• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

huoltopaikka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaanas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oisko kellään tietoa Vantaan suunnalla olevasta hyvästä ja edullisesta huoltopaikasta? Drag Star 650 tarttis 10000 km huollon...
062802moto_prv.gif

stormin varikkoteltta on edullinen ja luotettava. Huolto tulee tehtyä niin huolellisesti kun haluaa ja ei tarvitse maksaa turhasta.
062802jumpie_prv.gif

Parhaiten tehty on itse tehty
idea3.gif

Eihän siihen kuulu kun öljy+suodatin vaihto ja vaijerien rasvaus. Sieltä saa työkalut ja myymälästä varaosat ota huolto-opas mukaan ja harjoittelemaan mars
wink.gif

Eihän siihen kuulu kun öljy+suodatin vaihto ja vaijerien rasvaus. Sieltä saa työkalut ja myymälästä varaosat ota huolto-opas mukaan ja harjoittelemaan mars
wink.gif
10000km huolto:
tarkastus ja tarvittaessa säätö/vaihto jne:
venttilinvälykset
kaasarisynkka
tyhjäkäynti
vaijerivälykset
sytytystulpat (myös kärkiväli)
ilmanputsari
peräöljy
kytkimen toiminta
etujarru (palat, toiminta, nestetaso, vuodot)
takajarru (kengät, toiminta, vivut, vaijeri)
renkaat, vanteet, pinnat
pyörän laakerit
svingin laakerit
ohjauslaakeri
sivujalan kytkin
rungon pultit ja mutterit
etuiskarit (toiminta, vuodot)
takaiskarit (toiminta, vuodot)

ja tietenkin moottoriöljyn ja suodattimen vaihto ja vaijerien (ja vipujen ja jalkatappien ja sivujalan) rasvaus  
tounge.gif

Ja eikun tekemään.. Onhan telttailu ihan kivaa kesäaikaan. Teltta tosin kannattaa ehdottomasti tehdä itse. Eihän se vaadi kuin pari putkea ja muutaman neliön rättiä. Mitä sitä nyt kaupasta..?

Tarvitset siis kaksi huolto paikkaa, hyvän ja edullisen.
smile_org.gif

yamaha Center; JL-bike. Noissa on tullut käytettyä. Ovatko hyviä ja edullisia, jokainen päättäköön itse.

wink.gif
10000km huolto:
tarkastus ja tarvittaessa säätö/vaihto jne:
venttilinvälykset
kaasarisynkka
tyhjäkäynti
vaijerivälykset
sytytystulpat (myös kärkiväli)
ilmanputsari
peräöljy
kytkimen toiminta
etujarru (palat, toiminta, nestetaso, vuodot)
takajarru (kengät, toiminta, vivut, vaijeri)
renkaat, vanteet, pinnat
pyörän laakerit
svingin laakerit
ohjauslaakeri
sivujalan kytkin
rungon pultit ja mutterit
etuiskarit (toiminta, vuodot)
takaiskarit (toiminta, vuodot)

ja tietenkin moottoriöljyn ja suodattimen vaihto ja vaijerien (ja vipujen ja jalkatappien ja sivujalan) rasvaus  
tounge.gif

Ja eikun tekemään.. Onhan telttailu ihan kivaa kesäaikaan. Teltta tosin kannattaa ehdottomasti tehdä itse. Eihän se vaadi kuin pari putkea ja muutaman neliön rättiä. Mitä sitä nyt kaupasta..?
Kaasuttimien synkronointi ja venttiilien säätö kannattaa teettää jossain liikkeessä muut kannattaa tehdä itse säästyy rahaa ja oppii pitämään huolta omasta pyörästä.

Aika metka mun pyörässä on ensimmäinen venttiilien säätö vasta 40 000 km kohdalla ja ensimmäisen kerran piti oikeasti säätää 80 000km kohdalla

No huh!! oon ihan pyörällä jo nyt!!!
ei sattuis olemaan mitään tee-se -itse kurssia naisille!!!
confused_orig.gif

pakko kai viedä tässä vaiheessa johonkin huoltoon!

Back