• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

"Hyvä ja halpa" ajoasu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Le Motard
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Otsikkoon vastaus: Ei ole olemassa.
ghostface.gif

Ajokamoissa hinta ja laatu menee yhtämatkaa.
smile_org.gif

Mulla IXS:n puku maksoi n. 6 vuotta sitten muistaakseni 350€. Hyvin on kestänyt ja sateen ulkona pitänyt. Eli ei nuo hinta ja laatu aivan yhtämatkaa mene.

Tokihan tuo melkoinen pussi on jossain 200km/h vauhdissa, mutta norminopeuksissa ei häiritsevää lepatusta ole havaittavissa. Eikä tuota sellaisiin niopeuksiin ole varmaan suunniteltukkaan. En ole mitään 1000€-> pukua ikinä testannut, mutta en usko että se nyt niiiiiin paljoa parempi on

Ostin 2006 syksyllä (Suomesta) yhdistelmän Rukka Steel + Rukka Unit hintaan 450 euroa. Olen ajanut +20tkm, pitää monsuunisateen, ei lepata eikä läpätä kun ostaa sopivan ja käyttää kiristysremmejä, on ajettu nollakelissäkin ja ei ole helteelläkään mitenkään poikkeuksellisen ahdistava - niin ja on tietenkin RUKKA jos sillä on ratkaiseva merkitys jollekin
tounge.gif

En kyllä jaksanut katsella niin tarkkaan että oliko täällä jo määritetty se "halpa", mutta mielestäni tuo oli ihan hintansa väärti ja osoitus siitä että kyllä Rukkaakin saa ihan normaalihintaan.

Niinkun täällä on jo irvistelty ettei hyvää ja halpaa oikeasti ole. Itse olen todennut parhaaksi vaihtoehdoksi nahkapuvun suojaavuutensa ja kuumalla kelillä viileytensä vuoksi, Lisäksi sadeasu jonka vetäise nahkojen päälle tarvittaessa sateen tai vilun vuoksi. Sadeasu nahkojen päällä niin tarkenee aika pitkälle t-paidalla ja lyhyillä kalsareillakin.

Niinkun täällä on jo irvistelty ettei hyvää ja halpaa oikeasti ole. Itse olen todennut parhaaksi vaihtoehdoksi nahkapuvun suojaavuutensa ja kuumalla kelillä viileytensä vuoksi, Lisäksi sadeasu jonka vetäise nahkojen päälle tarvittaessa sateen tai vilun vuoksi. Sadeasu nahkojen päällä niin tarkenee aika pitkälle t-paidalla ja lyhyillä kalsareillakin.
Joskus kokeilin tota yhdistelmää ja ei sovi ainakaan mulle... Yhdistelmästä tuli niin kankea, ettei meinannut pyörylän yli jalka nousta. Viel ei ole tullut kokeiltua poistaa gorerotsista syndejä ja vetästä sitä nahkapompan päälle.

Joskus kokeilin tota yhdistelmää ja ei sovi ainakaan mulle... Yhdistelmästä tuli niin kankea, ettei meinannut pyörylän yli jalka nousta. Viel ei ole tullut kokeiltua poistaa gorerotsista syndejä ja vetästä sitä nahkapompan päälle.
Kerrospukeutumisessakin on ongelmansa.
tounge.gif
Ei mulla ole ollut ongelmia ton suhteen, vaikkakin kyllä se ens alkuun tuntuu et tavaraan on päällä. Mielummin kuitenkin näin kun et vedän kesä helteessä goret päällä. Goret käy hyvin todella aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä, mut mainitsemallani asulla pärjää keväästä syksyyn.

tounge.gif
Ei mulla ole ollut ongelmia ton suhteen, vaikkakin kyllä se ens alkuun tuntuu et tavaraan on päällä. Mielummin kuitenkin näin kun et vedän kesä helteessä goret päällä. Goret käy hyvin todella aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä, mut mainitsemallani asulla pärjää keväästä syksyyn.
Ite oon vähempi palellut nahoissa, kuin julmetun kalliissa goretex-asussa vuorineen. Siksipä goret menikin myyntiin ja nyt pärjäillään vaan nahoilla ja parilla kappaleella "kesäpöksyjä". Ne puetaan sillon kun laiskottaa..
smile_org.gif

Kerrospukeutuminen varmaan kanssa auttais lämpimänä pysymiseen, mut ensteks tarvis saada pöksyihin tilaa niille pitkille kalsareille..
lookaround_orig.gif

tounge.gif
Tuo on totta... Ite kun aloitin niin ekana kesänä vettä raikas joka päivä... Goret oli silloin ehdottomasti parhaat. Ajan saatossa kertynytkin sitten useampaa sorttia vermettä
talktohand.gif

Pistämpähän nyt lusikkani tähänkin soppaan. Kaikki on suhteellista. Hyvä ja halpakeskustelu tässäkin menee oikeastaan niin että mikä on kallista ja mihin menee paljon rahaa. Vähällä rahalla harvemmin saa hyvää. Itse aloitin joskus aikoinaan nahka/sadeasu kompinaatiolla ja kun kertaalleen ostin goret niin takaisipaluuta en ole edes harkinnut. Nahkojen toimivuutta kuivalla kelillä en yritäkkään kieltää mutta sadekeli onkin sitten se vaikeampi asia. Tarttee aina olla mukana kahdet vermeet. Ja kun laitat sadeasun päälle niin varmaan kastut. Ei välttämättä ulkoa vaan sisältäpäin. Se kun ei hengitä sitten ollenkaan. Kuitenkin; jokaisella on omat mieltymyksensä tässäkin asiassa ja kaikki ovat omalla tavallaan oikeassa.

tounge.gif
Tuo on totta... Ite kun aloitin niin ekana kesänä vettä raikas joka päivä... Goret oli silloin ehdottomasti parhaat. Ajan saatossa kertynytkin sitten useampaa sorttia vermettä  
talktohand.gif
Nahkat ovat edelleen se minkä vedän päälle ekana juuri edellä kerrotusta syystä. Omistan kyllä myös käyttämättömän Rukan sadeasun vuodelta -88 mutta kun vanhetessa on tullut ajatus että koettais yhdellä vaatteella pärjätä kelissä kuin kelissä niin on tullut koetettua noita moderneja keksintöjä ja huonoiksi olen ne havainnut.Tutuilta olen kysellyt myös Rukan asuista ja paria poikkeusta lukuunottamatta kaikki kertovat sen olevan kelvollista kamaa. RM. Heinolla on juurikin tarjouksia niistä ja eipä ne paljon muita kalliimpia ole.Ja mikä estää tilaamasta Saksasta jos ne ovat siellä halvempia.
 Kuivalla ja lämpimällä kelillä mikään teknoriepu ei voita nahkaa.On kokeiltu kyllä.

Rukka Unit + Steel -yhdistelmä täälläkin, toissa syksynä alennusmyynneistä ostettu. Erittäin kelvollinen asu, on tuolla tullut sateissa ajetuksi kotomaassa ja muuallakin. Pysyy kyllä kuivana, kun hihat on huolella kiristetty ja kaula-aukko tiukalla.

Ja kaatuminsen seurauksena kangas vähän oheni polven kohdalta ja olisi sormenpäään kokoinen reikä hihassa. Korjataanko noita Raahessa, mitähän tuo reiän paikkaus voisi kustantaa?
Ilmeisesti Gore-kalvo on ehjä.

Mitä mieltä olette noista Sweepin kamppeista? Olisi parikin varmaan hyvää takkia alta kolmensadan(Sabre nyt lähinnä) ja samaan syssyyn saisi sopivat housutkin mallistosta. Tuo Sabre olisi omaan silmään vielä miellyttävän näköinenkin. Eikös Sweep ole aika tuore valmistaja markkinoilla?

Toisaalta näytti tuota Rukan Steeliä saavan hintaan 299€, ja se olisi varmasti varma valinta.

Ihan turha ostaa rukan kuteita, pysyy ne halvemmatki päällä. Merkistä ei kannata maksaa yhtään ylimäärästä. Ite mieluummin ostan kerran vuoteen uudet kamat, ku kerralla kalliit joilla sit ajan kakskyt vuotta. Kenkiin sijotin kerralla enemmän, samoin pottaan ne uusin ehkä joka toinen vuosi.
Makuasioita melko pitkälle, mutta tuo hengittävyys on vähän sellainen juttu mitä ei meinaa halvoista löytyä. Ja tietysti istuvuus.

Itellä korena äpäyt 8 vuotta vanha Rukka eikä silloinkaa ollut kalleimmasta pääst, mut vieläkin kehtaa mennä vileenin paariin kahveelle.

Mikä tärkeintä toimii ja pelittää. Eikä yksikään sauma ole auennut.
Saatika nappi irronnut. Hieman kaulusta on takaa hipsu järsinyt siihen syynä Rukkan kaulurin tarra.
Ja kas...pitää jopa vettä aikas hyvin vielä.

Toki muitakin merkkejä on kuin Rukka, mut melkeimpä sanosin et näis luissin satkun ajoasuis menee rahat hukkaan.Kokeiltu on isse....

Mitä mieltä olette noista Sweepin kamppeista? Olisi parikin varmaan hyvää takkia alta kolmensadan(Sabre nyt lähinnä) ja samaan syssyyn saisi sopivat housutkin mallistosta. Tuo Sabre olisi omaan silmään vielä miellyttävän näköinenkin. Eikös Sweep ole aika tuore valmistaja markkinoilla?

Toisaalta näytti tuota Rukan Steeliä saavan hintaan 299€, ja se olisi varmasti varma valinta.
Ite olen Sweep:ä käyttänyt... Halpahan se on mutta toimii riittävästi mitä itse on gorea tarvinnut.

Jos oma turvallisuus merkitsee vähääkään... En lähtisi tinkimään ajo- varusteista...Osta kerralla hyvät ja käytä niitä useampi vuosi...

Tapaturman sattuessa maksavat itsensä takaisin...Tiedän kaverin kokemuksesta... Oikeat ajovarusteet pelastivat kaverin pahemmilta vammoilta...Mutta kukin tallaa tavallaan...
baaa.gif

Itsellä on toisena nahkatakkina Sweepin Track II ... Aivan erinomainen takki...Toisella kaverilla on Sweepin Ocean... Yhtä hyvät suojat kuin Sportian tuulitakeissa... Mutta takkina mukava päällä...

Trackiä käytän pitempiin matkoihin lähinnä erinomaisen istuvuuden takia ja "ison" selkäpanssarin ja muiden suojien takia...Eli jos sattuu niin ei satu
tounge.gif
... "terassi ajeluun" löytyy Arlen Ness...
Huippu takki kun myös... Mutta Sweepiltä mielestäni löytyy hyvä hinta laatusuhde...Suosittelen...

Käy vaikka Motorman:lta testaamassa Sweepin goret, itselläni ne(Tank & Trend) ainakin viime kesänä toimi erinomaisesti sekä rankkasateella, että helteellä. Ja kun ostat sopivat niin ei ne mitään purjeita ole.
Mutta näähän on niitä makuasioita, eihän rukkakaan kallis merkki ole se vaan riippuu siitä mihin sitä vertaa, loistoristeilijäkin on huomattavasti kalliimpi
idea3.gif

Hieman kummallisia viestejä, mutta kiitos kuitenkin.

Kuten alussa mainitsin, tarkoitus ei ole tinkiä missään vaiheessa turvallisuudesta, ja olen hylännyt esimerkiksi heti takit, joissa ei ole valmiina selkäpanssaria, tai sellaiselle paikkaa, tai jotka on valmistettu jostain kummallisesta materiaalista.

Kallis ei välttämättä ole hyvä, eivätkä laatu ja hinta koskaan kulje käsikynkkää. On myöskin muita tekstiilitakkeja, kuin gore-tex-laminoituja, joskin ne eivät ole käytössä niin mukavia.

Nahkatakkejakin olen katsellut, mutta ne ovat usein kalliita ja niissä on vähän taskuja tarpeellisille tavaroille. On kyllä pari pistetty harkintaan, mutta niille sopivien housujen löytäminen on sitten asia erikseen.

En ole tottunut maksamaan merkistä nikkeliäkään ylimääräistä, enkä ajatellut aloittaa nytkään.

Back