• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

huomioliivi pakolliseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cuzter
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sateella hyväksi havaittu:

type;item;size;large;name;$$A_B2F7FC94_ORCA$20$C8RNO$2DRUMEN$2DZ7305035$2D11147$2C95SIT.jpg
Sama asu itsellä, mutta punaisena. Olisi piru halunnut tuolla keltaisella värillä, mutta ei ollut kun oli akuutti tarve ostaa per heti.

Noh, ihan ok tuo on myös punaisena. Tuossa viimeksi puku päällä mietinkin, että on hieman turvallisempi olo kuin pelkät nahkat päällä, kun erottuu jo pelkästä asun lepattamisesta kilometrin päähän
wink.gif

- P

Minä en ala pelleksi sen takia, ettei autoilijat viitsi katsoa eteensä.
Muutenkin olen sitä mieltä, että jätetään ne liivit niille, jotka ammatikseen ovat tienpäällä; asfalttimiehet, ambulanssikuskit, poliist ja palokunnat.
He ovat siellä jalkaisin ja jos moottoripyöräilijät käyttää samaa liiviä, on vaikea joskus hahmottaa liikkuuko se liivi lujaa, vai seisooko paikoillaan.Varsinkin hämärässä.
En haluais tappaa ambulanssikuskia.
Paras tapa olla kolaroimatta on se oma ajotapa.Kylliksi siihen ennakointia, niin auto ei osu vaikka yrittäiskin.
Se on parempi suojavaruste kuin mikään vaate minkä keksitte päälleenne vetää.

Voi v***u te jaksatte aina vääntää tästä aiheesta. Tämän aiheen puolestapuhuminen on sama kuin antaisi 50%:lle motoristeista luvan homoksi tai tissiposkeksi haukkumiseen. Siihen tämäkin threadi ennemmin tai myöhemmin kääntyy...niin se on joka kerran tehnyt kun aiheesta on aikansa väännetty.

Itse liiviä käytän ja sillä sipuli, enkä ala enää perustelemaan sen tarkemmin valintaani, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. 15tkm vuodessa mopottimella eikä kukaan ole toistaiseksi yrittänyt ajaa päälle.

Kait se johonkin näkyy, valmistajana Kushitani:

haukeligrend1.jpg

juvasshytta2.jpg

Itsellä on musta puku ja hyvin tumma Bussi. Aika vähän on kuitenkin ollut ongelmia mutta se johtunee varmaan kohtuullisen ennakoivasta ajotavasta. Jotenkin on vuosien varrella oppinut katselemaan sivuteita, risteyksiä ja kaikkea sellaista vähän varovammin.

Ja jos joskus nopeus vahingossa menee ihan vähän yli tällaisen vanhan miehen (kukkahatun) oletetun +10km/h niin katson vähän missä ja minkälaisessa liikenteessä se tapahtuu.
tounge.gif

Minun puolestani voisi kieltää kaikenmoiset kypäräpuhelimet sun muut bluetooth hässäkät. Ensinnäkin autoa ajava joka sählää vielä puhelimessa on jo vaarantava tekijä, puhumattakaan tuon yhdistämistä mp:hen. Keskitytään olennaiseen, eli ajamiseen!
062802moto_prv.gif

Minä en ala pelleksi sen takia, ettei autoilijat viitsi katsoa eteensä.
Muutenkin olen sitä mieltä, että jätetään ne liivit niille, jotka ammatikseen ovat tienpäällä; asfalttimiehet, ambulanssikuskit, poliist ja palokunnat.
He ovat siellä jalkaisin ja jos moottoripyöräilijät käyttää samaa liiviä, on vaikea joskus hahmottaa liikkuuko se liivi lujaa, vai seisooko paikoillaan.Varsinkin hämärässä.
En haluais tappaa ambulanssikuskia.
Paras tapa olla kolaroimatta on se oma ajotapa.Kylliksi siihen ennakointia, niin auto ei osu vaikka yrittäiskin.
Se on parempi suojavaruste kuin mikään vaate minkä keksitte päälleenne vetää.
cute huomas pointin.. pikkusen provon vikaahan tossa alotuksessa oli mutta ite työssäni turvakamppeissakin meinaa jäädä nykyisellään autojen alle kun enää ei paljon kohdalla hiljennetä. Syynä lienee sauvakävelijät yms. tielläliikkujat, joihin ollaan jo totuttu liiaksi. Hyvä varustehaan se näkyvyyden kannalta on, mutta voiskohan sitä yrittää näkyä muuten? Ennen jos liivi näky tiellä, niin siellä oli joko onnettomuus, tietyö tai sinivuokkokukintaa.. ei pahalla, jatkakaa.

Omituisen asiallinen keskustelu silti tästä tuli
bowdown.gif

Syynä lienee sauvakävelijät yms. tielläliikkujat, joihin ollaan jo totuttu liiaksi.
Toimisiko tässä sama systeemi kuin majakoissa, joissa sininen on hälyt ja keltainen on "muut". Entäs jos se neon-keltainen jätettäisiinkin ihan suosiolla "siviileille" ja virallistetaan vaikka oranssi näille työkseen liivejä käyttäville
idea3.gif
Siis heijastimia myöten. Pimeässäkin kun oranssi heijastin vilahtaa, voi jo aavistaa törkitäänkö siellä sauvoilla vai onko edessä luvassa jotain ihan muuta ohjelmaa
thumbs-up.gif

cute huomas pointin.. pikkusen provon vikaahan tossa alotuksessa oli mutta ite työssäni turvakamppeissakin meinaa jäädä nykyisellään autojen alle kun enää ei paljon kohdalla hiljennetä. Syynä lienee sauvakävelijät yms. tielläliikkujat, joihin ollaan jo totuttu liiaksi. Hyvä varustehaan se näkyvyyden kannalta on, mutta voiskohan sitä yrittää näkyä muuten? Ennen jos liivi näky tiellä, niin siellä oli joko onnettomuus, tietyö tai sinivuokkokukintaa.. ei pahalla, jatkakaa.

Omituisen asiallinen keskustelu silti tästä tuli
bowdown.gif
No pikkasenhan siinä oli provoa minunkin puolestani. ;)
Kaikkein hurjin ehdotus, jonka olen nähnyt oli ledivalot kypärään...no huh huh.Mahtas se olla näky, kun pensaasaidan takaa leijuva pyöree kuuppa discovalojen kans teleporttais risteykseen ;)
Mut ihan oikeasti.
Annetaan jalankulkijoiden käyttää heiluvia heijastimia-ei kiinnitetä niitä postilaatikoihin
Antaa maanteillä työskentelevien pitää ne heijastinliivit-niin kaikki tietää, että ne on jalankulkijan päällä.
Ei tapeta niitä jalankulkijoita sillä, että kaikki luulee niitä moottoripyörällä liikkujiksi.

Minun puolestani voisi kieltää kaikenmoiset kypäräpuhelimet sun muut bluetooth hässäkät. Keskitytään olennaiseen, eli ajamiseen!
062802moto_prv.gif
Tämä oli varmaan (huono) vitsi.
Kypäräpuhelimet on turvallisuutta parantava juttu. Kannattaa joskus kokeilla. En enää mihinkään pidemmälle reissulle lähtisi ilman.
Joo, ehkä vähän huonosti ilmaistu, tarkotin lähinnä kännykän kanssa säätämistäl, mikäli tästä oli kyse. Noista kypäräpuhelimista(yhteys esim takanaolevaan) ei kokemusta. Mitään syytä en kyllä keksi, miksi sellaisen ostaisin..

Senilixin liivi on muuten hyvän näköinen (vrt. kolmen euron liivit halpiskaupasta). Ja mutta pyörähän se vasta komia onkin...
biggrin.gif
tounge.gif
!

Mä puen huomioliivin päälleni liikenteessä ihan heti kun helvetti jäätyy... Sama homma muuten sauvakävelyn kanssa, vaikka läski olenkin. Ennen hajoitan polvet, kuin otan sauvat käteen
smile_org.gif

Pyörät on muuttunu tummmemiksi ja puvut kans  (nyt täys mustaa.)

Ja vähemmän eteen tulijoita kuin ennen.

Liekö ite oppinu tarkemmaksi ja ennakoivaksi.
Vai luoko toi tahaton "Ghost rider" look pelkoa niin ettei ne uskalla tulla eteen, tämä kyllä taas kumoaisi sen ettei autoilijat näe tummaa pyörää...
Vai onko syy et yksivärinen näyttää isolta kohtteelta, kun värit ei "pilko" sitä kuten maastokuvi.
Tossa on muuten oikeesti pointtia. Itelläkin muuttu housut camoista mustiks ja nyt on kaikki mustaa tai mattamustaa.

Kyl siinä on jo semmonen kasa, josta ei valoa heijastele muuta kuin etulampusta, et se varmaan näkyy siellä selkäytimessä vähintään yhtä tehokkaasti kuin tommonen kirkas liivi  
idea3.gif

Voi v***u te jaksatte aina vääntää tästä aiheesta. Tämän aiheen puolestapuhuminen on sama kuin antaisi 50%:lle motoristeista luvan homoksi tai tissiposkeksi haukkumiseen. Siihen tämäkin threadi ennemmin tai myöhemmin kääntyy...niin se on joka kerran tehnyt kun aiheesta on aikansa väännetty.

Itse liiviä käytän ja sillä sipuli, enkä ala enää perustelemaan sen tarkemmin valintaani, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. 15tkm vuodessa mopottimella eikä kukaan ole toistaiseksi yrittänyt ajaa päälle.

Kait se johonkin näkyy, valmistajana Kushitani:

haukeligrend1.jpg

juvasshytta2.jpg
Aiku ihanaa, ja toi sun sävy HRRRRRRRRRR.

En kannata huomioliivin pakkoa, otsikkohan oli provo, mutta olen samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa että mikä ihme näitä jotain vaivaa kun pitää aina alkaa mollata turvaliivin käyttämistä.
Ensiksi valitellaan ja surkutellaan kun kotilo tuli eteen ja hoetaan sitä samaa että mitä vois tehä asialle jne jne, muuttaa autokuolujen ajo-opetusta?, optikon tarkastus kerran vuodessa pakolliseksi? jne.

Itse olen käyttänyt mp:llä ajaessa jo toista vuotta turvaliiviä.
Mustan kypäränkin vaihdatutin räväkämmän väriseksi.

Eron olen huomannut liikenteessä - yhtään läheltäpiti tilannetta ei ole tullut eteen.

Järjenjuoksu ihmisillä on välillä kummallinen, eihän varmaan poliisitkaan naureskele toisille poliiseille jotka käyttää luotiliiviä että "mikä ihmeen nössö sä kuvittelet olevan ku tommosia käytät, kovat kundit ei pelkää. Hienot univormun linjatki menee pilalle. Sulle nauretaan"

Moni varmaan täälläkin pelaa lottoa tai maksaa jotain kodin palovakuutusta jne. Miettikääpä te jotka nauratte huomiliiville , kumpi on todennäköisempää, A) voitatte lotossa
B) talonne palaa poroiksi C) kotilo ei nää sua ja tulee eteen.
nixweiss.gif

Lasten hankkimisen jälkeen pani miettimään kannattaako mp-harrastusta enää jatkaa, pahalla kolaripaikallakin läsnäolleena, ensiapua antamassa, jossa kotilo tuli mp:n eteen voin vain todeta että on kyl itsetunto suomen tytöllä/pojalla heikossa jos pitää arvostella/nauraa huomioliivin käyttäjälle, siinä on kyl itsetutkiskelun ja kasvamisen paikka.

En kannata huomioliivin pakkoa, otsikkohan oli provo, mutta olen samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa että mikä ihme näitä jotain vaivaa kun pitää aina alkaa mollata turvaliivin käyttämistä.
Ensiksi valitellaan ja surkutellaan kun kotilo tuli eteen ja hoetaan sitä samaa että mitä vois tehä asialle jne jne, muuttaa autokuolujen ajo-opetusta?, optikon tarkastus kerran vuodessa pakolliseksi? jne.

Itse olen käyttänyt mp:llä ajaessa jo toista vuotta turvaliiviä.
Mustan kypäränkin vaihdatutin räväkämmän väriseksi.

Eron olen huomannut liikenteessä -  yhtään läheltäpiti tilannetta ei ole tullut eteen.

Järjenjuoksu ihmisillä on välillä kummallinen, eihän varmaan poliisitkaan naureskele toisille poliiseille jotka käyttää luotiliiviä että "mikä ihmeen nössö sä kuvittelet olevan ku tommosia käytät, kovat kundit ei pelkää. Hienot univormun linjatki menee pilalle. Sulle nauretaan"

Moni varmaan täälläkin pelaa lottoa tai maksaa jotain kodin palovakuutusta jne. Miettikääpä te jotka nauratte huomiliiville , kumpi on todennäköisempää, A) voitatte lotossa
B) talonne palaa poroiksi C) kotilo ei nää sua ja tulee eteen.
nixweiss.gif

Lasten hankkimisen jälkeen pani miettimään kannattaako mp-harrastusta enää jatkaa, pahalla kolaripaikallakin läsnäolleena, ensiapua antamassa, jossa kotilo tuli mp:n eteen voin vain todeta että on kyl itsetunto suomen tytöllä/pojalla heikossa jos pitää arvostella/nauraa huomioliivin käyttäjälle, siinä on kyl itsetutkiskelun ja kasvamisen paikka.
Tosta todennäköisyyslistastasi puuttui eräs varsin oleellinen seikka, nimittäin: että äänestämäsi edustaja ajaisi sinun asiaasi. Se lottovoittokin taitaa olla todennäköisempää.
Just kun päästiin ravintoloiden kravatti/pukupakosta, ollaan ideaa tuputtamassa toisaalla.
wink.gif

Ihan taas tosissani, aika hyvät noi heijastinliivit kyllä olisivat. Ehkä jo senkin puoleen, että kun väestö jatkuvasti vanhenee, niin näitä huonostinäkeviä/muut syyt, on jatkuvasti enemmän tuolla keskuudessamme.
Ja helpompaahan on tietysti tulla itse näkyvämmäksi, kuin alkaa parantamaan toisten näkökykyä/muita syitä.

Ei mua mitenkään naurata nämä huomioliivit, mutta niiden merkittävää vaikutusta en ihan täysin allekirjoita. Tietysti jos paketti (pyörä, puku ja kypärä) on kovin maastoutuvan värinen, niin parantaa tuo jonkin verran erottuvuutta ilman muuta.

Mikä tuossa ulkonäössäkään on sen pahempaa kuin suosituissa lepattavissa 'metsästysasuissa' (camo)? Uups, mullahan on nahkapöksyissä camo-kuviota.
crazy.gif

Vilkkuvalohan antaisi erottuvuutta. Siis oikeasti, sellainen tuikkiva ledi, jotkut polkupyöräilijät sellaisia käyttävät. Ai ei, no ei sitten.
baaa.gif

Back