Tän vanhemman kanssa on oppinu että kun joskus ostan uuden pyörän, tilaan amerikasta saman tien factory service manualin ja teen huollot itse. Oon vähällä mopoilu kokemuksella sitä mieltä että näin säästyy sekä lompsa että mopo.
Veit pullon...eiku sanat suustani.
On täysin ymmärrettävää että mokia sattuu aina joskus. Kuvitelkaapa tilanne; olet mp-liikkeessä asentajana. Palkka on totaalisesti hanurista ja pyöriä huollettavana niin paljon kun ehtii tehdä. Ja pomo hengittää niskaan että kiire on ,yks tärkee asiakas pitäis saada tähän väliin mahtumaan.
Eli asentajia en lähtis osoittelemaan, vaan liikkeitä, koko suomalaista mp-infrastrukstuuria. Lisää asentajia niin jonot lyhenee ja laatu paranee. Voitto pienenee mutta asiakastyytyväisyys kasvaa. Mitä on laatu? Se on eräiden alan gurujen mukaan pyrkimystä oman toiminnan jatkuvaan parantamiseen. Ja en ole mp-asentaja, enkä missään tekemisissä mp-liikkeisiin. Paitsi asiakkaana.
Teen pyörääni kaiken mahdollisen osaamisen ja motivaation rajoissa itse. Itse omaan pyörään tehdessä tietää tasan tarkkaan miten homma tulee tehtyä ja kun tulee sutta tietää ketä pitää osoittaa.
Vaikka se merkkihuolto onkin saanut myyttisen ja ihaillun maineen Suomen maassa tulee ottaa huomioon että ihmiset nekin tekevät ja vieläpä hirveällä kiireellä. Takuuseen vaikuttavat huollot ovatkin luku sinänsä. Mutta mitä se takuu loppujen lopuksi on ja mitä se kaikenkaikkiaan maksaa...???