full duplex = voit puhua ja kuunnella vastapuolta samanaikaisesti kuten matkapuhelimessa, erona half duplexiin joka toimii kuin radiopuhelin missä tangentti pohjassa voit puhua ja vasta sen jälkeen kuunnella.

Ainakaan minä en ole huomannut kasvanutta kypärämelua noiden vehkeiden kanssa. Midlandista ei ole kokemusta mutta Senasta ja Autocomista kylläkin.

Koska olen muinaisen pomoni lausunnon mukaisesti "Teknologiarunkkari, parasta A-ryhmää"
Piti sitten klikkailla ScalaRider G9 ostin sitten parin, ja kaveri lunasti omansa pois. Ja nyt jotenkin kummastuttaa.

Tämä pari on "tehdasparitettu" ja silloin kun kaverin kanssa kohtaan, kuuluu iloinen "Rider A connected" ja siihen se ilo sitten loppuukin, jotenkin tuo härpäke onnistuu olemaan intuitiivisuudessaan täysin käsittämätön.

Jos mun puhelin on BT-kytketty, A nappi lasauttaa MP3 soittimen päälle, jos ei niin se A nappi joskus yhdistää tuohon toiseen kikkareeseen, joskus taas se yhdistyy itsestään ja joskus ei juuri millään... keskimäärin viitisen minuuttia sitä on yleensä jumpattu ennen kuin puheyhteys syntyy.

Pärkele! seuraavaksi mä luen käyttöohjeet :(

Mutta lähtökohtaisesti toiveet ton toiminnallisuudelle on korkealla, ehkä se oikeasti käyttöohjeita tavaamalla alkaa sujua, sikseen en yhtään syytä heitä jotka ostavat sen kypärä-iphonen jossa on vain kaksi nappia, tuo kuusinappinen harmonikka suo mahdollisuuksia väärinymmärryksiin, runsaasti.

Pääsääntöisesti musan kuunteluun sekä puheluihin vastaamiseen. Puhelimen navia tulee silloin tällöin käytettyä. Tulevaisuudessa varmaan sitten tuon paremman puoliskon kanssa jutusteluun jahka se sen kortinkin saa :p

Minä hain kanssa musiikin kuunteluun ja satunnaiseen puheluiden vastaamiseen kypäräpuhelinta. Jonkun aikaa asiaa pähkäiltyäni päädyin tuohon Sena SMH5:seen vaikka sen kaiuttimia hieman moitittiin lontoon kielisillä foorumeille verrattuna kalliimpiin laitteisiin. Nyt hetken aikaa sitä käytettyäni voin todeta että täyttää ainakin minun tarpeen hienosti. Pelaa hyvin yhteen iPhonen kanssa (musat, navigointi, puhelut). Äänen laatu on minun mielestä hyvä, tosin enpä paremmasta tiiä kun en ole muita kokeillut. Varusteena siihen saa listojen mukaan isommat (paremmat?) kaiuttimet, mutta enpä ainakaan toistaiseksi aio niihin panostaa. Mikki toimii puheluissa tosi hyvin, vastapäälle joutunut todistelemaan että joo-o, ajelen tässä samalla motarilla :) Enpä tosin tuota kenellekään suosittele.

Tuli sitten Interphone F4 hommattua, edullinen hankintahinta ratkaisi päätymisen tuohon F4:ään. :right:

Testaamaan en vielä ole päässyt laitosta, pitää tänään kiinnitellä se kypärään ja testailla laitetta..

Hyvät kaupat teit :thumbup: Mulla on tuo äfnelonen ollut useamman vuoden ja toimii kuin uusi, vieläkin. :)

Tulihan se kypäräpuhelinkin lopulta hankittua ja Sena SMH5 nyt kypärässä killunut ensinmäiset 200km. SMH5 päädyin suht huokean hankinta hinnan sekä tuon kehutun käytettävyyden takia. Käytössä Sena osoittautui varsin toimivaksi :thumbup:

Nyt saa musiikit bluetoothilla, eikä tarvi enää johtojen kanssa telmiä ja nappeja korviin näsvätä, vaan saa heittää tulpat jotka eivät pidemmän päälle niin pahasti korvia paina. Puhelut kuuluvat hienosti molempiin suuntiin. Eipä meinannut tuo avokki uskoa kun matkalta soitin, että pyörän selässä olen :p Koko oli odotettua pienempi ja paljon, mistä lie saanut ajatuksen suuresta koosta :paikallatuulee: SMH10 tulevaisuudessa jos tarpeet sen mukaiset.

Jos jotain huonoja puolia pitää hakea niin äänenlaatu voisi olla parempi kun tottunut napeilla ajamaan jossa se äänenlatu on hyvä, sekä tuo kiinnitysklipsin väljys omaan ruukkuun (HJC R-PHA10), mutta minkäs ruukun suunnittelulle voit. Piti laittaa hieman lisää kumia väliin, että istuu tiukasti paikallaan.

Summa summarum: Tyytyväinen Senaan kaikinpuolin sekä kiitokset avuista! :WAZAAP:

Interphone F4 asenneltu eilen kypärään Shoei Xr1000 ja hyvinhän se siihen istui. Kajareitten paikkaa pitää vielä aavistuksen siirtää edemmäs.

Korvatulppien kanssa musiikki kuuluu omiin tarpeisiin ihan tarpeeksi. Napit on kyllä todellakin aika tunnottomat käyttää hanskat kädessä, mutta eiköhän niidenkin käyttöön totu kun oppii laitetta käyttämään.

Puhelimen kautta nettiradiota tuli kuunneltua ja isooooo miinus joka ei liity kypäräpuhelimeen vaan operaattoriin on suuret katvealueet lakeuksilla ajeltaessa, välillä katoaa nettikenttä täysin ja tule hiljaista kypärän sisällä ja yhtäkkiä 5 min jälkeen taas alkaa musiikki raikaamaan ja kävipä eilen niinkin että ei vaan muka enää yhteyttä löytynyt ja tuttu hiljaisuus ja suhina tuli taas kypärään. :right:

:jippikaijee:Todella hyvä ostos tuo Sene 10. Ajeltiin kolmella pyörällä viikon ajan porukassa ja oli helppo käyttönen peli ja varmatoiminen.Akku kesti hyvin koko päivän n. 10 h. ja kuuluvuus on niinpaljon kun silmä kantaa.

Ladadude sanoi:
Koska olen muinaisen pomoni lausunnon mukaisesti "Teknologiarunkkari, parasta A-ryhmää"
Piti sitten klikkailla ScalaRider G9 ostin sitten parin, ja kaveri lunasti omansa pois. Ja nyt jotenkin kummastuttaa.

Tämä pari on "tehdasparitettu" ja silloin kun kaverin kanssa kohtaan, kuuluu iloinen "Rider A connected" ja siihen se ilo sitten loppuukin, jotenkin tuo härpäke onnistuu olemaan intuitiivisuudessaan täysin käsittämätön.

Jos mun puhelin on BT-kytketty, A nappi lasauttaa MP3 soittimen päälle, jos ei niin se A nappi joskus yhdistää tuohon toiseen kikkareeseen, joskus taas se yhdistyy itsestään ja joskus ei juuri millään... keskimäärin viitisen minuuttia sitä on yleensä jumpattu ennen kuin puheyhteys syntyy.

Samoja ongelmia. Välillä riitti, kun jommasta kummasta puhelimesta painoi A nappia ja välillä vaati useamman yrityksen molemmilla puhelimilla. Muuten toimii aivan loistavasti. Kuuluvuus on tosi hyvä eikä kaverin avokypärä aiheuttanut liikoja kohinoita (kuten aiemmassa CellularLine puhelimessa). Sitä ei testattu riittääkö kantavuus tosiaan luvattuun 1,6 km, mutta ainakin paikalla olessa kuului seinienkin läpi oikein hyvin (huoltsikan vessasta pihalle :-)).

Sehän ei tietenkään ole kypäräpuhelimen vika, että Nokian N8/E7 navigointia "ei ole tarkoitettu käytettäväksi BT:n kautta" - wtf? Tämän naviongelman kun vielä saisi ratkaistua, niin olisin erittäin tyytyväinen hankintaani.

Onko muuten kukaan testannut sitä "flirttitoimintoa" (voit lähettää lennosta yhteyspyynnön jos vaikka liikennevaloissa huomaat jollain samanlaisen puhelimen :-))?

mische sanoi:
Samoja ongelmia. Välillä riitti, kun jommasta kummasta puhelimesta painoi A nappia ja välillä vaati useamman yrityksen molemmilla puhelimilla. Muuten toimii aivan loistavasti. Kuuluvuus on tosi hyvä eikä kaverin avokypärä aiheuttanut liikoja kohinoita (kuten aiemmassa CellularLine puhelimessa). Sitä ei testattu riittääkö kantavuus tosiaan luvattuun 1,6 km, mutta ainakin paikalla olessa kuului seinienkin läpi oikein hyvin (huoltsikan vessasta pihalle :-)).

Sehän ei tietenkään ole kypäräpuhelimen vika, että Nokian N8/E7 navigointia "ei ole tarkoitettu käytettäväksi BT:n kautta" - wtf? Tämän naviongelman kun vielä saisi ratkaistua, niin olisin erittäin tyytyväinen hankintaani.

Onko muuten kukaan testannut sitä "flirttitoimintoa" (voit lähettää lennosta yhteyspyynnön jos vaikka liikennevaloissa huomaat jollain samanlaisen puhelimen :-))?

Toi bt ongelma on helppo ratkaista. Etsi jostain täyttä hiljaisuutta sisältävä mp3 ja laitat soimaan luurin soittimesta luuppiin, tämän jälkeen myös navigoinnin ohjeet tulee bt:n läpi...

JaLe sanoi:
Interphone F4 asenneltu eilen kypärään Shoei Xr1000 ja hyvinhän se siihen istui. Kajareitten paikkaa pitää vielä aavistuksen siirtää edemmäs.

Korvatulppien kanssa musiikki kuuluu omiin tarpeisiin ihan tarpeeksi. Napit on kyllä todellakin aika tunnottomat käyttää hanskat kädessä, mutta eiköhän niidenkin käyttöön totu kun oppii laitetta käyttämään.

Puhelimen kautta nettiradiota tuli kuunneltua ja isooooo miinus joka ei liity kypäräpuhelimeen vaan operaattoriin on suuret katvealueet lakeuksilla ajeltaessa, välillä katoaa nettikenttä täysin ja tule hiljaista kypärän sisällä ja yhtäkkiä 5 min jälkeen taas alkaa musiikki raikaamaan ja kävipä eilen niinkin että ei vaan muka enää yhteyttä löytynyt ja tuttu hiljaisuus ja suhina tuli taas kypärään. :right:

Mulla nuubian n8 ei pysy vauhdissa mukana nettiradion kanssa... alle 70 vauhdeissa toimii, lujemmissa vauhdeissa ensin pätkii ja sitten katkeaa kokonaan.... Vituttaa

Jeeppa sanoi:
Tulihan se kypäräpuhelinkin lopulta hankittua ja Sena SMH5 nyt kypärässä killunut ensinmäiset 200km. SMH5 päädyin suht huokean hankinta hinnan sekä tuon kehutun käytettävyyden takia. Käytössä Sena osoittautui varsin toimivaksi :thumbup:

Nyt saa musiikit bluetoothilla, eikä tarvi enää johtojen kanssa telmiä ja nappeja korviin näsvätä, vaan saa heittää tulpat jotka eivät pidemmän päälle niin pahasti korvia paina. Puhelut kuuluvat hienosti molempiin suuntiin. Eipä meinannut tuo avokki uskoa kun matkalta soitin, että pyörän selässä olen :p Koko oli odotettua pienempi ja paljon, mistä lie saanut ajatuksen suuresta koosta :paikallatuulee: SMH10 tulevaisuudessa jos tarpeet sen mukaiset.

Jos jotain huonoja puolia pitää hakea niin äänenlaatu voisi olla parempi kun tottunut napeilla ajamaan jossa se äänenlatu on hyvä, sekä tuo kiinnitysklipsin väljys omaan ruukkuun (HJC R-PHA10), mutta minkäs ruukun suunnittelulle voit. Piti laittaa hieman lisää kumia väliin, että istuu tiukasti paikallaan.

Summa summarum: Tyytyväinen Senaan kaikinpuolin sekä kiitokset avuista! :WAZAAP:

Miten laitoit tuon kypärään?
Itsellä kanssa tuo R-PHA 10 kypärä.
Ja nyt olisi ajatus hankkia kypäräpuhelin.
Mutta en halua mitään erillistä pitkää mikrofonia kypärän kupeeseen.:D
Kuvat olisivat myös todella kivoja.
Ja muilta jos löytyy hyviä ja halpoja ehdotuksia niin otetaan ilomielin vastaan.

JP900RR sanoi:
Miten laitoit tuon kypärään?
Itsellä kanssa tuo R-PHA 10 kypärä.
Ja nyt olisi ajatus hankkia kypäräpuhelin.
Mutta en halua mitään erillistä pitkää mikrofonia kypärän kupeeseen.:D
Kuvat olisivat myös todella kivoja.
Ja muilta jos löytyy hyviä ja halpoja ehdotuksia niin otetaan ilomielin vastaan.

Tuossa olisi linkki missä muutama kuva Senasta asenettuna http://imgur.com/a/6K3EW#qqOBf

Kiinnitys mukana tulevalla kiinnikkeellä, lisäsin väliin palan kumia jolla sai väljyyden pois. Johdot pehmuisteiden alle piiloon ja mikki kiinni tuohon vasemalle puolelle kuten kuvasta selviää, josta se ylttää sopivasti suun eteen. Nyt yli 2000km takana Senan kanssa ja en kyllä pois antaisi eli money well spend!

Minulla on käytössä Midland BT2 ja olen ollut muuten tyytyväinen settiin, mutta...
Härpäkkeet on paritettu siten, että iPhone > Zumo550 > BT2. Näin pystyn vastaamaan/soittamaan puheluita Zumon kautta, joka on erittäin näppärää.

Haluaisin kuitenkin kuunnella nettiradiota, spotifya ja iTunesin musiikkia iPhonesta. Tämä ei bluetoothilla onnistu, kun iPhone on jo paritettuna Zumoon ja Zumo BT2:een. Laitoin iPhonesta suoraan johdon BT2:een tämäkään ei toimi silloin, kun BT2 on paritettu Zumoon, vaan musiikki kuuluu epämääräisenä mörinänä. Kun BT paritukset purkaa, niin sitten musiikki kuuluu kyllä hienosti iPhonesta johdon avulla.

Zumon kautta kyllä pystyy kuuntelemaan MP3:sia, mutta MP3:t on jo niin out ja muutenkin niiden siirtäminen älyttömän hidasta PC:ltä Zumoon, että niiden käytöstä haluaisin eroon.

Onko joku saanut edellä mainitut härpäkkeet toimimaan siten, kun minä niiden haluaisin toimivan? Entä onko näistä uudemmista BT kypäräseteistä 100% varmuudella toimimaan siten kun haluan?

Olipa hankala löytää tätä viestiä uudelleen kun vasta jälkeenpäin tuli vastaus mieleen... :)

Näin vähän epäilinkin, piti heti kokeilla ja eihän se hansikas kädessä mitään reagoi.. :(

Hankit sellasen stylus-tikun johon näyttö reagoi. Sen kanssa on todennäköisesti vielä helpompi tökkiä puhelimen ruutua hanskat kädessä kuin pelkällä sormella. Ebay ja huutonet tarjoaa monenlaisia vaihtoehtoja pikkurahalla.

Hankalampi temppu onkin virittää tikulle säilytyspaikka josta sen saa käsiin helposti ja jonkinlainen naruviritys (tai repullinen tikkuja).

Näytön tyyppihän on kapasitiivinen (eli reagoi sormen sähköisyyteen), sitä ei joka paikassa mainosteta mutta hakemalla huipputeknistä termiä "iphone stylus" löytyy senkin edestä vaihtoehtoja...

Käy ihmeessä kattomassa myös SENA SMH10, jos haluat helppoa, varmaa ja luotettavaa BT kypäräpuhelinta!
Ehdottomasti helpoin laite käyttää, ainoastaan kaksi selkeästi toisistaan erilaista hallinta "nappia".
Pohdi esim. käyttöä ajettaessa!

Käytettävyys ja äänenlaatu hyvä. Pikkuinen stereoplugi iPodille ja Bluetooth käskee Samsungin älypuhelinta nätisti (seuraava kappale, volume, stop, jne). Puhuttuja käskyjä mm navigoinnin suhteen Samppa ei sitten ymmärräkään, mutta sehän ei ole Senan vika. Todella helppo käyttää ajellessa. Tulpat korvissa kuulee musiikin ongelmitta motarivauhdissakin. Ainoa mitä toivoisi on se, että soiva puhelin katkaisisi stereoplugista tulevan musiikin. Tai sitten en ole osannut asetuksista laittaa sitä päälle. BT-moodissa puhelu yhdistetään kun huutaa vaikka "HALOO!"

Kiinnitysmekanismiltaan sen sijaan - jos ei täysin p*ska niin erittäin yhteensopimaton kypärääni (Nolan N85)

Mokkulaa on täysin mahdoton kiinnittää Nolan N85:een niin että pysyisi tukevasti paikallaan. Lähes joka keikan jälkeen pitää olla ruuveja kiristämässä. Ja kun kirraa tarpeeksi - pakko ettei mokkula tipahda kesken ajon - (kiinnitys vain alapäästä kahdella kuusiokoloruuvilla) muovikuori lähtee ajan kanssa halkeilemaan. Pakko oli paikkailla kuorta Aquasurella, että sai kotelon sisällä olevan elektroniikan edes jotenkin suojaan kosteudelta.

Juurisyy taisi olla se, että kypärän alareunan ja styroksin välissä on pari senttiä tyhjää tilaa - Senan puristusklipsu on suurimmaksi osaksi tyhjän päällä. Tarttee paskarrella sisäpuolelle vähän lisää kiinnityspintaa, jos tuo vaikka ensi kaudella pysyisi paremmin paikoillaan.

Back