• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huoltogallup

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huoltogallup - tee-se-itse vai teetä ne muilla?

• Kaikki mahdollinen ja mahdoton itse (joskus kiroillen ja itkien)

Ääniä: 0 0,0%
  • Perushuollot itse (öljyt, nesteet, suodattimet, venat, tulpat..)

• Pain öljyjen ja suodattimien vaihdot itse

• Kaikki ammattilaisilla (säännölliset kilometrikohtaiset huollot)

• Mikä ihmeen huolto?

• Joku muu samasta perheestä huoltaa (mies, vaimo, isä....)

• Vaihdan pyörää niin usein ettei tarvi huollattaa

• Ääniä yhteensä
    0
Perushuollot ym. pienempi nikkarointi + korjailu tulee tehtyä ite, sit mennään liikkeeseen kun arveluttaa omien taitojen riittävyys. Niin, ja jos joskus omistaa sen verran uuden pyörän että takuun voimassa pitäminen edellyttää liikkeessä huollattamista.

Iskä enimmät rempat tekee, itse pyörin toisinaan mukana auttamassa (aika vähän vastuulleni kyllä annetaan..
tounge.gif
)

Kaikki itse, ja ilman ongelmia ja kyyneleitä. Purkanut tuon pärräni niin monta kertaa että osaan sen jo vaikka silmät kiinni.
smile_org.gif

Enimmäkseen itse, tulee muuten valuuttakriisi.
Renkaat vanteelle hoitaa rengasfirma.
En mielelläni jää tienposkeen sormi suussa jonkin pikkujutun vuoksi.
Ihan ilman alan koulutustakin voi pärjätä, kantapään kautta opeteltua hommaa, eikä kysyvä tieltä eksy; tässäkään asiassa.
Hemmetin hyviä neuvoja saakin, kun osaa oikeilta ihmisiltä kysyä. >>> tähän sellainen puhelin hymiö<<< "Nyt se tekee sitä ja tätä, ei oo ennen tehnyt, mikä *tu siinä nyt on"

Katsotaan sitten kun tulee varsinaiseen koneeseen jotain vikaa
crazy.gif

...itse senkin homman haluaisin hoitaa, mutta riittääkö siihen enää pelkkä maalaisjärki.

Kaikki paitsi taka iskarin huolto menee omin neuvoin. Tehtaan alkuperäinen korjaamokäsikirja kouraan ja homma alkaa etenemään. Selvää säästöä ja mitä alan lehdissä olevista testeistä on todettavissa niin tuleepahan KAIKKI hommat tehtyä ja jopa ihan oikein.

Jos takuuaikana mosahtaa jotain niin se on sitten sen ajan murhe ja riita. Ihan helposti takuun antaja ei nimittäin pysty näyttämään toteen, että olisin ryssinyt jossakin.
wink.gif

Kaveria lainatakseni:"Kun itse tekee saa sellaisen, kun sattuu tulemaan".

kyllä pyrin perushuollot tekemään itse. Venttiilejä en ole joutunut säätämään, mutta kai sitäkin pitää tuossa talven mittaan yrittää..

Käytännössä teen vain öljyhuollot (ja ketjujen rasvaukset yms. pienemmät jutut tietty) itse. Tosin eipä minun kilsoillani paljon muuta olekaan. 6tkm välein tai 1x vuosi öljyt + suodatin, jos kilsoja tulee todella vähän passaan tuon suodattimenkin. 42tkm välein ajattelin käyttää Yamaha-huollossa vaihdattamassa tulpat ja säädättämässä venttiilit ja teettämässä kunnon tarkistukset yms. koko pyörään. Rengashuollot teetän tietty liikkeessä, takasen saatan viedä pelkän vanteen, etusen vaihtoon koko mopon. Ketjujen ja rattaiden vaihdon jättänen huollolle, muttei ole aavistustakaan koska tulee eteen. n. 10tkm nyt takana tuolla ja minun silmissäni nuo on ihan OK (kokonais km määrä mopolla seuraavaksi 33tkm).

Enpä ala itse yrittämään. Sitä varten on alan ammattilaiset. Itse en ole juuri sen alan ammattilaisia.

Tähän asti on ite tullu tehtyä huollot, isännän kaa. Myös ne venat yms. Välillä kiroillen kyllä..  
tounge.gif

No viimeks kyllä käytin pärrän rengasliikkeessä, vaihdatin takasen alta alle.
Noita työkalujakin tallista löytyy ku ropataan myös autoja, niinku vaik tota puikkia.  
inlove.gif

Renkaiden vaihtoon en koske, muuten kaikki muu
omin, ja joskus kaveriakin tarvitaan(venttiilit)avuin.

Back