• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huurteen estoa kotikonstein...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
yritin oikein yölläkin puhkua huurteeseen mutta ei...
Täytyy sanoa että siinä on motoristi henkeen ja vereen: nukkuukin kypärä päässä
wink.gif

normaali autovaha ulkopinnalle, toimii etenkin hieman kuluneessa visiirissä, ikäänkuin tasoittaa koskapa vaha hangataan tiukasti pois ennen aoonlähtöä, siis ohjeen mukaan.

sisäpinnalle saippuavesiliuosta, vähentää huurtumista.

fogcityä ovat monet kehuneet.

pitäisi kokeilla.

Shoein kypäriin (CX-1) saa myös pinlock visiirejä. (http://www.allright.fi 70eur) En tiedä miten toimii - jos jollakulla kokemuksia niin jakakaapa täällä. Hengityksen ohjaimet on myös hyviä huurteen estoa varten

Fairy on mun suosikki. En itse laittaisi mitään kovempia kemikaaleja visiirille ettei haurastu. Jotkut kemikaalit tuppaa "pilaamaan" visiirin muoviseoksen ja näin visiiri heikkenee ja himmenee.

Kawabatiota mukaillen, autovaha. Ihan perusvaha sekä sisälle että ulos. Kerran viikossa kun muistaa/viitsii sen 5 min käyttää niin homma toimii. Itselläni ei ainakaan ongelmia ole ollut.

Dice

Omassa shoeissani on kans tuollainen systeemi, joka pitää visiirin hitusen auki. Siitä on kyllä jonkin verran apua huurtumisen estämisessä, mutta ei se kyllä ihan aina toimi  
bawling.gif

Fairya olen kokeillut toisinaan, ja kai siitä jotain apuja on ollut...  
nixweiss.gif
Huoltsikoilla jos saippuoi visiiriään sisäpuolelta, kannattaa miettiä kaksi kertaa, kestääkö sitä saippuan hajua loppumatkan: kertaalleen laitoin sitä käsisaippuaa visiiriin ja meinasin oksentaa siitä hajusta jo kymmenen kilometrin jälkeen, sen verran imelä haju se oli kokoajan haistella!  
ghostface.gif

Ei sen välttämättä tarvi olla fairya, lätkäkypärän visiiriin aikoinaan käytin suihkusaippuaa. Sormella kun hieroo pintaan ja paperin papalla tai pyyhkeellä sitten hieroo pois niin jää kalvo pintaan.

Mikä lie kalvo mun HJC kypärän visiirissä on, mutta ei edes paikalla seistessä tuu huurua pintaan.

Itse olen huomannut Bledin putsaavan hyvin likaantuneen visiirin. Bledistä jää myös kalvo, jolta vesikin liukuu pois.

Hyvänä vinkkinä voin kertoa että kannattaa ostaa Sitruunan hajuista Blediä <- Tämä ainoastaan silloin jos tykkää sitruunan hajuisesta kypärästä.  :smoked:

Muita konsteja kuin ne ihan aidot huurteen poisto aineet?
Korjatkaa joku, jos olen väärässä...

Bled ei ole hyvää ainetta visiirille sen takia, että se kovettaa visiirin. Kun visiiri kovettuu, se menettää joustavuutensa ja kestää heikommin iskuja. Näin ainakin käy, jos käyttää esim. lasinpesunesteitä tms. litkuja, jotka muuten olisivat varsin käteviä käytössä. Nimim. Arain maahantuojan luennon joskus kuunnellut ja esimerkinkin nähnyt...

Koittakaapa taittaa uutta visiiriä "nurin päin"... jonkun asteista taittamista se kestää. Lasinpuhdistusaineiden jälkeen se ei palaudu entiselleen, vaan käteen jää kaksi visiirin kappaletta. Nähty juttu.

Itsekkin kiekkoa pelatessa käytän suihkushampoo tai fairy liuosta pleksiin huurteen estoon.Ainetta kannattaa jatkaa hiukan vedellä,ei jää tahmea pintaa.Paperilla pyyhkiminen on pahasta,yllättäin naarmuttaa.Lisäksi kun muistaa sillointällöin pestä pleksin/visiirin puhtaaksi saippuasta,niin hyvin toimii eikä huurteesta ole kuin muisto.Motskaripotan lasi ei huurteesta kärsi oli keli mikä tahansa.

Itse olen huomannut Bledin putsaavan hyvin likaantuneen visiirin. Bledistä jää myös kalvo, jolta vesikin liukuu pois.

Hyvänä vinkkinä voin kertoa että kannattaa ostaa Sitruunan hajuista Blediä <- Tämä ainoastaan silloin jos tykkää sitruunan hajuisesta kypärästä.  :smoked:

Muita konsteja kuin ne ihan aidot huurteen poisto aineet?
älkää hyvät ihmiset laittako ainakaan arain kypärän visiiriin blediä, menee meinaan pilalle... se on polykarbonaattia eikä muovia ja kaikki alkoholi pitoiset aineet saavat sen haurastumaan!

Niihin saa sitä varten nyt pinlockeja ja fog city huurre kalvoja... jos veden tahtoo ulkopupolelta pinnasta pois laittaa autovahaa... se auttaa eikä pilaa visiiriä!

sport05.gif

älkää hyvät ihmiset laittako ainakaan arain kypärän visiiriin blediä, menee meinaan pilalle... se on polykarbonaattia eikä muovia ja kaikki alkoholi pitoiset aineet saavat sen haurastumaan!
Tämä väite on epäilemättä Arain "koulutuspäiviltä" kotoisin. Pledi ei haurastuta visiiriä, alkoholi ei haurastuta visiiriä, mikään ruokakaupasta saatava tökötti ei haurastuta visiiriä. Sen sijaan esimerkiksi ponneaineena käytettävä butaani haurastuttaa pinnoittamatonta visiiriä (polykarbonaattia) suurina pitoisuuksina. Niin suuriin pitoisuuksiin ei Plediä suihkuttamalla pääse vaikka miten yrittäisi. Ja jos asia kaikesta huolimatta painaa mieltä, niin ostakaa sitä ponneaineetonta pumppu-Plediä, jota myydään nimellä Pledge. Lisätietoja aihepiiristä löytyy söhmistä sopivilla hakusanoilla.

Nimim. asiaa 2 vuotta eri menetelmin kokeellisesti tutkinut ja edelleen Plediä käyttävä.

P.S. Jos joku ihan oikeasti tietää miten visiiri saadaan haurastumaan kotilitkuilla, niin kertokaa minullekin miten se tapahtuu. Asetonin kaltaiset myrkyt rajataan pois, koska niillä tokko kukaan tervejärkinen visiiriään pesee.

minkälainen seos fairia pitäs olla.pyhitäänkö se visiiri sillä seoksella ja kuivataan sitte vai miten

Käytittepä huurteenestoon mitä tahansa niin älkää ainakaan tilatko Louisilta Anti-Foggia. Itse tein sen virheen ja aine on niin
033102ass_1_prv.gif
:stä... Käsittelyn jälkeen ei huomaa mitään eroa aikaisempaan, aina on visiiri huurussa. Onneksi se maksoi vain vitosen.

Itse olen käyttänyt Arain visiirissä ja sen sisällä silmälaseissa sekä aurinko clipeissä Scott:in no fog pyyhettä ja loistavasti on toiminut. Pyyhe maksaa 8€ Allrightissa ja kestää parikautta.

Back