• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Husaberg omistajia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oscar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Husabergin R&D osastolla, Örebrossa, on 2t ruutta jo kehityksen alla, näin heinäkuussa kehuivat.
Tuohon ei voi muuta kyllä tehdä kuin, että
062802jumpie_prv.gif

Kunhan sit tulis kotareihinkin samat systeemit.

btw. parjan_fin: sanoppas nyt ihan semmonen kiteytetty perusfiilistely piikki husaberistä?
Tässä on tullu ajeltua ite nyt 250/2t ja nelipuolikkaalla niin nyt on jostain perverssistä syystä alkanu piikki taas kiihottamaan. Ei vaan oo päässy missään testaan "uutta" piikkiä, että mille semmoinen tuntuu.

Husabergin R&D osastolla, Örebrossa, on 2t ruutta jo kehityksen alla, näin heinäkuussa kehuivat.
062802jumpie_prv.gif

btw. parjan_fin: sanoppas nyt ihan semmonen kiteytetty perusfiilistely piikki husaberistä?
Tässä on tullu ajeltua ite nyt 250/2t ja nelipuolikkaalla niin nyt on jostain perverssistä syystä alkanu piikki taas kiihottamaan. Ei vaan oo päässy missään testaan "uutta" piikkiä, että mille semmoinen tuntuu.
Viime viikonloppuna olisi siihen ollut loistotilaisuus Hyvinkäällä. Itse Burgerin piikkiä kokeilin ja kottarainen oli seuraavana vuorossa mutta 250 tahtari päätti lopettaa mun ajelut siltä päivältä. Mulle tuli sellainen fiilis että se on vetomiesten peli koska tällainen perusharrastaja ei vaan osaa vinguttaa tarpeeksi ja vaihteita saa ropaa kokoajan. Kevyt kuin saakeli ajaa mutta eteneminen ei tunnu olevan nopeaa kun menee, mulla ainakin, liikaa keskittymistä siihen onko oikea pykälä kasetissa. Talvella luulen että on spoorissa todella nopea laite. Tämä siis lyhyen koeajon perusteella...

062802jumpie_prv.gif

No mitä siitä nyt sanoisi... Kevyt ja ketterä peli vietäväksi, vaati tarkkuutta, säälittä vingutettava ja kytkimen sekä jarrujen kanssa oltava herkkänä, mutta jos tuossa onnistuu niin on nopea. Moottorijarrua kun ei ole, niin jarrun ja kytkimen kanssa saa pelata ihan eri malliin mutkiin tullessa.

Itse en ole noissa vielä onnistunut kunnolla kertaakaan, mutta siltikin olen pistellyt omia 250 4T:llä ajamia aikoja tutuilla pätkillä uusiksi, vaikka reitit ovat olleet huonommassa kunnossa. Talvea odottelen vesi kielellä, etenkin jos tulee samanmoinen talvi ku kahtena edellisenä on ollut
smile_org.gif

Motokuumeessa olis kannattanut poiketa testaamassa, siellä noi oli ajettavana. Itse kokeilin siellä 450:iä ja komeita nekin, mutta kovin kankeita piikkiin verrattuna.

Nyt on reilu 12h takana 250 2t husabergillä ja ei voi vielä ainakaan valittaa. -06 200 EXC:n jälkeen huomaa kyllä eron. Ranteet venyy ihan erimalliin.

Moros! Laittakaahan omista burgereista kuvia tulemaan.

Tallista löytyy Fe 650 2005 bergi. Hyvin ja luotettavasti on oma mopo pelannut. Lähinnä on tullu kylillä ajettua ja muutama kertaa radalla. Tallista löytyy myös endurovanteet omilla rattailla ja jarrulevyillä joten vaihto kadulta suohon onnistuu puolessa noin tunnissa. Enduroajossa mukavan vääntävä ja voimakas pyörä. Lähinnä isommille ja avoimille baanoille ja jaksaa kyllä suossa hyvin möyriä. Teknisempään puiden ja kantojen kiertelyyn tahoopi olla liian köykeä ja raskas vietävä. Talveksi piikit alle, vähä jäykempää säätöä alustaan ja jäällähän tämä taas on aivan omillaan. Monipuolisuus on tässä pyörässä valttia, eikä ihan joka valoissa varmasti tule samanlaista vastaan.

Oma pyörä on noin 200h ajettu. Täys koneremppa tehtiin 145h kohdilla missä vaihdettiin mäntä, kiertokanki, laakerit sun muut hilipakkeet. Melko työläshän tuo on huoltaa tuolta koneen puolelta erikoisen suunnitelun takia. Mikäli ei omista tarvittavia erikoistyökaluja, pakko viedä liikkeeseen mikä tahtoopi aina vähän lompakkoa keventää. Jos männän haluat vaihtaa/tarkistaa, täytyy purkaa koko helvatin kone ja vaihtaa kaikki laakerit ja tiivisteet joka kerta (Ainaki suositeltavaa). No onneksi ei isossa pyörässä niin tiheät huoltovälit ole. Öljyt on vaihdettu 5h välein ajosta riippuen. Maalaisjärkeä saa käyttää, normaali katuajossa voipi olla samat litkut ihan hyvin yli 10h. Suodatin joka toisella öljynvaihtokerralla. Venat tarkastettu ehkä 15-20h välein, ei ole kertaakaan tarvinnut säätä uusiksi...Eipä tuossa mitää vikaa ole ollu, kerran radalla poksahti pakopuolen venttilijousi poikki, mutta suuremmilta vaurioilta vältyttiin. Akkuhan tuossa on täysin alimitoitettu tuolle koneelle eikä oikeen isommalle ole tilaa.

Tuossapa vielä motovarustuksella kuvaa omasta bergeleestä.
normal_Kuva_001.jpg

normal_Kuva_002.jpg

normal_Kuva_003.jpg

Back