• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huoltogallup

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huoltogallup - tee-se-itse vai teetä ne muilla?

• Kaikki mahdollinen ja mahdoton itse (joskus kiroillen ja itkien)

Ääniä: 0 0,0%
  • Perushuollot itse (öljyt, nesteet, suodattimet, venat, tulpat..)

• Pain öljyjen ja suodattimien vaihdot itse

• Kaikki ammattilaisilla (säännölliset kilometrikohtaiset huollot)

• Mikä ihmeen huolto?

• Joku muu samasta perheestä huoltaa (mies, vaimo, isä....)

• Vaihdan pyörää niin usein ettei tarvi huollattaa

• Ääniä yhteensä
    0
Kaikki perushuollot ainakin itse ja osa mahdottomistakin, mutta jos jotain erikoistyökaluja tarvii, niin sitten asiansa osaavaan huoltoon.

Kyllä sitä aika mahottomia tulee tehtyä - ohjekirja apuna ja toki täällä kysellyt ja saanut paljon neuvoja ja vastauksia. Siitä kiitoksia!

bowdown.gif
bowdown.gif

Kaikki muut on tullut tehtyä itse mutta noissa parissa viimeisessä vekottimessa olne venttiilinsäädöt jättänyt ammattilaisille (kun ei ole viitsinyt hankkia palasarjaa).
Korjaamokäsikirjat on ollut kaikkiin vehkeisiin ==> sen avulla pienikin ponnistaa kauas...
sport05.gif

Itse olen aina yrittänyt huoltaa ja suorittaa pieniä korjauksia käyttäen hyväksi korjausoppaita ja tietenkin kyselemällä täältä neuvoja. Tietenkin pyrin itsekin parhaani mukaan neuvomaan muita apua tarvitsevia.
Kyllä siitä ihan hyvän tuntipalkan saa kun itse tekee, monissa paikoissa tuntiveloitukset lähtee n. 50 €/h. Toki tulee paljon kalliimmaksi jos tekee virheitä, eli jos ei kerta kaikkiaan osaa, kannattaa homma antaa suosiolla ammattilaiselle.

Kaikki itse paitsi renkaanvaihdot.
tounge.gif
Nekin tulisi varmaan tehtyä talvella, jos olis lämmin talli. Minä kun en ajoaikaa siihen hukkaa...
wink.gif

Mun pyörä käy ammattilaisilla "hoidossa"... tosin eka kerta tulee vasta tällä viikolla vastaan mutta jatkossa huollot hoitaa ammattilainen.

Öljyt ja suodattimet plus mitä muuta pientä siinä nyt tulee itte, eli joka toinen huolto perjaatteessa ammattilaisilla.

Sen verta on uusi pyörä, että toistaiseksi saa ammamiehet hoitaa hommat.

Allekirjoittaneella on paha taipumus saada erilaisia esineitä (särkymättömiä) jollakin tavalla vioittumaan. Nimim. Kokemusta on...

Mielenkiintoista, että todella valtaosa tekee pyöränsä itse??
omg.gif

Näin tapahtuu omienkin pyörien suhteen, mutta toisaalta olettaisin valtaosan huollattavan kuitenkin liikkeessä. Ehkä öljyjä vaihdellaan kotona, mutta kuinka moni oikeasti vaihtaa kytkimet, säätää venat etc.. Tämän mukaan tähän mennessä reilusti yli puolet..
biggrin.gif

No, ehkä se joukko joka vain ajaa ei välttämättä edes pyöri sivustolla niin ahkerasti tietoa hakemassa. Ei noissa liikkeissä muuten olisi ruuhkaa.

Pakko teettää kaikki ku ei osaa ite tehä mitään...mut mulla on naisena siihen oikeus,osaamattomuuteen siis..

Perushuolloista esim. öljyt, nesteet, suodattimet, tulpat, jarrupalat, sähkötyöt teen kyllä itse, ja ehkä jotain muutakin, mutta ainakin venttiilit, kaasarit, ketjut, rattaat, stefat ja renkaat huollatan/vaihdatan liikkeessä.

Kaikki onnistuu itse, mutta riittääkö aika ruuvaamiseen. Jos on rahakkaampaa tekemistä itsellä kun ruuvaaminen, kannattaa viedä mopo pajalle ja painaa itse duunia.

Back