• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huono palvelu lähinnä sääntö mp-hommissa, vai?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zina
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mototrippiä lukuunottamatta en ole kokenut ongelmaa palvelun suhteen, enkä paljon muutenkaan.

Ainakin omalla kohdallani yhdessä liikkeessä on ollut palvelu ylitse muiden: Moto-Rauma!!  
062802jumpie_prv.gif

Eipä juuri pahaa sanottavaa löydy...
033102beer_1_prv.gif

On jo vähän liikaa offtopicia... hei kamaan ;)
No, ainakin tuokin ajatustenvaihto todistaa sen, että aina ei omien vastoinkäymisten syynä ole suinkaan "huono asiakaspalvelu", eikä mitään sellaista sääntöä suinkaan ole ainakaan pärstäkertoimien mukaan viritetty.
wink.gif

Toivottavasti se päivä paistaa (ja tuuri paranee) myös sinne kesaheinan heinäkasaan.
tounge.gif

Toivotaan että sekä mopotti että puku tulevat juuri parahiksi silloin, kun kunnon ajokelit vasta alkavat.
thumbs-up.gif

mutta lisäksi mä uskon että mun oma asenne asiakkaana vaikuttaa myös aika paljon.
Tämä epäilemättä voi olla joissain tapauksissa syy huonoon palveluun mutta kyllä se vaan nyt on niin että myyjän tulee asiakasta palvella parhaalla mahdollisella tavalla vaikka kyseinen asiakas olisi hieman nuonolla tuulella..
Mä olen sitä mieltä, että psykoottista kiukuttelua (huutaminen naama punaisena, huorittelu, uhkailu, kiristäminen) ei yhdenkään asiakaspalvelijan tarvitse kuunnella. Raja asiakkaan oikeassaolemisessa on mentävä jossain, ja mä itse pidän sitä rajaa siinä että asiakas käyttäytyy kuten aikuinen ihminen eikä kuten uhmaikäinen vitun huonosti kasvatettu kakara. Asiakkaalle saa mielestäni sanoa, jos tämän arvostelukyky/suhteellisuudentaju pettää niin että aletaan mennä asiattomuuksiin. Sellainen on sitäpaitsi vaarallista; monasti räjähtäneet ihmiset lietsovat itseään vain pahempaan tilaan ja siinä hymyilevä asiakaspalvelijaparka voi olla ihan oikeasti vaarassa - puhumattakaan siitä miten vaikea tilanne on muille, asiallisesti paikallaoleville asiakkaille.

Onnekseni noita psykoottisia kiukuttelijoita on loppujen lopuksi todella vähän. On totta, että työvoitto sellaisesta tuntuu ihan p**keleen hyvälle, ja erityisesti silloin jos ja kun kiukuttelijasta kuoriutuu ihminen.
smile_org.gif

Ja asiakaspalvelusta mä olen leipäni irti repinyt viimeiset... kolme plus vuotta, eikä tämä firma ole mua pois päästämässä vaan päinvastoin, se puhukoon puolestaan. Mun mielestä kuka tahansa saa olla tuosta mitä mieltä tahansa, tämä on minun mielipide.

Itsekin olen asiakaspalvelutyössä ja voin myös sanoa, että kenenkään ei tarvitse kuunnella kiukkuista ihmistä, mutta monesti on paras antaa asiakkaan vain ensin purkaa pahimmat kiukkunsa ja tämän jälkeen keskustella asiasta järkevästi. Kinastelu ei auta, vaan sillä on sama efekti kun heittäisi bensaa liekkeihin.

Tästä moni voi päätellä, että teen jonkun sortin helpdesk työtä?
biggrin.gif

Asiakas on aina oikeassa, tai siinä uskossa hänet kannattaa pitää jossain määrin. Pitää sujuvasti ohjata asiakkaan mielipidettä niin, että saat hänen puhumaan jo totta, mutta niin että hän pitää sitä omana saavutuksenaan, eikä huomaa pientä taivuttelua ;)

tämäkin meni jo offtopic, mutta mielipiteeni asiasta silti
thumbs-up.gif

Tösös !
Tänään just hermoilin mopokaupan tiskillä pienen osan takia ko ittellänikin vähän kiire . Myyjiä oli monta vastapuolella mutta kyllä oli asiakkaitakin . Vuorollani sain palvelua ja asiallisesti ja monesti varmistettiin että palvellaanko mua jo kun asiakkaat sitten väheni .
Tää oli Jyväskylässä suuressa merkkiliikkeessä ja kiirettä tuntu olevan oli kelkkaasiakkaita ja mopomiehii .
Sit myyjät joutuu vastaileen puhelintiedusteluihin että löytyykö hyllystä ja paljonko maksaa joistain viidenkympin jarrupaloista .
Ostas vaan kyselijä sit kuvastosta pelkästään , siellähän hinnat on valmiina ja jotku vähän tai paljonkii halvempia . Ihan
033102ass_1_prv.gif

Netissä aloin tiedustella mammalle mopoa Kouvolan suunnasta yks viikonloppu .
Eka vastaus tuli sit maanantaina puoltuntii aukeamisajan jälkeen .
Iltapäivällä sit soitin ja kyselin myyjää joka oli sähkikseeni vastannut . Naisääni ilmoitti kohteliaasti että ko herra on PALVELEMASSA asiakasta eikä voi tulla puhelimeen ja pyysi numeron ja lupasivat soittaa . Mielestäni HIENOA
bowdown.gif

Eivät jätä tiskiasiakasta ootteleen .
Tunnin kuluttua sitten soitto tuli ja henkilö pahoitteli kun niin pitkään meni !!!!!!!!!!!!!!!!
Normaalit kaupantekopölinät ja lisää kuvia lähettivät moposta .
Seuraavana päivänä sovimme kaupan alustavasti puhelimessa ja maksoimme varausrahan jonka saisimme kokonaisuudessa takaisin jos pyörä ei vastaisikaan kuvausta .
Lauantaina sit hakeen ja pyörä just niinko oli luvattukin . Eiku kaupat lukkoon koeajon päätteeksi .
Tosi asiallista,sopivasti opastavaa ja ASIANTUNTEVAA palvelua .
Nostan HATTUA kummallekkin liikkeelle .
Toi eka oli KUVAN MOOTTORIPALVELU Jyväskylässä ja toka MOTO-BIKE Kouvolassa

Itse olen myös asioinut kuvalla pitkästä aikaa muutaman alkuperäis osan takia.Palveluun olen ollut todella tyytyväinen,verrattuna siihen mitä oli viimeksi asioidessa,silloin lupasin että kevään koittaessa ajelen pyörällä jota he eivät edusta ja talvesta tuli kallis kun oli pakko sit vaihtaa hondaan kun uhosin.Mutta 10 vuodessa tilanteet muuttuu puolin ja toisin...Mut ainakin "poika ja nuoret" ovat olleet avuliaita ja neuvoneet kun kysymyksiä olen esittänyt.Tarvike osat aion kuitenkin hakee vielä BF:stä tai HWR:stä....

Uusia päivityksiä..

Rupes eilen homma onneksi toimimaan. Yamaha-centeristä soitettiin, että rekisteriote on tullut ja lauantaina mennään hakemaan pyörä pois. Veli oli vielä käynytkin siellä ihan muissa asioissa, ja oli kuulema pyörä jo siellä läjhtövalmiina. Takalaukku asennettuna jne. Kivaa!
biggrin.gif

Ja pukukin tuli eilen. Sitä nyt joudutan vieläkin vähän muuttelemaan, mutta palvelu oli erinomaista ja luvattiin nyt viimeistään perjantaiks kokonaan valmiiks!

Ja autokoulukun edistyy, ekat ajotunnit varattu huomiseksi ja silloin täytyy kyllä vielä ihan jo mielenkiinnostakin kysyä, että olisiko se lääkärintodistus ollut tarpeellinen vai ei. Mutta kokonaisuudessaan siis homma on ruvennut toimimaan ja palvelukin on ollut ihan ystävällistä!
smile_org.gif
Ei kun odottelemaan, että sais vielä sen kortin vielä nopeesti ja pääsis homman aloittamaan!
cool.gif

Nonnih, rupeshan se päivä paistamaan heinäkasaankin.
wink.gif

Toivottavasti se aiempi avautuminen helpotti oloa ainakin pikkasen.
tounge.gif

Ei vais, toivotaan että kortti lentää sakkonopeuksilla ajotakin taskua kohti.
thumbs-up.gif

033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

Mä olen saanut joka paikasta hyvää asikaspalvelua, siis täällä Helsinki-Vantaa-Espoo akselilla. Eiköhän se oma asenne vaikuttaa siihen kuitenkin...
033102bebe_1_prv.gif

Kun tietää missä liikkeissä kannattaa asioda, niin saa varmasti hyvää palvelua...

Jos ei tiedä mistä liikkeistä saa hyvää palvelua, ja osuu sellaiseen liikkeeseen jossa palvelu on huonoa, niin ainahan voi kävellä ovesta ulos ja raahautua johonkin toiseen liikkeeseen...
Jos/kun jostain lafkasta saa huonoa palvelua, niin on ehkä jopa suositeltavaa vaihtaa putiikkia jossa asioi
smile_org.gif

Kyllä kuluttaja voi aina äänestää jaloillaan, ja sillä minne rahansa kantaa.
Ja kun riitävän moni jättää noihin "huonon palvelun liikkeisiin" menemättä, niin karsiutuupa moiset liikkeet varmaan aika pian pois
wink.gif

Minähän täällä olen kuulunut perinteisesti kitisijöitten joukkoon.
Paljastetaan,että olen viimeiset 7 vuotta ollut myyntipäällikkö ja sitä ennen vielä 5 vuotta asiakaspalvelupäällikkö.Jotenkin uskoisin jotain tajuavani kaupankäyntitavoista.
Silti mopoharrastuksen aloittaminen toissakesänä oli moninpaikoin pöyristyttävää.Nöyrää ja epätietoista on kyykytetty välinpitämättömyydellä,töykeydellä ja pahimmillaan melko suoralla vittuilulla.
Samanlaista muistan ajoilta kun alle 20-vuotiaana varattomana tupelona yritin korjauttaa ikivanhaa autoani nyrkkipajoilla.Nyt vaan kyseessä ovat olleet isot ja tunnetut mp-liikkeet ja tavoitteena ollut merkittäviä ostotapahtumia.

Onneksi hyvääkin on löytynyt riittävästi ja harratus jatkuu heti kun ranne on kunnossa.
Edellytän,että vakuutusyhtiö ja talvisäilytysfirma löytävät tiedon venähdyksestä tästä ketjusta ja muuttavat laskutustaan sen mukaan!

Itse kun viime kesänä aloin pyörää katselemaan, niin monessa mestassa oli hyvä vastaanotto. Laskelmia tehtiin ja katseltiin. Aina joku oli auttamassa jos sitä todella tarvitsi, mutta muuten sai katsella kyllä rauhassa.

Itse en pukeudu pukuun, enkä näytä rahamieheltä. Siitä huolimatta tämä köyhä on aina palvelua saanut ja juttu on luistanut. Palvelu on pelannut tähän asti jokaisessa firmassa hyvin.

Ainiin uutta juttua: Ajokamat on motovelhosta saatu, tosin takki joudutaan vielä vaihtamaan pienempään (en olekaan niin iso
biggrin.gif
).

Palvelu on priimaa ja puhelimessakin jaksetaan jutella niitä näitä, vaikken ostakaan koko kauppaa kerralla tyhjäksi vaan halvimpia mahdollisia tuotteita... eli pienen budjetin ihmiseenkin jaksetaan uhrata aikaa
biggrin.gif
bowdown.gif
buttrock.gif
033102beer_1_prv.gif

Ja autokoulukun edistyy, ekat ajotunnit varattu huomiseksi ja silloin täytyy kyllä vielä ihan jo mielenkiinnostakin kysyä, että olisiko se lääkärintodistus ollut tarpeellinen vai ei.
Ehkä tuo asiakaspalvelu ei ole aina meitä tyttöjä kohtaan niin kovinkaan hyvää, vedetään altalipan ja hyvä, että moikataan, ku liikkeeseen astuu.
sad_orig.gif
Mutta siitä huolimatta: pakko jossain on käyvä ostoksilla...

ja ajokortista: ite sain kortin n. vko sitten ja lääkärintodistusta ei tarvinnut (B-kortti ajettu v. 1999).

Ei muuta ku pijetään lippu salosa ja astellaan rinta rottingilla, hymyssä suin myyjien luo -eipä oo ainakaan itestä kiinni!
smile_org.gif

Merkillistä meininkiä, ajeleekohan sitä ihmiset siellä väärillä merkeillä? Muutaman kerran on apua tarvinnut soitella omien pyörien kohdalla, jopa täältä käsin, ja todella asiantuntevaa on palvelu ollut, jopa puhelimessa. Joten Moto Italia Piikkiössä saa kyllä täyden kympin joka suhteessa.
buttrock.gif

Samoin Biscayalle täällä puolen lahtea. "Kaupungin" oma Guzzi myyjä tuntuu vähän kadottaneen pallon.

Näkyvimmät liikkeet yleensä ruuhkaisempia. Harmi, että noilla isoilla on mitä myydä, eli pakko on itsekin välillä hyllyjen välissä tuskailla. Onneksi löytyy muutamia mukavia paikkoja, joissa voi jutustella mukavia ja saa olla rehellisesti asiakkaana epävarmakin.

Piikkiöön on kiva poiketa. On noita tietty muitakin.

Yhtään en vedä oman merkin puolta, mutta piikkiöön menee minulta myös täysi 10. Monelle pääkaupunkiseudun puljulle voisi antaa kouluarvosanalla 4. On se kumma kun ei niille raha kelpaa
smile_org.gif

Back