• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huoltogallup

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huoltogallup - tee-se-itse vai teetä ne muilla?

• Kaikki mahdollinen ja mahdoton itse (joskus kiroillen ja itkien)

Ääniä: 0 0,0%
  • Perushuollot itse (öljyt, nesteet, suodattimet, venat, tulpat..)

• Pain öljyjen ja suodattimien vaihdot itse

• Kaikki ammattilaisilla (säännölliset kilometrikohtaiset huollot)

• Mikä ihmeen huolto?

• Joku muu samasta perheestä huoltaa (mies, vaimo, isä....)

• Vaihdan pyörää niin usein ettei tarvi huollattaa

• Ääniä yhteensä
    0
Eipä juurikaan oo nykyään kiinnostanu raplata pyörää ite, ennen kaikki itse konerempoista lähtien, nyt vain ajetaan ja nautitaan kesästä ja huollot liikkeessä, maksaa kylläkin ihan sikana ja sit kun rahat loppuu niin kai sitä täytyy itte ruveta taas raplaa mopoa...

Vaikka mielelläni roplaisin enemmänkin, ymmärrän, että kaikkien kannalta on mukavampaa, jos jätän huollot Happosen Teemulle, ei tarvii olla joka vuosi pinnapultteja uusimassa
blush.gif

öljyt,suodattimet,polttimot,renkaan vaihdot ja jne. helpot hommat tuloo ite tehtyä, mutta huoltoon vien jos esim. venttiileitä joutuu säätämään.

Liikkeeseen VALOHOITOON, ni onpa seuraava omistaja tyytyväinen niistä leimoista, joita saa parilla satasella MERKKILIIKKEESTÄ...
033102ass_1_prv.gif

Joo nää helpommat eli öljyt ja nesteet ite...
Tulee pian hullummaksi jos rupean venoja ite sääteleen.
Ei muuten oo paha rasti xjr:ässä venat säätää siis simmipaloilla... kaasarikki lähtee tosihelposti pois ei tarvii ko ottaa toisin ku jossain muissa vehkeis.
Eli minä ite periaatteela (tai sitten ajellaan kerhon huoltopäällikölle
tounge.gif
)

Niin kauan kun takuu on voimassa niin liikkeessä huollatan, sen jälkeen ois tarkotus itse huoltaa ja korjata. (jos korjattavaa on)  
wink.gif

No... tuleehan sitä itse säädettyä (sählättyä), perus huoltoja... mut nyt noi venat annan ammattimiehen säätää...

ps. ja Venakot inventoi mun työkalut auton peräkontista  
confused_orig.gif

Mahdollisimman paljon pyrin tekemään itse, on sen verran kallista hommaa toi valohoidon antaminen. Sittenkun oman autotallin valaistus ei riitä, täytyy harkita työn teettämistä ulkopuolisella.
wink.gif

Kun oli takuu voimassa, niin liikkeeseen. Tämän kauden jälkeen kenties itse?

"Itse kun tekee niin saa just sellasen mita sattuu tulemaan."

"Itse tein ja saastin melkoisesti."

Kerran olen huollossa kayttany kaytettya mopoa, hokasin etta tulee parempi ja halvemmalla kun tekee itte. On yleensa paremmin aikaa paneutua siihen hommaan kun ylikiireisella huoltoaijalla.

Renkaanvaihdot yms. erikoiskaluja vaativat hommat sitten teetan muilla.

Parhaillaankin on Rexi levallaan, kavin hakemassa venasaatolaloja ja illalla lajaan. Samoilla tulilla suutinsatsi kaasareihin ja airboxin avarrus. Huomenna baanalle jos menee hommat putkeen. Kylla se mullekkin on tuo ropaaminen melkeen puoli harrastusta.

Viimeisimmän TM-huoltotestin jälkeen ei kai tarvi kysellä, kyllä itse tulee tehtyä mitä pystyy ja loput sitten liikkeessä. Onneks on vanha pyörä missä ei oo mitään turhan eksoottista.

Ihan kaikki huollot ja korjaukset itse ja kiroilematta. On tuolla tallissa niin hyvät lamput että niillä saa kyllä hyvää valohoitoa...
Itseasiassa olen sopinut paikallisen korjaamon kanssa että saan leimat myös ns. takuuhuoltoihin ja tämä käytäntö on ollut jo yli 20 vuotta. Jos joku liike ei myy minulle pyörää tällä käytännöllä niin ostan muualta.

Back