• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huomioliivi, käytätkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huomioliivi, käytätkö? -

• Käytän

Ääniä: 11 8,6%
  • En vielä, mutta ajattelin hankkia

Ääniä: 14 10,9%
  • En käytä

Ääniä: 103 80,5%

• Ääniä yhteensä
    128
Nahkatakin pääväri valkoinen ja kypärä punavalkoinen. Nuo hankittu myös näkyvyyttä ajatellen. Halpis ratanahat tosin mustat, mutta ei kai radalla autoilija kolmion takaa yllätä? Kaipa tämä toistaiseksi riittää ajovalojen kanssa, ja kuten Masa totesi, niin yksi iso uhka usein istuu siinä satulan päällä. Minun tapauksessani siis minä.

En käytä huomioliiviä päällä moottoripyöräillessä.
Mutta siirryttäessä talvikulkineeseen (moposkootteriin), puen päälle lämpimän turvatakin.
Näin erottuu edes hitusen tuolla ojan ja autojen välissä.

Ehdottomasti ei. Pidän mieluummin huolen omasta turvallisuudesta pysymällä itse kartalla tilanteesta.

Huomiliivit päällä kun käyn illalla juoksemassa, pyöräillessä ehkä sitten eläkeelllä tehtävillä lenkeillä.  
033102bebe_1_prv.gif

Täällä jutellaan huomioliivistä,toki sellainenkin löytyy,mutta ns
huomiovyö on erittäin kätevä!
Käytän sitä pimeässä kävelylenkillä. Myös "sysimustan" ajoasun kanssa mopoillessa! Sellaisenkin ajattelemattomuudessa hankkinut. Joku ruotsalainen, Jofama merkiltään. Tosi vähän ollut käytössä!
Tämä vyö on leveä yli olan,myös selkäpuolella. "Pienen vatsan kohdalta" yhdistetään vyö!   Pituuksia voi säätää riittävästi,EI lepata ajettaessa!  Tarkoitettu mp-käyttöön.

juuh,käytän aina pimeässä koiran kanssa lenkillä ollessani
....prätkällä,en koskaan!

Olen vähän sitä mieltä että on kätevämpi käyttää muuten hyvin havaittavia varusteita, mitkään liivit hiilenmustien kuteitten päällä ei tunnu sinänsä järkeviltä.

Täällä jutellaan huomioliivistä,toki sellainenkin löytyy,mutta ns
huomiovyö on erittäin kätevä!
Käytän sitä pimeässä kävelylenkillä. Myös "sysimustan" ajoasun kanssa mopoillessa!
Tämä vyö on leveä yli olan,myös selkäpuolella. "Pienen vatsan kohdalta" yhdistetään vyö!   Pituuksia voi säätää riittävästi,EI lepata ajettaessa!  Tarkoitettu mp-käyttöön.
biggrin.gif
Tuo yhdistettynä valkoiseen pyörään niin näkee viimeistään p*rssilmällä, jos hieman joustaa liikenteessä.

...säännöistä.

Vastasin, että en käytä.
Vaikka sitten sateilla & pimeässä voin kyllä sen hetkeksi laittaa.

Vaan, jos jostain kaupasta löytyisi valkoinen heijastinrähinäremmi, sitä voisi paremmin käyttää :orgmp:

Tulee käytettyä 3 M tuoteen ns. "rähinäremmi" versiota. Ihan kätevä ei lepata ja hyvä säätää ja kätevä laittaa ylle. Joskus huomannut, kun itellä sininen mopo/valkoinen kypärä ja tuo remmi käytössä,niin autoilijat " hidastavat" ajoaan ,kun tuun takana. Ilmeisesti erehdyttävästi poliisin remmiin sekoitetaan. Varsinkin päivällä ajaessa. Mielestäni ihan ok, eikä mitenkään haittaa ajossa, eikä taskujen käytössä muutoinkaan.

Ei kai sitä tarvi välttämättä ajella kokomustissa mustalla pyörällä. Mutta jos tarttee nimenomaan sitävarten vielä erikseen hankkia neonliivit, niin suosittelen käyttämään vaikka julkisia! :häähää:

Toinen hyvä vaihtoehto on, että maksat mulle niin käyn ajamassa sun pyörällä mustat nahkakuteet päällä ja otan vielä valokuvia joissa näkyy sun pyörä ja maisemat, joita voit sitten esitellä kavereille.:grin:

En usko kyllä että oikeen huomioliiviä tai huomiovärejä rupeisin kovinkaan vahvasti käyttämään MP asustuksessani, mutta en kyllä myöskään aivan täysin mustissa ajele ikinä. Aina on MP kamppeissa jotain muutakin väriä, mikä selvästi erottuu.

Käytän. Olen tehnyt autolla ajaessani havaintoja, ja pistänyt merkille että huomioliivilliset motoristit pistävät silmään helkkarin hyvin. Päivällä ajovalot tai pieni punainen rantu ajotakissa ei auta näkyvyyteen minkään vertaa, ja kaukovaloilla ajelijat ehkä näkyvät mutta niiden etäisyyttä ei pysty arvioimaan. Joten autan omaa turvallisuuttani halvalla ja toimivalla tavalla. Se että joku Jonne 16v nauraa liiveille ei minun elämääni vaikuta.

Back