• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huurteen estoa kotikonstein...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Itse olen huomannut Bledin putsaavan hyvin likaantuneen visiirin. Bledistä jää myös kalvo, jolta vesikin liukuu pois.

Hyvänä vinkkinä voin kertoa että kannattaa ostaa Sitruunan hajuista Blediä <- Tämä ainoastaan silloin jos tykkää sitruunan hajuisesta kypärästä.
shaun.gif

Muita konsteja kuin ne ihan aidot huurteen poisto aineet?

Muistaakseni jääkiekkoilijat joskus aikoinaan hieroivat Fairya talouspaperilla visiireihinsä huurteen estämiseksi. Toimiikohan myös MP-kypärässä?

Fairy tosiaan toimii, myös mp-kypärässä, mutta vain sisäpuolella. Idea on pyyhkiä pinta laimeahkolla liuoksella ja antaa sen kuivua, huuhtelematta. Ulkopuolella tuosta on enämpi haittaa kuin hyötyä - pisarat läsähtää ja leviää pintaan eikä ilmavirta putsaa niitä enää pois
confused.gif

Itse käytän tuota Blediä kanssa ja tuntuu toimivan ihan hyvin...

Se on hyvä että on kaikkia Air-Bag ajotakkeja ja muita "viisaita" ratkaisuja, mutta kun vielä keksisivät huurtumattoman kypärän/linssin niin sen jälkeen voisivat vasta suunnitella noita...
mad.gif

No mutta sehän on jo olemassa
smile.gif
Itselläni on ollu Schuberth Concept vuoden vaihteesta lähtien päivittäisessä käytössä ja se tosiaan ON huurtumaton ilman fairy tms. käsittelyjäkin
biggrin.gif

Tarkoitatko että ei edes huurru esim. liikennevaloissa vaikka pitäisi linssin alhaalla?

Jos tälläinen keksintö on keksitty niin valaiseppa mistä niitä voi hakea ja sopiiko mm. Arain kypäriin?

Juu tuota Nolanillakin on visiireihin saatavissa tämmönen Pinlock, joka ei myöskään huurru. Ja meinaan se ei tosiaankaan huurru, oli sitten mimoinen tilanne tahansa. Talvellakin visiiri muuten meni huuruun ja huurteeseen mutta pinlock pysyin kirkkaana
smile.gif

Siis läpivuotinen testi todistaa italialaisen toimivaksi jopa Suomen oloissa, ei paha
biggrin.gif

Noihin Arain kypäriinkin on kyllä myytävänä sellanen kalvo, joka estää huurtumisen. Kyseleppä vaikka Bike Worldistä.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JP-800 @ Huhti. 18 2002,21:32)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Tarkoitatko että ei edes huurru esim. liikennevaloissa vaikka pitäisi linssin alhaalla?

Jos tälläinen keksintö on keksitty niin valaiseppa mistä niitä voi hakea ja sopiiko mm. Arain kypäriin?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Schubert Concept on ihan oma ns. Flip-Up kypäränsä - ei siis mikään tarvikevisiiri tms. http://www.schuberth.com Kyseessä on visiirin ns. City-asento, jossa visiiri liikahtaa pari milliä suoraan eteenpäin => visiirin ylä- ja alareunoihin aukot ilmakierrolle. Tuon lisäksi visiirit ( huom. monikossa! ) on huurteenestokäsiteltyjä, molemmin puolin. Tuo oli monikossa, koska kypärässä on kirkkaan ulkovisiirin lisäksi runkoon integroitu aurinkovisiiri, jota voi käyttää myös leukaosa ylhäällä
music.gif

Entäs Shoein visireihin?
Onko sellaista visiri systeemiä vai onko se sitten Fairy linjalle vaan? Tosin Shoein visiirit on sen verran hinnakkaita että niitä ei ihan jokainen päivä viitti ostella!
smile.gif

Juuri ostin tumman visiirin ja hintahan oli järkyttävän halpa eli 50€
withstupid.gif

Tosiaan Shoein kanssa taitaa mennä ihan fairyn avulla + tietysti kypärän oma huurteenpoisto
biggrin.gif
. Itsekkin ostin tässä hiljan uuden visiirin Shoeihini saman 50e kärsin, vaikka onkin kirkas.

Omassa boeri bad wasp-kypärässäni oli myös huurteenestoon tarkoitettu kalvo visiirin sisäpuolelle, mutta se lähti irti kelkkaillessani talvella ja meni hukkaan
sad.gif
. Kalvo tuli kiinni kahdella läpinäkyvällä teipinpalalla, jotka eivät ilmeisesti pitäneet pakkasesta. Kävin kysymässä kypärän myyjältä, että löytyiskö sellaista, mutta kun ei
sad.gif
.
Euro motor centeris myytiin ainakin joskus semmosia, joten pitää soitella sinne
smile.gif
.

Itse olen päätynyt myöskin fairyyn (pitäisikö tehdä äänestys tästä, fairy vai bled?), ihan laiskuudesta, kun ei jaksa lähteä hakemaan erikseen sitä ainetta... eikä koskaan muista ostaa kun on paikan päällä jossain liikkeessä...

Eläköön fairy, nyt riittoisampana!  
tounge.gif

Ja Pirkkakin kunniaan  
baaa.gif

Tosta pesuaine hommelista, eli kun tulee auringon säteet eikö visiiri ala heijastella ikävästi prisman värejä?
Mun Shoei on kyllä huippu pidän lähes aina kiini liikennevaloissakin eikä huurrun (tietysti jos alkaa tahallisesti oikein "hönkäilemään").

Fairy toimii, mutta ostin tänä keväänä AGV:n XR-2:en. Luvattiin huurtumaton visiisi, ja se on kyllä toiminut. Ei tartte avata liikennevaloissa tosiaankaan. Hengityksestä tiivistyy pienen pieniä pisaroita visiirin ihan alaosaan. Eli jotenkin se visiirin pinta on käsitelty sellaiseksi. Saa nähdä jaksaako toimia pidemmän päälle, mutta kun tossa reilu kuukausi sitten jo ajelin nollakeleillä niin oli todella miellyttävää kun ei tarvinnut availla ja saada kasvoille kylmää kevättä.

Noissa Arain kypärissä on ainakin sellanen hengityksenohjain, joka ei päästä hengityksen "höyryjä" visiiriin ja mulla se on ainakin toiminu sen verran hyvin, että ei tarvi valoissa avata visiiriä, jos tavallisesti hegittää.
music.gif

Niiiiinhän ne väittää...

Itselläni Arain kypärän kanssa saa kyllä avata visiirin joka valoissa. En tiedä sitten huohotanko koko ajan kun ajan pyörällä
biggrin.gif

Minulla ei nykyisessä kypärässäni ole visiirin huurtumisongelma, mutta ennen liikkeellepääsyä tapaavat silmälasit huurtua, kun kypärä on tavanomaista umpimallia. Silmälasien huurtumista voi ratkaisevasti vähentää käyttämällä Clear Site -huurteenestoainetta (tuubissa, ranskalaista).

Tota tietäiskö joku saisko (ja mistä) Tampereelta sitä nolanin systeemiä, kun olis varmaan aika hyödyllinen. Meinaan jos pitää visiiriä kii --> huurtuu jos auki -->
bawling.gif
Kaikinpuolin ikävää siis
mad.gif

Back