• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huvittavia hintaeroja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ttuttu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
höpö höpö
033102bebe_1_prv.gif

Niin mitäköhän siis oikein yrität viestittää, vai yritätkö?
Onhan täällä näitä hassuja animaatiokuvia, juu:
033102ass_1_prv.gif

Mulla ei ollut tarkoitus saada aikaan "tappelua" siitä, mistä erot johtuu. Kunhan vain totesin tilanteen.
omg.gif

Taas on asiansa tuntevia kavereita matkas  
biggrin.gif
. Voisinpa melkein lyödä vetoa, ettei yksikään ylläolevista kommenteista tullut kaupanalan yrittäjän suusta...

Kauppiaan vikahan se on jos mp- takki maksaa Suomessa parikyt prossaa enemmän kuin Saksasta käsin toimivassa nettikaupassa.

..niin ja ihmettelen myös miksi ne pyörätkin ovat täällä kalliimpia kuin keski-euroopassa tai miksi Virosta saa halvemmalla tupakkaa? Kuulin myös että bensa on jenkeissä halvempaa kuin täällä
omg.gif
biggrin.gif
% lasku ei taida olla ihan hallinnassa?

Faktoista ja busineksen realiteeteistä ei tavallinen Kari Kuluttaja ymmärrä mitään,vaan se euromäärä minkä maksaa on tärkeää  
biggrin.gif
.
Hinnat ovat vain erit Suomessa,Saksassa,Ameriikassa ja Japanissa,eikä ne hintaerot johdu paikallisen jälleenmyyjän hyväntekemisestä paikallisia motoristeja ajatellen tai toisinpäin...
Katteiden on katettava kustannukset,eikä kivijalkamyymälän pitäminen ole halvempaa Suomessa kuin saksassakaan,mutta VOLYYMISSA puhutaan aivan eri lukemista.
Nettimyynti on taas oma mailmansa,josta en tiedä mitään,mutta samat volyymit ovat voima myös siellä,niin luulen.
Ja ne massat tulevat  keski-euroopasta,joista me härmäläiset hinnan alenuksen muodosta nautimme  
062802jumpie_prv.gif

Verot ovat oma juttunsa  
033102ass_1_prv.gif

% lasku ei taida olla ihan hallinnassa?
Kuinka niin? Jos ens kerralla luettais se kommentoitava viesti vähän paremmin, eikös?

Itse juttelin mp-takista, en aloittajan nahkapuvusta. Ja silloinkin kyseessä oli aika karkea yleistys, joka perustuu omiin vähäisiin kokemuksiini hintaeroista. Ei netistä tilaamalla silti varmaankaan kaikkea saa puolta halvemmalla ja tuskin sitä aloittaja tarkoittikaan.

Ja jokainen saa toki rahansa käyttää mihin haluaa. Täytyy vaan aina muistaa, että Suomessa tässä pääsääntöisesti motoillaan ja tuskin se palvelee kenenkään etuja, jos mp- alan yrittäminen täällä ei ole enää kannattavaa. Eikä nämä kommenttini koske nyt tätä yksittäistä nahkapukua, vaan yleistä asennetta valittaa korkeista hinnoista ja hyökkiä ensimmäiseksi "ahneiden" kauppiaiden kimppuun (enkä ole itse alan yrittäjä, joten suht puolueettomasti kommentoin).

Suomi, monen muun länsimaisen valtion tavoin, on kallis maa asua ja elää, varsinkin keskituloisena. Moni varmaan ymmärtääkin mistä se johtuu. Täältä pääsee onneksi suht helposti lähtemään, jos ruoho on vihreämpää muualla ja on se toki käynyt omassakin mielessä.

...tais lähteä tääkin keskustelu vähän sivuraiteille, vai?
smile_org.gif

Tiedoksi kaikille: Bikerpoint myy louisin kamaa lousin hinnoilla.
idea3.gif

Eli Raisiossa oleva liike. www.bikerpoint.net
062802moto_prv.gif

Lisäksi palvelu pelaa!
Ja Bikerpoint toimittaa tavarat 18 eskon toimitusmaksulla, Louis toimittaa suoraan kotiin 15 eskon kuljetusmaksulla. Molemmissa maksetaan kortilla, miksi siis ei tilata suoraan Louisilta. Itse olen tilannut 3 kertaa Louisilta suoraan Saksasta ilman minkään laista häikkää. Ja parhaimmillaan 3 päivän toimituksella.

idea3.gif

062802moto_prv.gif

Lisäksi palvelu pelaa!
Ja Bikerpoint toimittaa tavarat 18 eskon toimitusmaksulla, Louis toimittaa suoraan kotiin 15 eskon kuljetusmaksulla. Molemmissa maksetaan kortilla, miksi siis ei tilata suoraan Louisilta. Itse olen tilannut 3 kertaa Louisilta suoraan Saksasta ilman minkään laista häikkää. Ja parhaimmillaan 3 päivän toimituksella.
Näin tutkii tosi kuluttaja ja säästää euroja  
biggrin.gif

Itse en vaivaa näkisi,mutta otan neuvosta vaarin  
biggrin.gif

Kiitos  
tounge.gif

Onhan toi Vector alunperin maksanut saksassakin 899 €. Suomessa vaan tietyissä liikkeissä ei myydä kirveelläkään ylivuotisia kamoja alle ovh:n. Muutama vuosi sitten eräässä liikkeessä myytiin Shoein Raid 1:stä ilman mitään alennuksia, vaikka Raid 2 oli jo tullut ajat sitten markkinoille. Kai ne monta vuotta hyllyssä pölyttyneet varusteet joku hullu/tietämätön lopulta ostaa.
nixweiss.gif

Aika mielenkiintoista muuten, että esim. Dainesen varusteet saa Suomalaiselta jälleenmyyjältä lähes samoin hinnoin kuin esim. nettikaupasta Saksasta. Joskus jopa halvemmalla. Muutaman kympin säästön sijasta voi hyvin tukea kotimaista kauppiasta. Ylivuotisista A-starseista taas en suostu maksamaan tyhmän miehen lisää ja 600 € saa mieluummin mennä vaikka makaamaan korkeakorkoiselle tilille.

Aika mielenkiintoista muuten, että esim. Dainesen varusteet saa Suomalaiselta jälleenmyyjältä lähes samoin hinnoin kuin esim. nettikaupasta Saksasta. Joskus jopa halvemmalla. Muutaman kympin säästön sijasta voi hyvin tukea kotimaista kauppiasta. Ylivuotisista A-starseista taas en suostu maksamaan tyhmän miehen lisää ja 600 € saa mieluummin mennä vaikka makaamaan korkeakorkoiselle tilille.
Niinpä, ei noissa hinnoissa tosiaan ole niin kauheita eroja. Tietenkin pieni Suomilisä on usein pakollinen,mutta...

Oma kokemus on, että kauppiaat suomessakin myi ylivuotista kamaa alessa suht hyvin. Tietenkin aina kannattaa olla tarkkana ja muistaa, että Suomessa on aika idioottimainen tapa hinnoitelle hieman (tai aika paljonkin) tinkivaraa niihin tuotteisiin. Itse en ole kovinkaan usein maksanut ovh. hintaa mistään mp- roinasta.

..niin ja kyllä se varmaan tuli jo selville aiemmin, että olen valmis maksamaan muutaman kympin extraa hyvästä, lähellä olevasta palvelusta ja kaupan teon helppoudesta.

idea3.gif

062802moto_prv.gif

Lisäksi palvelu pelaa!
Helpointa on ajaa ostoksille, n. 4km matkaa kotipihalta ja lisäksi lähes työmatkan varrella!
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

Tämän hetken hinnoista ton C2 Schubertin osalta on paha sanoa, mutta keväällä kun ostin niin halvimmalla sain sen ihan Reliatekistä, tarkkaan tuli vertailtua Louisit ja muut kotimaiset toimittajat. Samoihin aikoihin tuli kyllä Saksasta huggeria ja toinen kypärä sekä muuta romua, joskus sellaisista pienistä asioista kuten jäsenalennus saattaa olla uskomatonta hyötyä.
Eikä se ulkomailta tilaaminen aina ole onnistunut, Louisin vilkuista on kaksi hajonnut ekan kesän aikana, puhelimelle tarkoitettu suojakotelo korkkas saranastaan toisella käyttökerralla, huggerin alle ei mahdukkaan suosiolla tonnisen reengas kun samaa myydään seiskapätkään.
Nettikaupassa on se valittamisen ongelma, takuu on mutta vaikea sitä on vaatia.

Olin taannoin osteskelemassa Gibsonia USA:sta.
Kyselin hintaa ja sen olisi saanut 43% alennuksella. Sitten soittelin
tulliin ja sanoivat muistaakseni maksun olevan 6% ja sitten siihen
kaikki muut ulkomaanmaksut .. postit jne .. ja sitten saatuun
summaan vilelä ALV niin oltiinkin jo aika hemmetin lähellä meidän
hintoja. USA:sta ostettuna olisi sitten tullut millainen yksilö
tahansa, mutta meillä pääsi ihan itse kokeilemaan tuotetta ennen
ostoa. Ostin sitten täältä. Sattui vielä niin erikoisesti, että se
joutui takuukorjaukseen maahantuojalle 6 kertaa ja erikoisliikkeeseen
vielä lisäksi kaksi kertaa (Juha Lottoselle). Vikana oli kosketushäiriö
sähdöjodossa, joka oli kahdesta kohdasta poikki. Rakkine soi aina
välillä jossain asennossa ja sitten taas ei. Loppujen lopuksi
kaikkien huoltojen jälkeen se oli taatusti paremmassa kunnossa
kuin suoraan kaupanhyllyltä haettuna. Se oli ikäänkuin säädetty
ja "viritetty" vimpanpäälle.
smile_org.gif
.. rock ...
Tietenkin olisin säästänyt tullit, postit ja ALV:t, jos olisin vaikka
itse kiikuttanut sen tullessani .. mutta kun ei justiinsa ollut sinne
mitään matkustamisen tarvetta. Toisaalta .. tuolla säästöllä olisi
tietenkin kustantanut lentomatkat, mutta kuitenkin ...

Ja sit moni sanoo, ettei käy Lidlissä ostoksilla, ettei vain rahat valu Saksaan...

Back